Družba Škoda Auto v letu 2023 po svetu prodala 866.800 vozil
Mladá Boleslav (Češka), 12. januar 2024 – Škoda Auto je obseg dobav v letu 2023 občutno povečala, v preteklih dvanajstih mesecih je dobavila skupno 866.800 vozil. Dobava se je torej povečala za 18,5 odstotka. Nemčija s 157.800 dobavljenimi vozili (+17,6 %) za družbo Škoda Auto ostaja največji posamični trg, proizvajalec avtomobilov pa je bil s 87.800 prodanimi avtomobili (+23,4 %) zelo uspešen tudi na domačem, češkem trgu. Nasploh se je obseg dobav najbolj
povečal v Nemčiji, Združenem kraljestvu in Češki republiki. Modeli popolnoma električne družine Enyaq so bili leta 2023 na številnih evropskih trgih med najbolje prodajanimi električnimi avtomobili, 81.700 dobavljenih primerkov (+52,1 %) pomeni nov rekord v času od prihoda na trg. Z vstopom na vietnamski in kazahstanski trg v drugem polletju leta 2023 Škoda Auto sistematično nadaljuje internacionalizacijo podjetja.
Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe Škoda Auto, je povedal: “Naši kupci so povedali vse – in hvaležen sem jim za zaupanje v znamko Škoda. Zaradi intenzivnega dela in velikega truda vseh tistih, ki naše avtomobile snujejo, proizvajajo in prodajajo, smo v letu 2023 dosegli impresiven prodajni rezultat, in to kljub vsem gospodarskim izzivom in razmeram na trgu. Rast povpraševanja po naših modelih potrjuje, da je naša strategija pravilna: v fazi prehoda na električno
mobilnost lahko naši kupci izbirajo med motorjem z notranjem zgorevanjem, izključno električnim pogonom in hibridnim pogonom. Z Elroqom bomo še letos predstavili prvega izmed skupno šestih novih, popolnoma električnih modelov. Naš poslovni model je robusten, hkrati pa smo pozorni na nove izzive na nepredvidljivem svetovnem trgu. Še naprej se osredotočamo na želje in potrebe kupcev ter stalno širimo kapacitete, da bi se čim bolje odzivali na trg. Poleg tega vlagamo v nenehno nadaljnje
izobraževanje in usposabljanje svojih zaposlenih ter tako utrjujemo prihodnost družbe Škoda Auto.”
Martin Jahn, direktor prodaje in marketinga v družbi Škoda Auto, je dodal: „Škoda Auto je bila v preteklem letu občutno uspešnejša in je prodajo po svetu povečala za 18,5 %. To pomeni 135.500 dobavljenih vozil več kot leto prej. Evropa ostaja eden naših ključnih trgov: s 27,4-odstotno rastjo v Zahodni Evropi smo si zagotovili sedmo mesto na lestvici znamk. V Nemčiji smo dobavili 23.600 vozil več kot leto prej, s čimer je Nemčija naš največji trg pred Veliko
Britanijo in Češko republiko. Tudi ti dve državi sta odločilno prispevali k našemu uspehu, saj smo tam dobavili 20.700 oz. 16.000 vozil več kot predhodno leto. Enyaq je bil najbolje prodajani električni avto v Češki republiki in na Slovaškem ter se je oktobra in novembra tudi na drugih velikih evropskih trgih – med drugim v Nemčiji – uvrstil med najbolje prodajane električne modele. Pomembne mejnike smo dosegli tudi zunaj Evrope. V Indiji smo v preteklih dveh letih dobavili skupno
več kot 100.000 vozil, uspešno pa smo vstopili tudi na vietnamski in kazahstanski trg.”
Holger Peters, direktor za finance, IT in pravne zadeve v družbi Škoda Auto: “Več kot 866.800 dobavljenih vozil v preteklem letu dokazuje, da je naša modelska paleta pri kupcih izvrstno sprejeta in da tudi v teh gospodarsko zahtevnih časih ohranja odlično razmerje med ceno in kakovostjo. V prihodnjih dvanajstih mesecih bomo delo sistematično nadaljevali po izbrani poti. Še naprej želimo povečevati učinkovitost in produktivnost, srednjeročno pa tudi dobičkonosnost prodaje. S programom Next
Level Efficiency+ in strožjo stroškovno disciplino ter ob podpori umetne inteligence in robotske avtomatizacije procesov bomo ustvarili manevrski prostor za prihodnje naložbe in nadaljnjo elektrifikacijo naše palete vozil.”
Na poti v električno prihodnost
Obseg dobav popolnoma električne Škodine družine Enyaq se je v preteklem letu povečal za več kot 50 odstotkov. Ta uspeh potrjuje, da je Škodina strategija elektrifikacije pravilna. Na domačem, češkem trgu in na Slovaškem je bil v letu 2023 Enyaq najbolje prodajani električni avto. V drugih evropskih državah, na primer v Švici, Nemčiji, na Finskem, Norveškem ali Nizozemskem, se je uvrstil med pet najbolje prodajanih električnih modelov. Škoda nadaljuje svojo transformacijo ter ponuja
nedavno predstavljeni novi generaciji priljubljenega SUV-ja Kodiaq in modela Superb tudi s priključnohibridnim pogonom z več kot 100 km izključno električnega dosega.
Doseženi mejniki na področju internacionalizacije
Škoda Auto je septembra vstopila na vietnamski trg in namerava izkoristiti potencial regije ASEAN. Vietnam ima v tej regiji največji potencial za rast, pričakovani obseg prodaje po letu 2030 znaša več kot 40.000 vozil letno. Poleg tega Škodine dejavnosti v Indiji prinašajo pomembne sinergije. V nedavno odprtem logističnem centru v Puneju pripravljajo garniture za montažno proizvodnjo (CKD oz. completely knocked down) modelov Kushaq in Slavia, ki ju izdelujejo v Indiji. Garniture nato
izvažajo v Vietnam za končno montažo. V Indiji je Škoda Auto s skupno 100.000 prodanimi vozili v preteklih dveh letih dosegla mejnik. Poleg tega bo Škoda Auto kmalu spet začela izvajati aktivnosti na kazahstanskem trgu. Tam bo avtomobilski proizvajalec v okviru strateškega partnerstva podpiral lokalno montažo modelov Kodiaq, Kamiq, Karoq in Octavia.
Obseg dobav vozil znamke Škoda Auto končnim kupcem 2023 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih glede na leto 2022):
Škoda Octavia 191.900; +36,0 %
Škoda Kamiq 116.500; +21,0 %
Škoda Kodiaq 105.900; +12,1 %
Škoda Karoq 100.100; +14,1 %
Škoda Fabia 94.400; +1,9 %
Škoda Enyaq 81.700; +52,1 %
Škoda Superb 67.400; +10,9 %
Škoda Scala 59.200; +49,8 %
Škoda Kushaq 26.600; –0,6 %
Škoda Superb 19.900; –4,9 %
Škoda Rapid 3.300; –81,0%