Sorento s petimi zvezdicami za varnost

Novi Sorento je nedavno prejel najvišjo možno oceno za varnost pri trku po <a href=”https://www.euroncap.com/en/results/kia/sorento/41400″>Euro NCAP</a>. Celotna Sorentova ponudba, vključno s priključnim hibridom, je s strani evropskega neodvisnega združenja za izvajanje preizkusnih trkov dobila maksimalnih 5 zvezdic. Sorento je pri zaščiti odraslih potnikov osvojil 82 % vseh možnih točk, 85 % točk pri zaščiti otrok, 63 % točk pri zaščiti pešcev in 87 % vseh možnih točk v kategoriji
varnostnih asistenčnih sistemov.

Euro NCAP je Sorenta pohvalila zaradi potniškega dela, ki je v primeru trka ostal stabilen, in zaradi dobre zaščite na vseh kritičnih delih karoserije pri bočnem trku. Sorento je visoko oceno dosegel tudi pri zaščiti otrok. Sedeži in vzglavniki so pokazali dobro zaščito potnikov pri preprečitvi poškodb vratu v primeru trka od zadaj. Sorentov serijski sistem za preprečevanje naleta (FCCA), ki sodi v kategorijo varnostnih asistenčnih sistemov, se je prav tako izkazal pri preprečevanju hujših
posledic trka.

Vse tri različice Sorenta – hibrid, priključni hibrid in dizel – imajo karoserijo iz naprednega zelo trdnega jekla
Varnost vozila je okrepljena s karoserijo, pri kateri je uporabljeno napredno zelo trdno jeklo (AHSS), s čimer je vzvojna togost Sorenta za 12,5 % boljša kot pri varnostno najboljših v tem razredu. Vsak Sorento je serijsko opremljen s sedmimi varnostnimi zračnimi blazinami, vključno z novo sredinsko blazino spredaj, ki zagotavlja dodatno zaščito voznikove in sovoznikove glave.

Elektronski nadzor stabilnosti, pomožni stabilnostni sistem in 7 zračnih blazin serijsko
Vse Sorentove različice so serijsko opremljene tudi s Kiinim stabilnostnim sistemom (ESC) in pomožnim stabilnostnim sistemom (VSM), ki voznikom pomagata ohranjati nadzor nad vozilom med zaviranjem in zavijanjem.

Pablo Martinez Masip, direktor načrtovanja in priprave cen izdelkov pri Kia Motors Europe, je povedal: “Novi Kia Sorento je prostoren, varčen in visoko kakovosten SUV za do 7 potnikov. Njegovi lastniki bodo vedeli, da je tudi zelo varen. Model je bil že v preteklosti priljubljen pri družinah, ko jih je navduševal zaradi atraktivnega dizajna, motornih zmogljivosti in terenskih zmožnosti. Pomembno je, da avto ponuja širok nabor opreme in tehnologij, namenjenih zmanjšanju možnosti trka ter da v
primeru neizogibnega trka varuje vse potnike v njem.”

Aktivna in pasivna varnost s high-tech asistenčnimi sistemi
Novi Sorento je na voljo s Kiinimi najnaprednejšimi asistenčnimi sistemi. Odvisno od stopnje opreme si je možno omisliti sistem za preprečevanje naleta z zaznavo pešcev, kolesarjev in vozil, novo funkcijo Junction Turning, ki zaznava prihajajoča vozila med zavijanjem v križišču, samodejno zasenčenje žarometov, sistem za opozarjanje voznika na nezbranost z novo funkcijo opozarjanja na speljevanja vozila spredaj, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu in opozarjanje na vozila v mrtvem kotu.
Kot dodatna oprema so tu še ostale tehnologije, kot npr. pomoč pri vožnji na avtocesti (HDA – Highway Driving Assist) z radarskim tempomatom, ki si pomaga z navigacijskimi podatki, pametno opozarjanje na omejitve hitrosti, varen izstop iz vozila (Safe Exit Assist), preprečavanje trkov med vzvratno vožnjo ter pregled vozila iz ptičje perspektive. Na voljo je še najnovejši pripomoček in sicer daljinsko parkiranje vozila.

Novi Sorento je lahko opremljen tudi s sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu (Lane Following Assist), asistenčno tehnologijo, ki deluje pri hitrosti vozila med 0 in 180 km/h. LFA s spremljanjem vozil spredaj in spremljanjem cestnih talnih označb pomaga Sorentovim voznikom, da ostanejo na voznem pasu. V kombinaciji z radarskim tempomatom s sistemom ustavi/spelji pomaga voznikom z upočasnjevanjem, zaviranjem in obračanjem volana glede na vozila spredaj ter z uporabo radarskih senzorjev,
da Sorento ohranja varno razdaljo.

Kia bo pri novem Sorentu predstavila tehnologijo BVM (Blind-Spot View Monitor), ki je voznikov ‘drugi par oči’, namenjen izboljšanju varnosti vseh udeležencev v prometu z odpravo voznikovega mrtvega kota na njegovi levi in desni strani. Video v visoki ločljivosti se prikazuje na levi ali desni strani inštrumentne plošče TFT-LCD, ko voznik vklopi smerokaz in se v njegovem mrtvem kotu skriva vozilo. Kiin prvi večstopenjski zavorni sistem (MCB), namenjen preprečevanju ali zmanjševanju resnosti
poškodb pri sekundarnih trkih, je prav tako del serijske opreme. Sistem se aktivira po sprožitvi varnostnih zračnih blazin, ki nakazuje resnost tveganja nesreče in zahteva posredovanje. Po sprožitvi sistem meri hitrost vozila in spremembe smeri ter z zaviranjem z ustrezno jakostjo zavorne sile nadzorovano ustavi vozilo.

Sorento pri nas spomladi
Novi Kia Sorento je že na voljo v nekaterih evropskih državah. K nam bo prišel predvidoma spomladi, ko bo na voljo tudi priključni hibrid. Vse različice Sorenta bodo na voljo s tovarniško 7-letno garancijo (do 150.000 km, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov).

Podobne objave