SISTEM eCALL – KLIC V SILI
Vaš asistenčni sopotnik v nujnih primerih
Varnost na cesti je ena ključnih prioritet sodobnih avtomobilskih proizvajalcev. Eden od sistemov, ki pomembno prispeva k večji varnosti in hitrejšemu odzivu v primeru nesreče, je eCall.
Zato smo v podjetju Pan Jan skupaj, s službo, ki deluje v okviru Uprave RS za zaščito in reševanje, preizkusili sistem in preverili kaj je potrebno/ni potrebno storiti v primeru, ko pride do proženja sistema v vašem vozilu. Video je bil posnet v varnem okolju AMZS centra varne vožnje na Vranskem.
Kaj sploh je sistem eCall?
eCall je okrajšava za »emergency call« in je mednarodna oznaka za klic v sili. Je inovativni asistenčni sistem zasnovan tako, da zagotavlja hitro povezavo z reševalnimi službami. Gre za samodejni klic v sili na številko 112, v primeru hujše prometne nesreče. V tem primeru pride vzpostavitve povezave s klicnim centrom, pri čemer sistem posreduje natančne podatke o nesreči.
Kako deluje eCall?
Sistem eCall se uporablja in deluje v vozilih po vsej Evropi, ta pa mora biti vgrajen v vsa nova vozila proizvedena po 31.marcu 2018, z največ 8 sedeži in v lahkih gospodarskih vozilih. Vedeti moramo, da ta deluje le v primeru hujše prometne nesreče. To pomeni, da v času navadne vožnje ni sledenja (beleženja lokacije vozila ali nadzora vožnje) in prenosa podatkov. S klicem najbližjemu klicnemu centru 112, ki v Sloveniji delujejo v okviru Uprave RS za zaščito in reševanje, pošlje podatke o nesreči, ne glede na to, kje se je zgodila. Ni pomembno, kje je bilo vozilo kupljeno ali registrirano.
Sistem eCall ob sprožitvi vzpostavi tako glasovno kot podatkovno povezavo z najbližjim klicnim centrom. Voznik in potniki v vozilu lahko komunicirajo z operaterjem v centru, hkrati pa sistem samodejno pošlje ključne informacije, kot so točna lokacija vozila, čas nesreče, identifikacijska številka vozila (VIN) in smer vožnje. Na podlagi teh podatkov lahko intervencijske ekipe hitro ocenijo stanje in se ustrezno pripravijo na posredovanje.
Odzivni čas se skrajša za približno tri do štiri minute v primerjavi s klicanjem na pomoč po telefonu, saj očividci običajno potrebujejo toliko časa, da sprožijo klic. Operaterju pri reševanju zelo pomaga točna lokacija nesreče, ki jo prejme prek eCall sporočila. To je še posebej pomembno pri nesrečah na avtocestah, kjer lahko operater reševalne enote nemudoma usmeri na pravilen del smernega vozišča. Očividci namreč pogosto napačno opišejo lokacijo nesreče, kar lahko podaljša čas intervencije.
Ne pritiskajte po nepotrebnem
Sistem eCall ne deluje ob trkih z majhno hitrostjo, pri katerih tudi ni nevarnosti za poškodbe potnikov v avtu. Klic pa lahko sproži voznik ali potnik tudi ročno s pritiskom na gumb – recimo ob nenadnih hujših zdravstvenih težavah.
Mnogi ljudje pa pritisnejo gumb SOS preprosto zato, da bi izvedeli čemu služi oziroma kaj se ob tem zgodi, ne zavedajo pa se, da dejansko kličejo klicni center 112 in s tem po nepotrebnem obremenjujejo delo samega centra z lažnimi alarmi.
Zato vsi, ki imate v avtu SOS gumb, ga uporabljajte le v resničnih nujnih primerih. Poskrbite tudi, da otroci in drugi potniki vedno, kdaj in kako uporabiti gumb.
Razvoj in nadgradnja tega sistema nedvomno vodi v še boljšo človeško varnost, saj lahko sistem uporabijo poleg reševalnih služb tudi druge službe, ki so posredno ali neposredno povezane z varnostjo v prometu (zdravstveno svetovanje ponesrečencem, usmerjanje ostalega prometa glede na prometno nesrečo ipd.).
🚗🙍♂️Sodelujoči: Marko Perpar – Uprava RS za zaščito in reševanje, Anže Albreht s gasilci (Dolnji Logatec), Bernard Kapelar (scenarij) in Damijan Kreže (Inštruktor)
Z dovoljenjem sodelujočih tudi uporabljeni posnetki iz arhivov.
🎥Priprava, snemanje in montaža: Billboard Agency
📍Posneto v kontroliranih in varnih pogojih v AMZS Centru varne vožnje in s pomočjo usposobljenih inštruktorjev.