Leto 2020 prinaša številne novosti

Novi volani, še bolj učinkoviti motorji in dodatni asistenčni sistemi: Škoda to poletje prehaja na modelsko leto 2021, ki bo njeni paleti vozil prineslo številne novosti. Novi dvo- in trikraki volani, ki jih poznamo iz Octavie, z novimi upravljalnimi tipkami in vrtljivimi regulatorji se bodo odslej uporabljali tudi v vseh drugih Škodinih modelskih serijah. Poleg tega bodo do konca leta bencinske in dizelske motorje za serije od Fabie do Superba uskladili z novim izpušnim standardom Euro6d, pri čemer se bo nekaterim agregatom tudi povečala moč. Superb, Kodiaq in Karoq bodo dobili dodatne asistenčne sisteme, kompaktna modela Scala in Kamiq pa bosta z manjšimi spremembami postala še bolj privlačna.

Najbolj opazna sprememba pri Škodinih vozilih iz modelskega leta 2021 so novo oblikovani volani, ki jih bodo po premieri v novi Octavii zdaj začeli vgrajevati tudi v vse druge Škodine modelske serije. Volani so bodisi dvokraki ali trikraki, odvisno od linije opreme in opcijskega paketa, in pri večini izvedb so oblečeni v usnje. Pri določenih konfiguracijah vozil imajo lahko tudi perforirano usnje, barvne kontrastne šive in prestavni ročici za upravljanje menjalnika DSG. Pri večfunkcijskih volanih nove tipke in vrtljivi regulatorji omogočajo še boljše upravljanje.

 

Zmogljivejša najmočnejša motorja za Škodo Superb

Škodin paradni konj bo z novim modelskim letom dobil večjo moč pri obeh najmočnejših motorjih, pri čemer pa se bodo poraba goriva in emisije zmanjšale. Najmočnejši dizelski agregat 2.0 TDI iz nove generacije EVO bo v prihodnje lahko razvil 147 kW (200 KM) namesto dosedanjih 140 kW (190 KM).

Izpopolnjena tehnologija naknadne obdelave izpušnih plinov SCR s t. i. postopkom “twindosing”, pri katerem se aditiv AdBlue načrtno vbrizgava pred dva zaporedno vgrajena katalizatorja, zmanjšuje izpuste dušikovih oksidov (NOx) za do 80 odstotkov. Pri najmočnejšem bencinskem motorju 2.0 TSI se je moč povečala za 6 kW (8 KM) in znaša zdaj 206 kW (280 KM). Oba motorja izpolnjujeta izpušni standard Euro 6d, na katerega bodo z menjavo modelskega leta prešli tudi ostali motorji.

Po Superbu iV s priključnohibridnim pogonom bo asistenčni sistem Area View odslej po želji na voljo tudi za vse ostale modele Superb. Sistem pri parkiranju ali manevriranju z eno od štirih kamer ustvari 360‑stopinjsko sliko in s tem omogoči pregled nad neposredno okolico vozila. Novost v ponudbi za vse modele Superb je tudi asistenca za manevriranje s prikolico.

 

Kodiaq bo dobil sistem za samodejno uravnavanje razdalje

Pri Kodiaqu se bo seznam asistenčnih sistemov s prehodom na modelsko leto 2021 razširil s prediktiv­nim sistemom za avtomatsko uravnavanje razdalje. Ta opcijska različica avtomatskega uravnavanja razdalje s pomočjo posnetkov kamere na vetrobranskem steklu in podatkov navigacijskega sistema pravočasno prepozna omejitve hitrosti in zavoje ter lahko samodejno prilagodi hitrost vožnje. Opcijski sistem za dostop brez ključa KESSY zdaj deluje na vseh vratih. Za modela Kodiaq Sportline in Kodiaq RS je po želji na voljo usnjeno oblazinjenje z novimi klimatiziranimi športnimi sedeži in podaljšanjem sedišča. Tudi pri Kodiaqu se je moč motorja 2.0 TDI povečala s 140 kW (190 KM) na 147 kW (200 KM). Enako kot ta motor tudi agregat 2.0 TDI z močjo 110 kW (150 KM) in 7-stopenjskim menjal­nikom DSG ustreza izpušnemu standardu Euro 6d. Tudi bencinski motor 1.5 TSI je ob nespremenjeni moči usklajen s standardom Euro 6d; zanj je zdaj na voljo nova generacija 6‑stopenjskega ročnega menjalnika.

