Največje proizvodno podjetje v Srednji Evropi
Družba Škoda Auto se je že tretjič zapored uvrstila na prvo mesto med proizvodnimi podjetji v Srednji Evropi. To je rezultat analize Deloitte Top 500 CE. Analiza, ki jo je pripravila revizorska družba Deloitte, je največja tovrstna raziskava o srednjeevropskih podjetjih. V skupni razvrstitvi podjetij iz vseh gospodarskih panog je družba Škoda Auto zasedla tretje mesto – prav tako tretjič zapored. Aktualna razvrstitev temelji na podatkih o prometu v letu 2012.
Med aktualnimi 500 največjimi podjetji jih je skupno 84 iz Češke republike. Prvo mesto med proizvodnimi podjetji in tretje mesto na medpanožni lestvici odraža odličen razvoj češkega avtomobilskega proizvajalca, ki se lahko pohvali z bogato tradicijo: “Škoda je pomemben del češkega gospodarstva in je postala mednarodno priznan velikoserijski proizvajalec,” pravi Bohdan Wojnar, ki je kot član uprave družbe odgovoren za kadrovske zadeve. Škoda korak za korakom utrjuje svoj položaj
velikoserijskega proizvajalca in močno povečuje promet in dobavo novih vozil.
Deloitte je seznam 500 največjih srednjeevropskih podjetij objavil že sedmič. Analiza je zajela podjetja iz skupno 18 držav. Osnova za izvrstno uvrstitev družbe Škoda Auto so naslednji podatki: v letu 2012 je češka avtomobilska znamka dosegla promet v višini 10,4 milijard evrov, kar je daleč najboljši rezultat med vsemi proizvodnimi podjetji v Srednji Evropi. S 939.200 prodanimi vozili – 6,8 odstotka več kot v letu 2011 – je lani zabeležila najboljšo prodajo vseh časov. Poslovni izid iz
rednega poslovanja je dosegel 712 milijonov evrov. Škoda tudi v prihodnjih letih stavi na rast. Cilj strategije razvoja do leta 2018 – število prodanih vozil povečati na vsaj 1,5 milijona letno. Zato je Škoda sprožila največjo modelsko ofenzivo v svoji zgodovini. Samo v letu 2013 bodo na trg uvedli osem novih ali povsem prenovljenih modelov.
Na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu so Čehi svetovni javnosti premierno predstavili dve novosti: novi Rapid Spaceback in prenovljeni Yeti. Škoda s kompaktnim Rapidom Spaceback vstopa v najmočnejši avtomobilski razred v Evropi, v segment vozil s kompaktnim zadkom. Kompaktni SUV pa bo prvič na voljo v dveh izvedbah – kot eleganten mestni Yeti in kot terenski Yeti Outdoor. Pri svoji strategiji razvoja Škoda stavi na povečanje prodaje na hitro rastočih trgih Kitajske,
Indije in Rusije, pa tudi v Evropi. Za utrditev položaja na evropskem trgu veliko investira v svoje tovarne na Češkem. Samo v letu 2012 se je obseg investicij povečal za okoli 46 odstotkov na rekordno vrednost 832 milijonov evrov. Največji del sredstev predstavljajo investicije na Češkem.
Tako so za potrebe proizvodnje modelov Rapid/Rapid Spaceback in nove Octavia temeljito razširili in posodobili matično tovarno v Mladi Boleslav. Trenutno širijo tehnološki in razvojni center v Česani v bližini Mlade Boleslav, kjer je sedež podjetja. Samo za gradnjo novega centra za razvoj pogonskih sklopov so skupno namenili okoli 34 milijonov evrov – v Češki republiki je to trenutno ena največjih investicij na področju razvoja. Škoda je edini avtomobilski proizvajalec, ki vozila proizvaja in
razvija na Češkem. Izjemen pomen, ki ga ima Škoda za češko gospodarstvo, potrjujejo številna priznanja: letos se je že 16. uvrstila na prvo mesto med 100 najuspešnejšimi češkimi podjetji, zmagala pa je tudi v kategoriji podjetij z največjim ugledom. Konec leta 2012 je prejela priznanje za največjega češkega investitorja preteklih dveh desetletij.