Konceptna študija združuje avtomotošportni DNK in trajnost
Z novo konceptno študijo Enyaq RS Race družba Škoda Auto preučuje nove trajnostne možnosti v avtomotošportu, obenem pa še dodatno krepi čustveno privlačnost znamke. Enyaq RS Race Škodin avtomotošportni DNK povzdiguje na naslednjo raven, odlikuje pa ga agresivna oblika, ki jo še poudarja mogočni usmernik zraka na zadku. Ta konceptna študija ponuja vpogled v to, kako lahko avtomotošportne tehnologije pripomorejo pri pospeševanju prehoda na dinamično in trajnostno avtomobilsko prihodnost.
Služi pa tudi kot odlična platforma za razvoj in podrobno preizkušanje najsodobnejših električnih tehnologij za serijska baterijska električna vozila prihodnosti.
Michal Hrabánek, vodja oddelka Škoda Motorsport, je pojasnil: “Trajnost je temelj Škodine avtomotošportne strategije. Že leta 2021 smo se z modelom Škoda Fabia RE-X1 podali v svet električnih rally avtomobilov. Spoznanja in strokovno znanje, ki smo jih pri tem pridobili, smo uporabili pri oblikovanju edinstvene nove Škode Enyaq RS Race. Ta vznemirljivi avtomobil dokazuje, da avtomotošport, ki je globoko zasidran v Škodinem DNK, povečuje čustveni vpliv znamke ter daje dragocene
izkušnje in tehnologije za prihodnje Škodine cestne modele.”
Mogočna konceptna študija na osnovi modela Enyaq Coupé RS
Novi Enyaq RS Race temelji na Škodi Enyaq Coupé RS. Opremljen je s štirikolesnim pogonom in predstavlja široko paleto možnosti, ki jih na področju zmogljivosti ponuja modularna platforma za električna vozila koncerna Volkswagen. Enyaq RS Race je izjemno privlačen zaradi agresivnega dizajna, ki pa hkrati poudarja njegovo močno povezavo z dirkalnim športom in svetom avtomotošporta. Njegovo široko ogrodje omogoča še boljšo stabilnost, medtem ko izraziti usmernik zraka na zadku poskrbi za
potrebni pritisni tlak. Cilj študije je pridobivanje praktičnega znanja preko posebnih tehničnih in oblikovnih sprememb visokozmogljivih električnih vozil. Ti pristopi bodo kasneje morda lahko uporabljeni v prihodnjih serijskih modelih.
Daniel Petr, višji oblikovalec pri družbi Škoda Auto, je še dodal: “Enyaq RS Race ni oblikovalska študija, ki bo ostala le na papirju, temveč bo pravi avtomobil – nižji, širši, lažji in predvsem bolj dinamičen. Zato je bilo že od samega začetka jasno, da mora biti njegov dizajn agresiven in da mora imeti mogočen dirkalni DNK. Če pogledamo aerodinamiko, smo ga dejansko oblikovali podobno kot aktualno Škodo Fabio RS Rally2. Ima ostro začrtan sprednji del, dramatično razširjene
blatnike in mogočen usmernik zraka na zadku. Že na papirju je videti hiter, kar je vedno dober začetek.”
Od računalniških iger do rally stez – Škoda spodbuja trajnost v avtomotošportu
Enyaq RS Race je še ena inovativna baterijska električna konceptna študija oddelka Škoda Motorsport in sledi nedavno predstavljeni Škodi Vision GT. Škoda Fabia RE-X1 je bila predstavljena leta 2021 ter je bila izdelana na podvozju Škode Fabie Rally2 evo in opremljena z 860-voltnim elektromotorjem z največjo močjo 260 kW. Homologacija avstrijske avto-moto zveze AMF (v okviru ÖAMTC) je ekipi Baumschlager Rallye&Racing omogočila nastop na avstrijskem prvenstvu v rallyju. Z vozilom
Vision GT pa je Škoda nedavno ubrala popolnoma drugačen pristop: ta spektakularni, izključno električni enosedežnik je bil ekskluzivno zasnovan za igro Gran Turismo 7 za PlayStation. Konceptna študija, ki se zgleduje po modelu 1100 OHC Spider iz leta 1957, povečuje Škodino prisotnost v svetu digitalnega avtomotošporta.
Vsa ta konceptna vozila poudarjajo Škodino zavezanost k trajnostnemu razvoju v avtomotošportu. Fabia Rally2 v kategoriji WRC2 že uporablja 100-odstotno trajnostno gorivo brez fosilnih goriv, kar predstavlja idealno testno okolje za ocenjevanje tehnične izvedljivosti, odpornosti in vzdržljivosti novih inovacij na področju elektromobilnosti v ekstremnih razmerah.