Kia želi do 2030 postati vodilna znamka na področju trajnostne mobilnosti
Korporacija Kia je nedavno na virtualnem dogodku Dneva vlagateljev družbe predstavila svojo strateško zavezo, da postane vodilna na področju trajnostne mobilnosti s časovnim načrtom do leta 2030. Načrt temelji na Kiini strategiji „Plan S“, predstavljeni pred enim letom, in razkriva nadaljnje podrobnosti o tem, kako bo podjetje doseglo svojo vizijo, da postane ponudnik rešitev za trajnostno mobilnost. To vizijo podjetja podpirajo trije ključni stebri – »ljudje«, »planet« in »dobiček«. V
okviru teh stebrov si bo Kia prizadevala povečati vrednost za stranke, negovati človeške talente, zmanjšati emisije ogljika ob upoštevanju okolja in ustvarjati dobiček, medtem ko bo delovala kot odgovorna korporacija.
Kia je objavila tudi svoje štiri ključne poslovne cilje za leto 2030. Ti vključujejo: pospešitev elektrifikacije in doseganje letne prodaje 1,2 milijona primerkov baterijskih električnih vozil (BEV) do leta 2030; doseči 4 milijone letno prodanih vozil do leta 2030, vključno z več kot dvema milijonoma okolju prijaznejših modelov; razširitev uporabe povezljivostnih avtomobilskih funkcij in tehnologij avtonomne vožnje na vsa nova vozila; ter do leta 2030 postati znamka številka ena na svetovnem
trgu namenskih vozil (PBV). Med dogodkom je Ho Sung Song, predsednik in izvršni direktor podjetja Kia Corporation, dejal: »Kia je doživela popolno preobrazbo, ki je vključevala spremembe v viziji podjetja, logotipu, izdelkih in dizajnu ter strategiji. Da bi dosegli vizijo podjetja, ki je postati ponudnik rešitev za trajnostno mobilnost, se bomo osredotočili na pospeševanje prehoda na prihodnje poslovne modele. V našem pristopu bomo postali še bolj osredotočeni na stranke in si
prizadevali za dinamično preoblikovanje ob ohranjanju dobrega poslovanja.”
V dveh letih, odkar je prvič razkrila svojo strategijo Plan S, se je Kia razvila v vodilno svetovno znamko električnih vozil (EV), obenem pa leta 2021 zabeležila najvišji bruto prihodek in dobiček iz poslovanja. Kia želi nadaljevati ta pozitiven zagon za ustvarjanje nadaljnje vrednosti tako v kvalitativnem kot kvantitativnem vidiku od leta 2022 naprej.
Zastavljeni cilj: prodati 4 milijone vozil letno, s popularizacijo okolju prijaznih vozil
Začenši z letnim globalnim prodajnim ciljem 3,15 milijona vozil v letu 2022 želi Kia nadaljevati svojo kvantitativno rast, skupaj z nadgradnjo svojih vozil, da bodo ta najbolj kakovostna na svetu. Cilj je doseči 4 milijone prodanih vozil v letu 2030, kar je 27 odstotkov več kot znaša Kiin cilj za letošnje leto. Kot del te kvantitativne rasti bo podjetje razširilo tudi prodajo okolju prijaznejših vozil (vključno z BEV, priključno hibridnimi vozili (PHEV) in hibridnimi električnimi vozili
(HEV)) z omogočanjem in pospeševanjem svojih prizadevanj za elektrifikacijo. Podjetje bo prodajo teh vozil postavilo v središče prihodnje poslovne rasti. Kia bo povečala delež okolju prijaznih avtomobilov s 17 odstotkov svoje globalne prodaje leta 2022 na 52 odstotkov leta 2030. Na največjih trgih s strogo okoljsko zakonodajo in naraščajočim povpraševanjem po električnih vozilih, kot so npr. Južna Koreja, Severna Amerika, Evropa in Kitajska, namerava Kia povečati svoj delež okolju
prijaznejših vozil na 78 odstotkov do leta 2030.
Ponudba električnih vozil bo do leta 2027 narasla na 14 modelov
Kia pospešuje prehod na električna vozila, da bi utrdila svoj položaj vodilnega svetovnega proizvajalca tovrstnih vozil. Od leta 2023 namerava Kia lansirati vsaj dve EV vozili na leto in do 2027 dopolniti paleto kar 14 električnih modelov. V primerjavi s svojim prejšnjim načrtom, ko je bilo predvidenih 11 modelov do leta 2026, bo Kia temu dodala dva električna tovornjaka – namenski električni tovornjak in strateški model za razvijajočih se trgih – ter vstopni BEV model. Kia namerava
ponovno potrditi svojo vodilno vlogo na trgu električnih vozil s svojim najprestižnejšim električnim vozilom EV9, ki naj bi ga lansirali leta 2023. Čeprav je EV9 veliki SUV s skupno dolžino okoli 5 metrov, se ponaša z odličnimi pospeški (od 0 do 100 km/h pospeši v 5 sekundah) ter z dosegom približno 540 km z enim ponjenjem. Za 100-kilometrski doseg EV9 potrebuje zgolj šest minut polnjenja. EV9 bo Kiin prvi model, ki bo ponujal brezžično programsko posodabljanje (OTA – Over the Air) in
možnost aktivacije posameznih funkcij (FoD – Feature on Demand), ki bodo strankam omogočile selektivni nakup funkcij programske opreme. Poleg tega bo to prvi model, ki bo opremljen s Kiino napredno tehnologijo avtonomne vožnje AutoMode.
