FIA prižgala zeleno luč za novo Fabio R 5
Mejnik za Škodo: Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) kot najvišja avtoriteta v športnem avtomobilizmu je prižgala zeleno luč za novo Škodo Fabio R 5. Novi rally dirkalnik bo lahko zdaj po uspešni homologaciji nadaljeval 114-letno zgodbo o uspehu češkega avtomobilskega proizvajalca na dirkalnih stezah po celem svetu. Fabia R 5 je zasnovana na Škodini novi serijski Fabii in je naslednik Fabie Super 2000, ki se je kot najuspešnejši rally dirkalnik zapisala v zgodovino Škodinega
udejstvovanja v motošportu.
“Veseli nas, da je Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) odobrila naš novi dirkalnik. Tako bomo lahko dokazali njegovo vrhunskost tudi na rally stezah,” tako direktor Škodinega razvoja dr. Frank Welsch. “Pri snovanju izjemno uspešno lansirane tretje generacije serijske Fabie smo prevzeli nekaj lastnosti naših rally dirkalnikov in tako naredili najbolj emocionalno Fabio vseh časov. Obratno pa je bil zdaj ta serijski model podlaga za razvoj nove Fabie R 5.”
Škodin novi rally dirkalnik je pravo utelešenje vrhunske tehnologije. Škoda Fabia R 5 ima skladno s pravili FIA vgrajen 1,6-litrski turbomotor. To je kar velika sprememba v primerjavi z dvolitrskim atmosferskim bencinskim motorjem v Fabii Super 2000. Poleg tega ima novi dirkalnik s štirikolesnim pogonom vgrajen 5-stopenjski sekvenčni menjalnik in McPhersonove vzmetne noge. Njegova masa skladno s pravilnikom znaša najmanj 1.230 kilogramov. V precizne nastavitve in optimalno uigranost
najsodobnejših komponent je ekipa Škoda Motorsport od začetka projekta vložila že 15 mesecev intenzivnega razvojnega dela.
Proces pridobivanja homologacije je dolgotrajen in kompleksen postopek, ki zahteva tesno sodelovanje z Mednarodno avtomobilistično zvezo (FIA), sestavljen pa je iz več faz. V preteklih mesecih je potekal obsežen postopek odobritve nove Škode Fabie R 5, ki se je zdaj uspešno zaključil s potrditvijo s strani Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA).
“Veseli smo, da imamo končno v roki homologacijo, ki jo je izdala Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA),” je povedal Michal Hrabánek, vodja športnega avtomobilizma pri Škodi. “Razvoj našega novega dirkalnika, s katerim se nadejamo uspehov v rallyju, je bil izjemno zahteven proces in obenem velik izziv za celotno Škodino motošportno ekipo, kateri izrekam veliko zahvalo.”
K razvoju novega rally dirkalnika so pomembno prispevali tudi vrhunski vozniki, na primer prvak rallyja Azija–Pacifik Jan Kopecký (Češka), evropski prvak Esapekka Lappi (Finska), legenda rallyja “Fast” Freddy Loix (Belgija) in avstrijski serijski prvak Raimund Baumschlager. Do homologacije je novi dirkalnik prevozil okoli 10.000 testnih kilometrov v različnih pogojih, med drugim na Češkem, v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Franciji, Grčiji, Španiji in na Finskem. V hudem mrazu, pod žgočim soncem,
na asfaltu, makadamu in snegu – Škoda Fabia R 5 je uspešno opravila vse teste.
Zanimanje zasebnih tekmovalnih ekip za novo Škodo Fabio R 5 je že zdaj izjemno. Nič čudnega, saj je bila že njena predhodnica, Škoda Fabia Super 2000, sinonim za zmago. V pretekli sezoni rallyja 2014 je Škoda s Fabio Super 2000 osvojila trojno zmago med vozniki in konstruktorji na FIA prvenstvu v rallyju Azija-Pacifik (APRC), poleg tega je Škodin tovarniški voznik že tretjič zapored osvojil naslov prvaka na FIA evropskemu prvenstvu v rallyju (ERC). Na seznamu uspehov iz preteklega leta je
tudi pet državnih naslovov prvaka. S skupno skoraj 50 mednarodnimi in državnimi naslovi v šestih letih je Škoda Fabia Super 2000, ki je začela svojo zgodbo leta 2009, najuspešnejši projekt v 114-letni zgodovini športnega avtomobilizma te družbe.
Michal Hrabánek, vodja športnega avtomobilizma pri Škodi: “Z novo Škodo Fabio R 5 želimo na rally stezah po celem svetu hitro in zanesljivo nadaljevati z uspehi, ki smo jih dosegali v preteklih letih. Po uspešni pridobitvi homologacije zdaj lahko začnemo z naslednjimi fazami projekta Fabia R 5.”
Pregled športnega avtomobilizma pri Škodi: Škoda se na področju športnega avtomobilizma aktivno udejstvuje že od leta 1901 in je večkrat slavila tako na medcelinskem rally izzivu (IRC), na FIA evropskemu prvenstvu v rallyju (ERC), na FIA prvenstvu v rallyju Azija-Pacifik (APRC) in na nekaterih posamičnih znanih dirkah, npr. na najstarejši rally dirki na svetu, ki že od leta 1911 vsako leto poteka v Monte Carlu.
Rally dirkalnik Fabia Super 2000 je najuspešnejši model v 114-letni zgodovini športnega avtomobilizma pri Škodi. Leta 2014 je Škoda na prvenstvu APRC dosegla trojno zmago tako med vozniki kot konstruktorji. Nova prvaka Jan Kopecký in Pavel Dresler (Češka/Češka) sta tako uspela doseči zgodovinski rezultat, saj je to prva dvojica v zgodovini tega športa, ki je v zaporednih letih osvojila naslov najboljših voznikov na ERC in potem še na APRC.
Na prvenstvu ERC sta Esapekka Lappi in Janne Ferm (Finska/Finska) leta 2014 s Škodo Fabio Super 2000 osvojila že tretji zaporedni naslov prvaka za ekipo Škoda Motorsport. Pred Lappijem sta s Škodo Fabio Super 2000 na evropskem prvenstvu zmagala Finec Juho Hänninen (2012) in Jan Kopecký (2013). Od leta 2009 do 2014 so vozniki Škode Fabie Super 2000 osvojili skupno 28 državnih naslovov po celem svetu.
Po Fabii Super 2000 bo od leta 2015 zgodbo o uspehu Škodinega programa športnega avtomobilizma nadaljevala Škoda Fabia R 5. Škodin novi rally dirkalnik je bil kot študija R 5 svetovni javnosti prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Essnu leta 2014.