Novi KIA EV6
Izredno dolg doseg, ničelne emisije, 800-voltno zelo hitro polnjenje in značilen slog. Tak bi bil zelo kratek opis novega, izključno električno gnanega modela KIA EV6.
EV6 je Kiin prvi izključno električni model, ki so ga izdelali na povsem novi električni globalni modularni platformi in predstavlja prvi del Kiinega prehoda v novo dobo elektrifikacije pod sloganom ‘Movement that inspires’ (slov. Gibanje, ki navdihuje). Prav tako predstavlja začetek srednjeročne in dolgoročne strategije za baterijska električna vozila, priključno hibridna in hibridna vozila, ki bodo do leta 2030 predstavljala 40 odstotkov Kiine celotne prodaje, z letno prodajo 1,6 milijona okolju prijaznejših vozil. EV6 je prvi od skupno 11 Kiinih novih električnih modelov do leta 2026.
Že na prvi pogled je vidno kam KIA meri z oblikovanjem EV6. Športen a hkrati eleganten.
Dnevne luči, ki so del digitalne maske, so dobile eleganten, moderen videz in vključujejo dinamični vzorec osvetlitve, pod njim pa nizko postavljena odprtina za zajem zraka, ki vizualno razširi prednji del vozila ter poudarja svojo visokotehnološko podobo. Prepoznavna linija na boku se razteza vzdolž dna vrat ter se vzpenjajoč ukrivlja proti zadnjim kolesnim lokom, s čimer vizualno podaljša profil vozila. Zadek, delno zasnovan s ciljem doseganja aerodinamičnih zmogljivosti, prinaša padajoči zadnji C stebriček s črnimi sijajnimi vložki, ki vizualno razširijo okno. Nad tem je strešni spojler, ki zrak potiska navzdol proti spodnjemu spojlerju, nameščenemu nad edinstvenimi lučmi.
Dimenzijsko ni na manjši stran. V dolžino meri 4,68 metra, v širino 1,88 metra, visoka je 1,55 metra, medosno razdalja pa meri 2,9 metra.
Oblikovanje notranjosti, ki je značilno za EV dobo, s pridom izkorišča prednosti Kiine namenske E-GMP platforme. Kljub kompaktnim zunanjim meram, 2.900 milimetrov dolga medosna razdalja v kabini omogoča podobno veliko prostora kot ga ponujajo SUV modeli srednje velikosti. Eden najbolj izstopajočih elementov je osrednji zaslon. Enostavni obliki širokega zaslona in armaturne plošče dajeta notranjosti občutek odprtosti. Sprostitveni sedeži so tanki, lahki in sodobni ter odeti v moderne, vizualno zanimive in robustne tkanine, narejene iz predelane plastike. EV6 nudi inteligentno in prilagodljivo razporeditev v kabini in obilo odlagalnih prostorov, vključno s 520-litrskim prtljažnikom z dvignjenimi sedeži v 2. sedežni vrsti. S spuščenimi sedeži v 2. vrsti se prostornina prtljažnika poveča na 1.300 litrov. Avto ima spredaj pod motornim pokrovom dodatnih 52 litrov prostornine za shranjevanje pri različicah gnanih na 2 kolesa oz. 20 litrov pri različicah gnanih na vsa 4 kolesa.
EV6 kupcem na izbiro ponuja več možnosti povsem električnega pogona z ničelnimi emisijami, vključno z visokonapetostnim baterijskim sklopom z dolgim dosegom in standardnim dosegom. EV6 GT-line je prav tako na voljo z dolgim in standardnim dosegom, medtem ko je EV6 GT na voljo le z baterijskim sklopom z dolgim dosegom. EV6 je Kiino prvo električno vozilo, ki je na voljo z 2-kolesnim ali 4-kolesnim pogonom
EV6 z dvokolesnim pogonom ter baterijo kapacitete 77,4 kWh lahko z enim polnjenjem prevozi več kot 510 kilometrov po WLTP kombiniranem načinu merjenja. Z največjim navorom 605 Nm, ki je na voljo pri AWD izvedenki, lahko EV6 od 0 do 100 km/h pospeši v le 5,2 sekunde. Baterijski sklop z zmogljivostjo 77,4 kWh z elektro motorjem, ki premore 229 KM prenaša moč preko zadnjih koles, medtem ko AWD izvedenka na prednja in zadnja kolesa prenaša svojih 325 konjskih moči.
Izvedenka z zmogljivostjo baterije 58 kWh omogoča pospešitev od 0 do 100 km/h v 6,2 sekunde, z največjim navorom 605 Nm. Ta različica z elektro motorjem s 167 konjskimi močmi ima zadnji pogon, medtem ko ima štirikolesna izvedenka dva elektro motorja, ki na prednji in zadnji par koles prenašata skupno 235 KM.
