Novi KIA Sportage

Nova, peta generacija Kiinega modela Sportage je že zapeljala na slovenske ceste. Hkrati je novica še toliko boljša, ker je tokrat Sportage prvič razvit posebej za evropski trg. Sportage je drugi model za Tusconom, zgrajen na novi platformi N3, ki je prilagojena hibridnemu pogonu, hkrati pa ima v primerjavi s predhodnikom večjo togost ter nižje težišče, kar še poveča stabilnost in varnost na cesti.

Z zunanjostjo so želeli predvsem izstopati, zato opazimo veliko drznih detajlov. Kiin novi oblikovalski jezik, Opposites United, je jedro povsem novega Sportaga in vpliva na vse vidike njegovega videza.

Od spredaj lahko opazite natančno, a hkrati zapleteno masko z detajlno oblikovano črno rešetko, ki se razteza čez skoraj celotni spredek vozila. Rešetka povezuje masko imenovano Tiger Nose z značilnimi futuristično oblikovanimi LED lučmi v obliki bumeranga, ki ustvarjajo trdne mejne črte za vpadljive LED žaromete Matrix. Prvič je na voljo črna streha – dvobarvna karoserija, ki pomaga poudariti športni profil. Dodatne kromirane linije povežejo zadnji del in D stebriček. Sportage ohranja močno prisotnost na cesti tudi od zadaj z mišičasto zasnovo, ki se steka v zadnje luči. Zadnje luči so povezane s tanko vodoravno črto, kar Sportaga vizualno še razširi. Odvisno od specifikacij in modela, je Sportage na voljo na 17-palčnih, 18-palčnih ali 19-palčnih platiščih, z izbiro sedmih različnih barv in zaključkov.

Novi Sportage združuje zasnovo osredotočeno na voznika in najsodobnejšo notranjostjo, katere osrednji del je velik ukrivljen zaslon.

V središču kabine je lepo oblikovan integriran ukrivljen zaslon s tanko »poličko« na dotik in odprtinami za zrak. 12,3-palčni zaslon na dotik in integrirani krmilnik delujeta kot center za povezljivost, funkcionalnost in uporabnost voznika in potnikov. Oba sistema sta ustvarjena tako, da sta enostavna za uporabo in intuitivna. Prav tako je 12,3-palčen zaslon pred voznikom  opremljen z najnovejšo generacijo tankoslojnih tranzistorskih zaslonov s tekočimi kristali za natančno in jasno grafiko.

Sredinska konzola je optimalno nameščena za voznika in sovoznika. Zagotavlja prostor za shranjevanje, konfiguracijo operacijskega sistema, držala za lončke in stikala na dotik, pri čemer slednji sedi na dvignjenem profilu skupaj z gumbom za menjalnik. Polnilni predel za pametne telefone ponuja hitro brezžično polnjenje. Po vsej kabini so uporabljeni kakovostni materiali, raznolike barvne možnosti pa dodajo živahnost in energijo.

Oblikovalci so se osredotočili tudi na ustvarjanje prijetnega prostora za potnike. Medosna razdalja meri 2.755 mm, širina 1.865 mm, dolžina 4.660 mm in višina 1.660 mm, pametna zasnova prostora pa pomeni, da je Sportage vodilni v svojem razredu v prostoru za glavo in noge za vse potnike. Sportage se pohvali tudi z eno boljših prtljažnih prostornin (591 litrov) in poudarja njegovo vsakodnevno družini prijazno praktičnost in uporabnost.

Nadgradili so ga tudi pri varnostnem vidiku s pasivnimi in aktivnimi visokotehnološkimi sistemi-vključno s Kiinim obsežnim naborom naprednih sistemov za pomoč vozniku (ADAS). Mednje sodi tudi E-Handling, ki izboljša dinamične zmogljivosti vozila ter izboljša okretnost in stabilnost. Električno krmilno vzmetenje nove generacije z neprekinjenim nadzorom blaženja zagotavlja optimalno udobje in izboljšano raven varnosti. Način Terrain Mode omogoča vožnje v zahtevnejših razmerah, kot so sneg, blato in pesek, kar lastnikom omogoča bolj pustolovske dejavnosti v prostem času. Opremljen je tudi s Kiinim sistemom za preprečevanje trčenja spredaj (FCA), ki pomaga pri preprečiti trk s predmeti pred vozilom med vožnjo. Če vozilo pred vami nenadoma upočasni ali če Sportage zazna nevarnost trčenja, na primer ustavljeno vozilo, pešec ali kolesar, vas FCA opozori. Po opozorilu, če se nevarnost trčenja poveča, FCA samodejno pomaga pri zaviranju vozila v sili. Highway Driving Assist (HDA) pomaga ohranjati nastavljeno razdaljo in hitrost od vozila pred vami med vožnjo po avtocesti, hkrati pa pomaga pri centriranju voznem pasu. Navigacijski pametni tempomat (NSCC) pomaga pri vožnji po avtocesti z uporabo navigacijskih podatkov. Sistem deluje tudi na ovinkastih cestah, kjer sistem samodejno zmanjša hitrost vožnje, če se mu približujete prehitro. Ko se vrnete na ravno cesto sistem ponastavi omejitev hitrosti na prvotno raven.

Novi Sportage je opremljen s široko paleto zmogljivih, odzivnih in učinkovitih pogonskih sklopov, vključno z najnovejšo generacijo čistega bencinskega in dizelskega motorja.

Na voljo sta 2 motorja v različnih konfiguracijah.

  • 1,6-litrski turbobencinski motor s 147 konjskih moči.
  • 1,6-litrski turbobencinski blagohibridni motor z 48-voltnim sistemom ter 147 ali 177 konjskih moči.
  • 1,6-litrski turbobencinski hibridni motor z baterijo kapacitete 1,5 kWh in 230 konjskih moči
  • 1,6-litrski turbobencinski priključnohibiridni motor z baterijo kapacitete 13,8 kWh in 265 konji, kar bo dovolj za 50 prevoženih kilometrov zgolj na elektriko.
  • 1,6-litrski turbodizelski motor s 115 konji
  • 1,6-litrski turbodizelski blagohibridni motor s 136 konji.

Izbirate lahko tudi med šeststopenjskim ročnim ali robotiziranim 7-stopenjskim menjalnikom ter sprednjim ali štirikolesnim pogonom.

Štirivaljni turbobencinski motor dosega izboljšano učinkovitost porabe goriva z novim in optimiziranim procesom izgorevanja, novimi tehnologijami hlajenja in ključnimi ukrepi za zmanjšanje trenja, vključno z integriranim sistemom za upravljanje toplote in uporabo krogličnega ležaja z nizkim trenjem.

Novo električno krmilno vzmetenje (ECS) zagotavlja neprekinjeno blaženje v realnem času in optimalno udobje ter vrhunsko raven varnosti. Elektronski sistem s štirikolesnim pogonom skrbi za optimalno porazdelitev moči med sprednjimi in zadnjimi kolesi, odvisno od cestnih razmer in situacij pri vožnji, kar ne le dodatno izboljša zmogljivosti vožnje, ampak tudi poveča varnost.

 

Podobne objave