kia sportage
|

Kia Sportidž ali Sportaž? 😉

Gledam razpored za inštruktorska vozila in piše, da moram prevzeti KIO SPORTIDŽ. Hm. Domišljija nima meja. Nasmejim se 😊 in vzamem lično oblikovan Kiin ključ. Gledam po parkirišču. Kje je avto? Pritisnem na gumb za odklepanje in ga zagledam, ko pomežiknejo smerniki in se prižgejo dnevne luči. V temno modri-sivi barvi. Prenovljen model v zadnji generaciji. Kakšne so spremembe glede na model pred prenovo? V bistvu nobenih na oko opaznih navzven. Konja, ki zmaguje, ne menjaš. Treba se je spoznati z njim. Še kje drugje, na kakšni daljši poti.

In pride čas, ko je potrebno s to temno modro-sivo Kio Sportage narediti nekaj več kilometrov. »Sprehodit« jo na poti na morje in nazaj. Prtljažnik je s svojimi 591 litri v razrednem povprečju. Kar nekaj prtljage gre noter. Ko pa zmanjka prostora, pa s podiranjem zadnje klopi dobimo 1715 litrov prostora za sprednjimi sedeži. Skratka, ko občasno potrebujemo več prostora, je Kia Sportage dobra odločitev.

Udobni sedeži in 7-stopenjski DCT menjalnik omogočajo udobno vožnjo na daljše razdalje. Moči je pri tem motorju več kot dovolj, saj 1.6 T-GDI – Mild Hybrid ponuja 132 kW (180 KM). Na trenutke celo malo preveč, sploh, če noge še nisi prilagodil na drug avto in pri speljevanju v križišču ponudi avto še nekaj dodatnega adrenalina, ko se kolesa hočejo zavrteti v prazno, učinkovit sistem proti zdrsu pogonskih koles pa to željo učinkovito kroti.

Avto na svoji poti okusi vse mogoče vremenske situacije in s tem povezan oprijem na asfaltu. Vozimo v snegu, po snegu, dežju in suhem, lepem, sončnem vremenu. In asistenčni sistemi, vključno z aktivnim tempomatom s 4-stopenjsko nastavitvijo varnostne razdalje, dokazujejo, da je Kia na nivoju sodobnih avtomobilov. Avto nima najvišje stopnje opreme GT-line, pa vendar ima relativno visok nabor asistenčnih sistemov. Parkirni senzorji z vzvratno kamero omogočaio brezstresno parkiranje, prej omenjeni sistem proti zdrsu pogonskih koles pa učinkovito umirja motorno moč.

V teh zimskih mesecih pride prav tudi gretje sedežev, tudi zadnjih in gretje volana. Če se pa najdemo pred spolzkim ali rahlo zasneženim klancem na poti navzdol, ne oklevamo z uporabo vgrajenega sistema za pomoč pri spustu po klancu navzdol. S tem sistemu tudi privarčujemo nekaj stresa, saj se strah v primeru, da bi avto nekontrolirano zdrsnil zaradi pretirane uporabe zavore, močno zmanjša. Vsekakor je priporočljivo to preizkusiti prej in ne šele v situaciji, ko to potrebujemo. Tako kot natikanje verig. Vedno preizkusiti prej. 😉

Poraba? Ker je avto spremljevalno, inštruktorsko vozilo, je bila poraba zaradi kratkih razdalj zelo visoka. Ko pa smo napolnili 50-litrski rezervoar do vrha in se odpravimo na pot.. nam poraba zelo hitro, ne glede na prejšnja povprečja, začne padati in se ustali na 6-7 litrih, kar je za bencinsko gnan avto ugodna poraba. Sploh glede na miselnost, da so »avtomatiki« požrešni.

Krk postreže s kar nekaj lepimi lokacijami, ki nas premamijo, da naredimo kakšno lepo fotografijo. V osnovi pa zaključujemo dneve vožnje z ugodno porabo in minimalno utrujenostjo zaradi dobrih sedežev in dobrih 4,5 m dolg avto z eno izmed daljših medosnih razdalj (2.68m) zagotavlja relativno veliko dostavljenega blaga, prtljage in na udoben način, sploh z enim izmed vklopljenih voznih režimov, ki nam v tistem trenutku najbolj ustrezajo.

Kar priporočamo pri novih avtomobilih, sploh tistih, ki imajo veliko dodatne opreme in asistenčnih sistemov, je, da se lastniki teh avtomobilov seznanijo z delovanjem le-teh pred vožnjo in ne med vožnjo. Volan Kie Sportage ima 12 različnih gumbov, sredinska konzola 11, ima tudi ozek ekran s spremenljivim izgledom, enkrat kot gumbi do različnih nastavitev, drugič kot gumbi klimatske naprave, da o sredinskem ekranu niti ne govorimo. Ne priporočamo »učenja« med vožnjo, priporočamo, da posamezne funkcije in lastnosti gumbov preučimo pred vožnjo, predvsem pa, da se o uporabi in lastnostih pozanimamo pri prodajnem osebju podjetja Pan Jan v Trebnjem in Ivančni Gorici.
V kolikor pa koga zanima tudi konkretno delovanje posameznega asistenčnega sistema, ni odveč tudi obisk kakšnega centra varne vožnje, kjer lahko to preizkusite na varen način. Prej omenjena Kia Sportage je na voljo za tak preizkus v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.

Sportidž ali Spotrage. Vseeno je. Dober je in vreden razmisleka ob nakupu. Avto nudi veliko. Če vas pa to še ne prepriča, vas pa 7-letna garancija mora. V tem trenutku najdaljša na našem trgu.

Damijan Kreže

Podobne objave