EV6 GT, opremljen z dvema elektro motorjema skupne moči 430kW, prenaša električne zmogljivosti na višjo raven. Z navorom kar 740 Nm različica GT AWD pospeši od 0 do 100 km/h v zgolj 3,5 sekunde in lahko doseže najvišjo hitrost 260 km/h. S programskim dodatkom elektronskega diferenciala z omejenim zdrsom, ki ga ima le različica EV6 GT, lahko vozniki uživajo v zanesljivem nadzoru in dinamični vožnji ter vodljivosti v vseh voznih pogojih.
EV6 nudi možnost 800V in 400V polnjenja, pri katerem uporabnik ne potrebuje dodatnih komponent ali adapterjev. Vozilo je zmožno z zelo hitrim polnjenjem napolniti baterijo od 10 do 80 odstotkov v zgolj 18 minutah pri vseh različicah modela, do 100 km dosega pa jo lahko napolni v manj kot štirih minutah in pol. Sistem polnjenja je bolj prilagodljiv kot pri prejšnji generaciji BEV-jev, zahvaljujoč integrirani krmilni enoti polnjenja, ki omogoča novo funkcijo vehicle-to-load (V2L), s katero lahko električni porabniki porabljajo energijo iz baterije vozila. Funkcija V2L lahko dobavlja do 3,6kW moči in lahko zagotovi dovolj elektrike za hkratno delovanje 55-palčnega televizorja in klimatske naprave za več kot 24 ur. Sistem lahko prav tako polni drugo električno vozilo.
EV6 je opremljen s tehnologijami za rekuperacijo energije z namenom doseganja maksimalnega dosega z enim polnjenjem. Tu je Kiina najnovejša generacija energijsko učinkovite toplotne črpalke, ki uporablja odvečno toploto iz hladilnega sistema vozila. To omogoča, da lahko avto pri minus sedmih stopinjah Celzija doseže 80 % dosega, ki je sicer na voljo pri 25 stopinjah Celzija. Prav tako je na voljo najnovejša generacija Kiinega pametnega regenerativnega zavornega sistema, ki se ga upravlja z ročicami za volanskim obročem, kar voznikom omogoča hitro in enostavno upočasnjevanje vozila ter rekuperacijo kinetične energije za doseganje maksimalne učinkovitosti in posledično daljšega dosega. Vozniki lahko izbirajo med kar šestimi stopnjami regenerativne zavorne sile, odvisno od želene stopnje rekuperacije energije.
Skupek tehnologij, ki izboljšujejo varnost, povezljivost in infotainment vključuje dva 12-palčna ukrivljena zaslona, ki imata tanke plošče s filmsko plastjo ter izkoriščata novo strukturo in napredno tehnologijo za zmanjšanje svetlobnega učinka. Merilniki in infotainment sistem so videti kot da bi bili del ene celote. Steklena površina, ki se razteza od volanskega obroča do sredine vozila, pred voznikom prikazuje digitalne merilnike ter informacijsko-zabavni sistem nad sredinsko konzolo.
Prinaša tudi obogateno resničnost, ki projicira potovalne informacije na vetrobranski zaslon v voznikovem vidnem polju. Sistem prikazuje opozorila asistenčnega sistema, podrobnosti o hitrosti vozila ter navigacijska navodila. Na voljo je tudi zmogljiv avdio sistem s 14 zvočniki, prvi, ki je namenjen Kiinim BEV-jem z namenom zagotavljanja resnično izjemne zvočne izkušnje.
Zahvaljujoč asistenčnim sistemom nudi vrhunsko varnost in udobje. Sistem za varno zapuščanje vozila pomaga pri preprečevanju bočnega trka ob izstopanju iz EV6. Ko potnik odpre vrata, da bi izstopil iz vozila, ga sistem opozori na približevanje vozila od zadaj. Sistem takrat samodejno zaklene vrata.
Asistenca na avtocesti ohranja nastavljeno razdaljo in hitrost na avtocesti glede na vozilo spredaj ter prav tako pomaga ohranjati vozilo na sredini voznega pasu tudi ko cesta postane ovinkasta. V primeru, da vozilo na sosednjem pasu vozi preblizu vašemu, sistem prilagaja smer EV6, v izogib morebitnemu trku. V primeru, da ima voznik obe roki na volanskem obroču in vozi nad določeno hitrostjo, sistem vozniku omogoča, da z enim klikom na stikalo smerokaza premakne vozilo na želeni pas.
Izberete si lahko tudi sistem za daljinsko parkiranje. sistem omogoča daljinsko parkiranje ali zapuščanje parkirnega mesta s pritiskom na gumb, četudi voznik ni v vozilu.
EV6 že lahko vidite na slovenskih cestah. Kontaktirajte nas ali nas obiščite in se prijavite na testno vožnjo.