Češka rariteta znova na sceni
Ko se bo 5. julija pričel odvijati letošnji reli Silvretta Classic, ki sodi med najprestižnejše nemške dogodke te vrste, se bo na startu tega relija starodobnih in eksotičnih vozil pojavila tudi češka rariteta v obliki legendarnega Škodinega dirkalnika iz poznih petdesetih let prejšnjega stoletja.
Leta 1956 so Čehi pričeli z razvojem naslednika Škodinega dirkalnika z oznako 1101 sport, ki je leta 1950 sodeloval na legendarni vztrajnosti dirki 24 ur Le Mansa. Prvi vozni dirkalnik z oznako 1100 OHC se je pojavil leta 1958, ko ga je Škodin dirkač Miroslav Fousek prvič zapeljal po stezi v bližini tovarniškega obrata v mestu Mladá Boleslav in na dirki ob premiernem nastopu premagal vso konkurenco.
Naj vas skromna oznaka 1100 OHC ne zavede, ker gre v primeru te škode za čistokrvni dirkalnik, ki si resnično zasluži oznako SL (Sehr Leicht) ali pa legendarno oznako ‘Superleggera’, ker ima samo 550-kilogramsko maso. Za premikanje tega dirkalnika, ki je nastal v samo dveh primerkih, so Čehi uporabili 1,1-litrski bencinski motor iz serijskega modela 440, ki je ob pomoči dveh uplinjačev znamke Weber lahko sprostil največ 92 ‘konj’ pri športnih 7700 vrtljajih v minuti. Tako motorizirana
škoda 1100 OHC lahko doseže največjo hitrost 200 km/h.