 

Nov vstopni dizel za Škodo Karoq

Za Škodo Karoq bo z modelskim letom 2021 po želji prvič na voljo 3-conska klimatska naprava Climatronic, zanj pa je tudi že mogoče naročiti sistem Area View in asistenco za manevriranje s prikolico. Osnovni dizelski motor je bil do zdaj 1.6 TDI z močjo 115 KM, ki ga bo Škoda v okviru uskladitve motorne palete z novim izpušnim standardom Euro 6d zamenjala z enako močnim agregatom 2.0 TDI iz nove generacije EVO. Za naknadno obdelavo izpušnih plinov se ravno tako uporablja postopek “twindosing”, enako tudi pri motorju 2.0 TDI s 150 KM, ki bo s štirikolesnim pogonom in menjalnikom DSG oz. s pogonom spredaj in ročnim menjalnikom nadomestil dosedanji dizelski motor 1.6 TDI. Osnovni bencinski motor 1.0 TSI bo imel v prihodnje 110 KM.

 

Manjše spremembe za Škodo Scalo in Kamiq

Tudi motorje za uspešna kompaktna modela Scalo in Kamiq bodo za modelsko leto 2021 uskladili z izpušnim standardom Euro 6d, poleg tega bosta oba deležna tudi manjših sprememb. Novost so opcijska srebrna 17-palčna aluminijasta platišča Propus in večnamenski žep pod zadnjo polico oz. prtljažnim rolojem – na primer za odlaganje plašča, kot ena od ‘simply clever’ rešitev. Radijski signal opcijskega sistema za dostop brez ključa KESSY se po novem deaktivira že po petih namesto kot prej po 15 minutah, če ključa ne premaknemo. Pri izvedbah Monte Carlo lahko poleg značilno črnega napisa na zadnjem pokrovu naročite tudi srebrnega. Medtem ko je pri Kamiqu modelsko ponudbo razširila nova različica Scoutline, je za Scalo na voljo nov paket opreme Red & Grey. Ta med drugim vključuje podaljšano zadnje steklo za izvedbi Ambition in Style, razen pri Scali G-TEC. Okvir Škodine mreže hladilnika in ohišji zunanjih ogledal so zasnovani v športni črni barvi. Poleg 17-palčnih alumini­jas­tih platišč Propus Aero so v paketu, ki ga je mogoče kombinirati z izbranimi barvami lakov, tudi markantne rdeče-sive deko­rativne folije za vrata in specifične vstopne letve.

Vsi modeli Scala in Kamiq bodo odslej opremljeni s kombiniranim filtrom z aktivnim ogljem za notranjost, ki iz zraka lahko odstranjuje tudi alergene. Različice G-TEC s pogonom na zemeljski plin in močjo 66 kW (90 KM) so uvrščene v kategorijo Euro 6d. Bencinski motor 1.5 TSI ima 150 KM, agregat 1.0 TSI pa je na voljo v dveh izvedbah: s 110 KM in 95 KM.

 

Prilagojeni motorji in nova platišča za Škodo Fabio

Pri Fabii bodo motor 1.0 TSI s 95 KM v drugem polletju uskladili z izpušnim standardom Euro 6d. Trivaljnik z direktnim vbrizgavanjem goriva bo potem poleg serijskega ročnega menjalnika s petimi prestavami ponujal tudi opcijski 7-stopenjski menjalnik DSG. Tudi osnovni motor 1.0 MPI z močjo 60 KM in ročnim 5‑stopenjskim menjalnikom bodo uskladili s standardom Euro 6d. V ponudbo platišč bodo vključena 16-palčna aluminijasta platišča Vigo antracitne barve ter
polirana, črna 17-palčna platišča Blade. Tako kot Scala in Kamiq bodo tudi vsi modeli Fabia po novem opremljeni s protialergenskim filtrom z aktivnim ogljem za notranjost. Opcijsko bo na voljo nova različica sistema za dostop brez ključa KESSY, pri kateri se radijski signal aktivira že po petih minutah, če ključa ne premi­kamo. Osnovni infotainment sistem za modele Škoda Fabia za evropski trg bo odslej model Swing. Ima 6,5-palčni zaslon na dotik in že serijsko vključuje digitalni radijski sprejemnik DAB.

Podobne objave