Kia bo do leta 2030 dosegla cilj 1,2 milijona prodanih električnih vozil letno
Zahvaljujoč novim modelom, kot je npr. EV9, želi Kia povečati prodajo svojih BEV-jev. Začenši s prodajo 160.000 BEV-jev v letošnjem letu, namerava Kia leta 2026 prodati 807.000 vozil in 1,2 milijona v letu 2030, kar je 36-odstotno povečanje na lanskem dogodku predstavljenih ciljev za leto 2030. Kia predvideva, da bo več kot 80 odstotkov njene prodaje BEV-jev leta 2030 predstavljala prodaja v J. Koreji, Severni Ameriki, Evropi in na Kitajskem, pri čemer bodo BEV-ji imeli 45-odstotni delež
celotne prodaje Kie na teh glavnih trgih. Da bi se prilagodili temu naraščajočemu obsegu električnih vozil, se bodo vloge posameznih proizvodnih obratov spreminjale. Koreja bo služila kot globalno središče za raziskave, razvoj, proizvodnjo in dobavo električnih vozil, medtem ko bodo drugi globalni proizvodni obrati proizvajali strateška električna vozila za posamezni trg. V Evropi bodo od leta 2025 proizvajali mala in srednje velika električna vozila. V ZDA, kjer so priljubljeni srednje
veliki športni terenci in pickupi, bodo električne različice teh modelov lokalno proizvajali od leta 2024. Na Kitajskem Kia načrtuje uvedbo srednje velikih električnih modelov že od prihodnjega leta, v Indiji pa načrtujejo proizvodnjo vstopnih in srednje velikih električnih vozil od leta 2025. Kia načrtuje vzpostavitev strategije ponudbe in povpraševanja po baterijah ter nadgradnjo tehnologije baterij, saj naj bi se povpraševanje zaradi povečane prodaje leta 2030 znatno povečalo s 13 GWh
na 119 GWh. Kia načrtuje dobavo baterij iz indonezijskega podjetja za baterijske celice, katerega solastnik je, hkrati pa bo vzpostavila stabilen sistem dobave in povpraševanja po baterijah z zunanjimi ponudniki baterij. Poleg tega namerava podjetje do leta 2030 povečati gostoto energije baterije za 50 odstotkov in zmanjšati stroške za 40 odstotkov, s čimer bi izboljšalo zmogljivost in cenovno konkurenčnost.
Strategija novih modelov fokusirana na povezljivost vozila in tehnologijo avtonomne vožnje
Kia je izpostavila štiri ključna področja izdelkov, na katerih lahko podjetje v največji meri mobilizira svoje zmogljivosti za vodenje prihodnje mobilnostne industrije: povezane avtomobilske storitve, tehnologija avtonomne vožnje, zmogljivosti in dizajn. Od leta 2025 bodo vsa nova vozila Kia opremljena z najsodobnejšimi povezljivostnimi funkcijami. Z razpoložljivostjo storitev za posodobitev programske opreme OTA (Over-the-Air) in FoD (Feature-on-Demand) v celotni ponudbi Kia bodo kupci
lahko svoje vozilo posodabljali z različnimi funkcijami in tehnologijami. To je del Kiinih prizadevanj za iskanje novih poslovnih priložnosti na podlagi programske opreme in povezanih avtomobilskih storitev. Kia pričakuje, da bodo storitve povezljivosti igrale pomembno vlogo na različnih področjih mobilnosti, kot so souporaba avtomobilov, skupni prevoz in storitve dostave. Kiin nabor tehnologij za avtonomno vožnjo z blagovno znamko “AutoMode” se bo hitro razširil v celotni ponudbi, začenši z
modelom EV9 leta 2023.
