Ofenziva modelov CNG
Ženeva (Švica)/Mladá Boleslav (Češka), marec 2014 – S širitvijo svojega nabora okolju prijaznih modelov, Škoda znova daje večji poudarek vozilom s pogonom na stisnjen zemeljski plin (angl. CNG = compressed natural gas). Zadnja novost je nova Škoda Octavia G-TEC, ki bo svetovno premiero doživela na avtomobilskem salonu v Ženevi. To pomeni, da bo najbolje prodajani Škodin model prvič šel v serijsko proizvodnjo s pogonom na stisnjen zemeljski plin. Škoda s tem predstavlja svoj drugi model s
plinskim pogonom; prvi je bil Škoda Citigo CNG Green tec. Prodaja bo stekla v mesecu maju. Pogon na stisnjen zemeljski plin je na voljo za modela Octavia in Octavia Combi.
“Škoda namerava pri razvoju svojih vozil znatno zmanjšati porabo in emisije,” tako dr. Frank Welsch, član uprave družbe Škoda, ki je odgovoren za tehnični razvoj in oblikovanje. “Pogon na stisnjen zemeljski plin je pomemben mejnik v naši trajnostni strategiji. CNG predstavlja praktičen napredek na področju okolju prijazne vožnje in dandanes predstavlja dobro razmerje med ceno in vrednostjo. Tako lahko izpolnimo zahteve kupcev, ki želijo okolju prijazna, varčna in cenovno dostopna vozila.
Nova Octavia G-TEC je okoljska zvezda v razredu kompaktnih vozil, ki še dodatno povečuje privlačnost naše najbolje prodajane modelske serije,” pravi Welsch.
Octavia G-TEC in Octavia Scout sta zadnji različici nove Škode Octavie, ki sledita modelom Octavia, Octavia Combi, Octavia 4×4 Combi in športni izpeljanki Octavia RS. Vozilo bo na voljo v 15 evropskih državah: Belgija, Danska, Nemčija, Finska, Francija, Italija, Luksemburg, Nizozemska, Norveška, Avstrija, Švedska, Švica, Slovaška in Češka.
Bivalentni 1,4-litrski motor TSI/81 kW Green tec z akcijskim radijem do 1.330 km
Nova Škoda Octavia G-TEC je opremljena z 1,4-litrskim turbomotorjem TSI z močjo 81 kW (110 KM). Serijska oprema vključuje paket Green tec s sistemom start-stop in sistemom za regeneracijo zavorne energije. Sodobni agregat ustreza standardu EU6, ki bo začel veljati septembra 2014. Akcijski radij nove Octavie G-TEC je impresiven: tudi v načinu delovanja s pogonom na stisnjen zemeljski plin lahko brez ponovnega polnjenja prevozi do 410 km. Vozilo porabi 5,4 m3 (3,5 kg) zemeljskega plina na 100
km, kar ustreza emisiji 97 g CO2/km. V primeru pogona na bencin znaša akcijski radij 920 km. Octavia G-TEC tako lahko z enim samim rezervoarjem bencina prevozi do 1.330 km.
Navkljub varčni porabi pa Octavia G-TEC zagotavlja prijeten užitek v vožnji. Največji navor 200 Nm dosega pri 1.500 do 3.500 vrtljajih na minuto. Za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 10,9 sekunde. Njena največja hitrost je 195 km/h. Motor je bivalenten, kar pomeni, da lahko deluje na stisnjen zemeljski plin ali bencin. Elektronika vozila nenehoma spremlja parametre, kot so temperatura hladilne tekočine in kakovost stisnjenega zemeljskega plina v rezervoarjih, ter tako določa optimalno vrsto
goriva za pogon. Ko je temperatura hladilne tekočine najmanj deset stopinj pod ničlo (hladni zagon motorja), se najprej vbrizga bencin, po približno 90 do 120 sekundah pa sistem preklopi v pogon na stisnjen zemeljski plin.
Sicer pa ob zagonu vedno velja, da vozilo najprej vklopi plinski pogon! Šele ko se plinski rezervoarji izpraznijo, sistem preklopi na uporabo bencina. Preklop je samodejen. Bencinski rezervoar ima prostornino 50 litrov. Zaloga stisnjenega zemeljskega plina in bencina je prikazana na skupnem prikazovalniku količine goriva. Ta preklopi na prikaz vrednosti bencina ali stisnjenega zemeljskega plina glede na to, v kakšnem načinu vozilo deluje. Če vozilo deluje na stisnjen zemeljski plin, lahko na
zaslonu vidite zalogo stisnjenega zemeljskega plina, sveti pa zelena kontrolna lučka. Če deluje na bencin, se na istem merilniku prikaže zaloga bencina. Zelena kontrolna lučka ugasne. Prav tako lahko na potovalnem računalniku vidite, kolikšno razdaljo še lahko prevozite s plinskim oz. bencinskim pogonom. Polnjenje stisnjenega zemeljskega plina je zelo enostavno. Nastavek za tlačni ventil se nahaja neposredno za loputo odprtine za točenje goriva, kjer je tudi cevni nastavek za dolivanje
bencina.
