Priključno hibridni SUV s 7 sedeži
Kia je nedavno pokazala shematski prikaz inteligentne namestitve priključno hibridne tehnologije pri novem Sorentu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Slika prikazuje, kako priključno hibridni Sorento kljub hibridnemu pogonu nudi 3 sedežne vrste in prtljago za 7 oseb. Ko spomladi zapelje na evropske ceste, bo Sorento eden najbolj praktičnih priključno hibridnih SUV modelov na trgu. Slika razkriva, kako so velik baterijski sklop, posoda za gorivo, motor in elektro motor nameščeni v vozilu,
da omogočajo karseda veliko prostora za prtljago in potnike, ki jih je lahko do sedem.
Novi turbo priključni hibridni pogon proizvaja 195 kW (265 KM)
Pod motornim pokrovom priključno hibridnega Sorenta je zmogljiv 1,6-litrski T-GDI turbo bencinski motor z močjo 132 kW (180 KM) in navorom 265 Nm. Tu je še elektro motor z močjo 67 kW in navorom 304 Nm. Skupna moč znaša 195 kW (265 KM), navor pa 350 Nm – to pomeni, da gre za najmočnejšega Sorenta, ki so ga kdajkoli prodajali v Evropi.
Inteligentna vgradnja pogona za prostorno notranjost
Elektro motor je nameščen med motorjem in menjalnikom, kar omogoča urejeno vgradnjo turbo bencinskega motorja pod motornim pokrovom. Takšna postavitev Sorentu omogoča delovanje izključno na elektriko ali v kombinaciji elektro motorja in motorja z notranjim izgorevanjem, kar zagotavlja moč prednjemu paru koles ali vsem štirim, odvisno od opreme vozila in voznih pogojev. Litij-ionski polimerni baterijski sklop z zmogljivostjo 13,8 kWh se nahaja pod prednjima sedežema. Baterijski sklop je
postavljen med kabinskim dnom in pokrovom podvozja. V primeru 4-kolesnega pogona baterijski sklop leži preko vrha kardanske gredi, v obliki sedla. To pomeni, da baterijski sklop ne posega v Sorentovo kabino ali prtljažni prostor, kot to velja pri nekaterih konkurenčnih priključnih hibridih, kjer baterija pogosto zavzema dragocen prtljažni prostor.
Baterijski sklop ima neodvisen sistem vodnega hlajenja, ki skrbi za optimalno delovanje in učinkovito uravnavanje temperature
Baterijski sklop in posoda za gorivo nameščena pod potniškim delom za maksimalno izrabo kabinskega prostora in nizko težišče. Nizka namestitev baterije med osema na sredini karoserije ohranja nizko težišče in porazdeli težo. Namestitev težke baterije bližje osrednjem delu vozila pripomore k uravnoteženosti Sorenta na cesti in brezpotjih ter izboljšuje vodljivost vozila. 67-litrska posoda za gorivo se nahaja na dnu pod drugo vrsto sedežev, medtem ko je 3,3 kilovatni polnilec nameščen pod
prtljažnim dnom. To pomeni, da imajo potniki, ki sedijo v 3. vrsti sedežev, dovolj prostora za noge in udobno sedijo, hkrati pa je prtljažni prostor še vedno dovolj velik.
Prostor za 7 oseb in njihovo prtljago
Sorentova pametna prostorska zasnova ponuja veliko prostora petim ali sedmim potnikom. Vozilo se lahko pohvali z eno največjih prtljažnih prostornin v svojem razredu – do 809 litrov pri 7-sedežni različici (z zloženo tretjo vrsto) ali 898 litrov v primeru 5 sedežev. Sorento PHEV lahko po vseh terenih udobno prevaža pet oseb in precej prtljage. Prtljažnik je prave velikosti in oblike za voziček in nekaj potovalk, ali za do 4 velike kovčke za na letalo. Če je vseh sedem sedežev v uporabi, je še
vedno na voljo 175-litrski prtljažnik, kar zadostuje potrebam enodnevnega družinskega izleta. Tretja vrsta sedežev, deljiva v razmerju 50:50, je z uporabo ročic v prtljažniku enostavno zložljiva v povsem ravno dno. Deljiva druga vrsta (60:40) se prav tako enostavno zloži za še več prostora za dolge predmete, kot so npr. športna oprema ali, za bolj gospodinjsko naravnane kupce, prevoz pohištva.
Aprila začetek prodaje pri nas
Sorento, ki ga pri nas pričakujemo aprila, bo eden redkih 7-sedežnih SUV modelov na trgu, ki bo dizelske in hibridne imel tudi priključno hibridno različico, zagotovo pa tudi eden najbolj praktičnih. Tako kot vsi ostali modeli Kia tudi ta prinaša 7-letno tovarniško garancijo (do 150.000 km, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov), ki velja za celotno vozilo.