Kia AutoMode podpira optimizacijo zmogljivosti z brezžičnimi posodobitvami in se bo z razvojem tehnologije izboljševal. Sistem bo vključeval tudi funkcijo Highway Driving Pilot, ki bo omogočala vožnjo brez posredovanja voznika na avtocestnih odsekih. Do leta 2026 bodo vsi novi modeli, predstavljeni na večjih trgih, na voljo s tehnologijo avtonomne vožnje AutoMode, pri čemer naj bi stopnja sprejetja presegla 80 odstotkov. Dolgoročno Kia načrtuje nadaljnjo nadgradnjo tehnologije AutoMode
in implementacijo tehnologije popolnoma avtonomne vožnje. Kia se bo osredotočila tudi na zagotavljanje različnega dizajna za svoje modele in širitev ponudbe visoko zmogljivih modelov. Začenši z lansiranjem modela EV6 GT Kia načrtuje razširitev ponudbe GT na vse električne modele.
Zagotovitev vodilnega položaja na globalnem trgu namenskih vozil (PBV)
Kot podjetje, osredotočeno na stranke, bo Kia zagotavljala prilagodljive storitve mobilnosti, ki odražajo različne potrebe ljudi in podjetij. Osrednji del Kiinega dela na tem področju se bo osredotočil na PBV-je. Kia je ena prvih na svetovnem trgu PBV-jev in namerava na trgu postati vodilna. Povpraševanje po dostavnih in logističnih storitvah se je znatno povečalo po pospešitvi e-trgovine med pandemijo Covid-19. Končni namen PBV-jev je strankam zagotoviti specializirana vozila glede na
njihove posebne potrebe. V ta namen Kia načrtuje vzpostavitev namenskega komunikacijskega kanala, ki se lahko hitro in natančno odzove na zahteve strank. Kia želi vzpostaviti tudi integrirano podatkovno platformo za zagotavljanje prilagojenih storitev in rešitev PBV-jev v skladu z različnimi poslovnimi modeli svojih strank na področjih, kot so polnjenje, vzdrževanje in upravljanje vozil. V bližnji prihodnosti namerava Kia razviti namenska vozila, ki izhajajo iz trenutnih modelov, kot je
Niro Plus, ki naj bi bili predstavljeni še letos. Niro Plus bo temeljil na okolju prijaznejšem športnem terencu Niro in bo predvidoma namenjen taksi prevozom in storitvam souporabe vozil.
Srednjeročno in dolgoročno bo Kia razvila namenske PBV-je. Tovrstna vozila, ki slonijo na t.i. skateboard platformi za električna vozila, bodo prilagodljiva na način, da bo mogoče prilagoditi velikost in obliko glede na namen in potrebe strank. Kia bo svoj prvi namenski model lansirala leta 2025, ko naj bi trg PBV dozorel. Prvi PBV model bo po velikosti podoben srednje velikemu vozilu z delno prilagodljivostjo. Z modelom želi Kia zagotoviti vrhunsko udobje in ponuditi 600.000 prevoženih
kilometrov z uporabo funkcij OTA (brezžično programsko posodabljanje) in tehnologije avtonomne vožnje za zmanjšanje operativnih stroškov podjetij. Ker trg namenskih vozil raste, Kia načrtuje postopno razširitev svoje ponudbe z mikro na velike PBV-je, ki bi lahko ponudili alternativo javnemu prevozu ali se celo uporabljali kot mobilne pisarne.
Finančni cilji za leto 2026 ꟷ dobičkonosnost EV vozil in nova poslovna področja
Podjetje načrtuje, da bo leta 2026 ustvarilo 39 odstotkov dobička iz poslovanja z električnimi vozili z zmanjšanjem fiksnih stroškov s povečanjem obsega in znižanjem stroškov zaradi razvoja tehnologije. Poleg tega Kia pričakuje, da bo do leta 2026 prispevek k dobičku iz poslovanja vseh okolju prijaznejših modelov dosegel 52 odstotkov, kar bo preseglo prispevek modelov, ki imajo motor z notranjim izgorevanjem.
Za dosego teh ciljev Kia ne bo le razširila prodaje svojih okolju prijaznejših modelov, temveč bo tudi močno izboljšala dobičkonosnost ter si zagotovila dodatno prodajo in dobiček zaradi komercializacije novih podjetij in tehnologij. Kia bo v naslednjih petih letih 46 odstotkov sredstev vložila v prihodnje projekte, kar je več kot dvakrat toliko kot v letu 2021, ko je bilo vloženih 19 odstotkov. Kia bo tudi v prihodnje nadaljevala svojo zavezanost okoljskemu socialnemu upravljanju (ESG). Kia
je leta 2020 oblikovala srednje- do dolgoročni načrt upravljanja ESG in napovedala, da bo do leta 2045 ogljično nevtralna. Aktivno bo sodelovala tudi pri projektih naslednje generacije skupine Hyundai Motor Group, kot sta napredna mobilnost v letalstvu in robotika. Rečeno še natančneje se Kia namerava osredotočiti na ustvarjanje sinergije med prizadevanji napredne letalske mobilnosti in svojim programom namenskih vozil.