Kie dobijo novi CVVD motor, ki zmore več, porabi manj in zdrži dlje
Kia Motors je kot del avtomobilske skupine Hyundai Motor Group (HMG) kot prva na svetu razvila tehnologijo s časovno spremenljivim krmiljenjem odpiranja ventilov (Continuously Variable Valve Duration – CVVD), ki jo bodo kmalu začeli množično uporabljati pri svojih vozilih. Prvi motor s to inovacijo bo bencinski motor Smartstream G1.6 T-GDi CVVD, ki je razvit v HMG-jevem središču za raziskave in razvoj, optimizira motorne zmogljivosti in porabo goriva.
Za 4 % izboljšane zmogljivosti, za 5 % nižja poraba goriva ter za 12 % nižje emisije
Tehnologija krmiljenja ventilov uravnava čas trajanja odpiranja in zapiranja ventilov v skladu z voznimi pogoji, zaradi česar CVVD dosega 4-odstotno izboljšanje pri zmogljivostih, 5-odstotno izboljšanje pri porabi goriva, obenem pa se emisije zmanjšajo za kar 12 odstotkov.
“Razvoj CVVD tehnologije bo za skupino priložnost, da naredi korak naprej na področju inovacij motorjev,” je dejal Albert Biermann, vodja oddelka za raziskave in razvoj v skupini. “Naše napore bomo usmerili v razvoj naprednih rešitev za novo ero mobilnosti, hkrati pa bomo nadaljevali z razvojem novih tehnologij za motorje z notranjim zgorevanjem, s katerimi bomo dosegali čedalje strožje emisijske standarde.”
Inovacija: časovno spremenljivo krmiljenje odpiranja ventilov (CVVD)
Do zdaj je motorne zmogljivosti in porabo goriva uravnavala tehnologija s spremenljivim krmiljenjem ventilov, ki je prilagajala trajanje in globino odpiranja ventilov, z močjo motorja, ki ga poganja cikel sesanje goriva-kompresija-širjenje-izpust. Tipična tehnologija spremenljivega krmiljenja ventilov določa čas odpiranja in zapiranja ventilov (npr. CVVT) ali nadzira količino vstopnega zraka (CVVL). Prejšnje in obstoječe tehnologije krmiljenja ventilov niso mogle uravnavati trajanja delovanja
ventilov, saj je bilo zapiranje ventilov podrejeno njihovemu odpiranju, zato se ni moglo odzivati na različne situacije med vožnjo. CVVD s prilagajanjem časa odpiranja ventilov v skladu z zahtevami motorja popelje tehnologijo v novo smer. Ko vozilo vozi pri nespremenjeni hitrosti pri nizkih vrtljajih, CVVD odpira sesalne ventile od sredine do konca kompresijskega takta. To pomaga pri zmanjšanju porabe goriva z zmanjšanjem odpora, ki nastane zaradi kompresije. Ko motor deluje pri visokih
obratih, npr. pri visokih hitrostih, se sesalni ventil zapre na začetku kompresijskega takta, da maksimalno izkoristi količino zraka, potrebno za eksplozijo. To izboljša navor, ki vpliva na boljši pospešek.
Motor Smartstream G1.6 T-GDi
Novi motor Smartstream G1.6 T-GDI, ki ga Kia Motors razkriva hkrati s CVVD tehnologijo, je štirivaljni turbo bencinski motor z močjo 132 kW (180 KM) in navorom 265 Nm. Gre za prvi motor v skupini, pri katerem bodo uporabili CVVD tehhnologijo, poleg tega pa prinaša tudi nizkotlačni ventil za reciklažo izpušnih plinov (LP EGR), ki optimizira izkoristek goriva. Sistem za reciklažo izpušnih plinov vrača nekaj goriva, ki je zgorel v zgorevalni komori, ter tako proizvaja učinek ohlajanja in
zmanjšanja emisij dušikovega oksida. G1.6 T-GDi prinaša tudi nizkotlačni sistem, ki preusmerja zgorele emisije v kompresor turbo polnilnika namesto v sesalni sistem, s čimer izboljša učinkovitost med pospeševanjem. Nova enota je dobila integriran sistem obdelave toplote, ki hitro segreva ali hladi motor na optimalno temperaturo, ter močan sistem neposrednega vbrizga, ki dosega tlak 350 barov (obstoječi T-GDI ima 250 barov). Poleg tega se je zaradi drugačne obdelave površine trenje zmanjšalo
za kar 34 %.
Novi motor Smartstream G1.6 T-GDi je trenutno v fazi preizkušanja za serijsko vgradnjo pri vozilih Kia. Prihajajoči modeli bodo tako v prihodnje dobili zmogljivosti in učinkovito rabo goriva, kot je v obstoječih vozilih še ni.