KIA Stinger
Kiin prodor med znamke, katere tudi zahtevni evropski kupci vidijo kot vredne nakupa, je postal še toliko bolj kredibilen s prihodom nove Kie stinger. Naj-naj v marsikaterem pogledu. Prvi vozilo Kie s pogonom na zadnji kolesi, najmočnejši, najhitrejši, najnižji … V bistvu KIA s tem avtomobilom pravi »Poglejte, kaj znamo narediti!«.
Avtomobili preživijo marsikatero preobrazbo med predstavitvijo koncepta do končnega avtomobila, ki zapelje iz tovarne. Stinger pa je na zunaj skoraj identičen kot koncept, ki so ga predstavili v Frankfurtu leta 2011. Dodali so mu B stebričke in dodali stranska ogledala namesto kamer, drugače pa enako nizek in rahlo jezen po videzu.
S stingerjem KIA ne meri proti velikim limuzinam, ki so tekmeci sestri Optimi temveč k velikim 5-vratnim coupejem, ki imajo na sebi še pikico ali dve luksuza. Z dolgo, široko in nizko karoserijo odlično stoji na cesti in je idealen za dolga potovanja. S tu izhaja tudi oznaka GT oziroma Grand Tourer (veliki potovalnik). Stinger se znajde dobro na cesti prav tako pa tudi na dirkalnih stezah. Tu je velik del prispeval bivši šef BMW-jevega oddelka za avtomobile z oznako M, kar je zelo dober znak. Med vožnjo ne opazite njegove precejšnje teže (1700 kg), saj ima z vsakim motorjem obute »atletske copate«, prav tako nimate občutka, da sedite v ogromnem avtomobilu. Z 2-litrskim bencinskim (255 konjskih moči) in 2.2-litrskim dizelskim (197 konjskih moči) motorjem pride pasivno vzmetenje, ki je nastavljeno za udobno vožnjo, obenem pa je dovolj togo, da se ne nagiba v ovinkih. Pri najmočnejšem, 3.3-litrskem modelu s 6 valji, pa dobite aktivno vzmetenje s 5 različnimi načini vožnje. Eco, comfort, smart, sport in sport plus.
Pozicija sedenja je nadvse udobna. Visoka postavitev stranskih stekel in osrednje konzole vas objamejo v kokon športnosti. Tudi pogled ven preko dolgega pokrova motorja in tenkih A stebričkov, vam do občutek, da sedite v športnem avtomobilu. S standardno vključenimi sprednjimi in zadnjimi parkirnimi senzorji ter kamero s ptičjo perspektivo pregleda nad vozilom, pa je tudi parkiranje in manevriranje enostavno. Kvaliteta materialov v notranjosti vam daje občutek, da sedite v precej dražjem avtomobilu, kot je v resnici. Pred voznikom imate navadne analogne števce za hitrost in obrate motorja, zraven pa je še 7-palčni zaslon za prikazovanje vseh podatkov ki bi jih voznik lahko potreboval. Pred voznikom je prav tako projicirni zaslon, ki zares bistvene podatke, kot so hitrost, navigacijo in omejitev hitrosti, projicira na vetrobransko steklo. Sredi armaturne plošče pa je še 8-palčni zaslon na dotik za infotainment sisteme. Tudi na zadnjih sedežih je dosti prostora, navkljub usločeni strehi in ostalih stalnih primanjkljajih kupejev. Odrasla oseba ne bo imela problema s prostorom ne pri glavi, ne pri kolenih. Prtljažni prostor ponuja 406 litrov uporabne prostornine, ki se razširi na 1114 litrov s podrtimi zadnjimi sedeži.
Kakor vse Kie, tudi s Stingerjem pride 7 letna garancija, hkrati pa je KIA čedalje bolj znana po dobri zanesljivosti svojih vozil. Ko pridemo do dodatne opreme, ugotovimo, da je ni ravno veliko. Veliko je je namreč že kot standardno vgrajene v Stingerja. Osnovni model ima Bluetooth povezljivost, navigacijo, 8-palčni zaslon in varnostno opozarjanje omejitve hitrosti. Po kabini je po osnovnem modelu razporejenih 9 zvočnikov in 15 s doplačilom. Z vsemi pridejo parkirni senzorji in kamere ter gretje vseh sedežev. Potem šele pridemo do obsežnega seznama aktivnih in pasivnih varnostnih pripomočkov, ki bodo bdeli nad vašim mrtvim kotom, vašo utrujenostjo in ostalimi vozili.
Stinger je bil dolgo pričakovan model Kie, saj je njegov koncept povžel val navdušenja. Na srečo je serijski model skoraj vse lastnosti koncepta, za kar je potrebnega precej poguma. V bistvu pa je KIA z njim želela povedala svetu, da znajo narediti atraktiven in zmogljiv avtomobil, v katerem bodo uživali tudi najbolj zahtevni vozniki.