Dva rezervoarja za stisnjen zemeljski plin imata skupno prostornino 97 litrov ali 15 kg stisnjenega zemeljskega plina pri tlaku 200 barov. Nameščena sta na spodnjem delu vozila, in sicer na posebnem okviru pod prtljažnim dnom. Dodatni prostor so dobili, ker ni vdolbine za rezervno kolo in ker so nekoliko dvignili prtljažno dno. Ta spretna umestitev rezervoarje pa seveda ni vplivala na notranjo prostornost vozila. Tudi Octavia CNG se v svojem razredu lahko pohvali z največjo
notranjostjo. Prtljažnik ima prostornino 460 litrov (limuzina) oz. 480 litrov (karavan).
Tehnična optimizacija motorja za bivalentno delovanje
Za namene bivalentne konfiguracije so Škodini inženirji na motorju realizirali različne tehnične prilagoditve. Tako ima sistem nov krmilnik, ki upravlja pogon z obema vrstama goriva, med drugim pa krmili tudi vbrizgalne šobe za stisnjen zemeljski plin. Na plinskem razdelilniku je nameščen senzor za temperaturo in tlak. Odpiralni časi ventilov na odmikalni gredi so prilagojeni delovanju na stisnjen zemeljski plin.
Ker ima zemeljski plin nižjo viskoznost kot bencin, so pri Škodi prilagodili tudi ventile in sedeže ventilov na sesalni in izpušni strani. Izpušnim ventilom so dodali tudi prilagojena tesnila steblov ventilov. Za optimalen vžig na stisnjen zemeljski plin se uporabljajo žarilne svečke z ustrezno toplotno vrednostjo. Še več, inženirji so optimizirali turbinski prostor in karakteristike krmilnika turbopolnilnika. Nova zasnova in velikost katalitične plasti v trismernem katalizatorju pozitivno
učinkujeta na izpušne vrednosti Škode Octavie G-TEC. Nastavitve vozila so selektivno prilagojene dodatni masi plinskih rezervoarjev in spremenjeni porazdelitvi teže. Podvozje temelji na večvodilni zadnji premi in McPhersonovi zasnovi sprednje preme.
Uspeh Škode Citigo CNG Green tec
Nova Škoda Octavia G-TEC je trenutno drugo Škodino vozilo s pogonom na stisnjen zemeljski plin. Model Škoda Citigo CNG Green tec je na trg prišel oktobra 2012. Ta malček porabi le 4,4 m3 ali 2,9 kg zemeljskega plina na 100 km in ustvari zgolj 79 g emisij CO2/km. Njegov akcijski radij je 620 km (400 km s plinom in 220 km z bencinom). Kot pri Octavii G-TEC sta tudi pri tem vozilu oba rezervoarja zaradi prihranka pri prostoru nameščena pod podvozjem.
Citigo CNG Green tec se je izkazal kot uspešen model. Leta 2013 je Škoda prodala več kot 1.300 takšnih vozil. Lani pa je priljubljenost tega vozila povečal še en rekordni dosežek. Avgusta 2013 je avstrijski mojster v varčevanju z gorivom, Gerhard Plattner, v petih dneh z vozilom Citigo CNG prevozil pot iz Italije do Švedske s povprečno porabo 2,39 kg stisnjenega zemeljskega plina na 100 km. Tako je za gorivo za celotno potovanje, dolgo 2.619 km, porabil le 81,24 evra.
Okolju prijazna znamka: 97 Škodinih modelov pod 120 g CO2/km
S predstavitvijo nove Škode Octavie G-TEC je Škoda ustvarila še eno ikono med okolju prijaznimi vozili. Poleg pogona na stisnjen zemeljski plin se med takšna vozila uvrščajo še varčni modeli GreenLine z nizkimi izpušnimi emisijami. Z izjemo Škode Citigo, ki je sicer na voljo v različici s pogonom na stisnjen zemeljski plin, Škoda za vsak svoj model – od Fabie do Superba – ponuja različico GreenLine. Modele GreenLine odlikujejo dovršene tehnologije za varčevanje z gorivom, npr. sistem
start-stop, sistem za regeneracijo zavorne energije, pnevmatike z manjšim kotalnim uporom ter posebej optimizirana aerodinamika in pogonski sklop.
Širok nabor okolju prijaznih vozil je glavno vodilo intenzivnega dela Škodinih strokovnjakov na področju izboljšanja trajnostnega delovanja v okviru okoljske strategije ‘Green Future’. Namen te strategije je, da Škodini modeli postanejo varčnejši, poraba virov pa še bolj trajnostno naravnana. Trenutno ima Škoda 97 modelov z emisijami, nižjimi od 120 g CO2/km, od katerih jih 17 dosega vrednosti pod 100 g CO2/km. Drugi steber strategije GreenFuture je proizvodnja. Do leta 2018 želi
Škoda znižati porabo energije in vode kot tudi količine odpadkov in emisij za 25 % na proizvedeno vozilo. Tretji steber strategije GreenFuture pa je varstvo okolja v okviru poslovanja avtohiš in servisov.