KIA razvija povsem električnega Soula
Iz korporacije Kia Motors so potrdili, da bo nova električna različica novega Soula v prodaji na globalnih tržiščih v drugi polovici 2014. Soul EV bo Kiino prvo povsem električno vozilo z ničelnimi emisijami, ki bo na voljo na tržiščih izven Južne Koreje.
“Novi Soul EV bo zastavonoša Kiinega novega programa ‘čiste mobilnosti’, ki bo naslednje leto našim strankam po svetu zagotovil okolju prijaznejši prevoz,” je novinca komentiral Thomas Oh, izvršni podpredsednik in vodja operacij pri korporaciji Kia Motors.
“Čeprav gre za Kiino prvo povsem električno vozilo, ki bo naprodaj fizičnim strankam, je Soul EV električno vozilo, ki bo uporabljalo drugo generacijo baterij. Do zdaj pridobljena znanja in triletne izkušnje s celotno floto električnih Rayev so nam v veliko pomoč.”
Soul EV, ki je utelešanje igrivega oblikovalskega jezika novega Soula druge generacije, je edinstveno oblikovano električno vozilo namenjeno vsakdanji rabi. S svojim dolgim dosegom je pisano na kožo dnevnim mestnim migrantom. Opremljeno je z zmogljivimi 27-kilovatnimi litij-jonskimi polimerskimi baterijami, s katerimi Soul EV z enim samim polnjenjem lahko prevozi več kot 200 km. Soul EV s sprednjim pogonom je narejen na osnovi novega Soula 2014 (v Evropi ga lahko pričakujemo naslednje leto)
poganja 81-kilovatni električni motor, ki proizvaja radodarnih 285 Nm navora. Motor moč prenaša na prednji kolesi preko reducirane enote.
Zahvaljujoč takoj razpoložljivem navoru bo električni pogon Soulu EV omogočal zabavno vožnjo in dober pospešek (od 0 do 100 km/h v manj kot 12 sekundah) ter končno hitrost pri 145 km/h. Z namenom doseganja največje možne učinkovitosti in potencialnega dosega Soula EV se bo baterija polnila z regenerativnim zaviranjem ter pri vožnji v prostem hodu. Polnjenje se izvaja preko vključitve v standardno gospodinjsko omrežje. Čas polnjenja je 5 ur preko standardne 240V ali 230V vtičnice oziroma 25
minut preko 100-kilovatne vtičnice (t.i. hitro polnjenje).
Odsotnost motornega hrupa v kombinaciji s posebnimi izolacijskimi materiali ustvarja izjemno tiho kabinsko okolje Soula EV, ki je bolj značilno za premijska vozila. Zaradi neoddajanja zvoka motorja bo zaradi varnosti pešcev Soul EV opremljen s sistemom virtualnega zvoka motorja (VESS – Virtual Engine Sound System), ki oddaja zvočni signal pri hitrostih nižjih od 20 km/h in vedno, ko se vozilo pelje vzvratno.
Testna flota zamaskiranih Soulov EV je trenutno v Kiinem R&D centru v korejskem Namyangu na intenzivnih preizkušnjah (poleg tega še občasno po Evropi in ZDA), preden gre model v prodajo v drugi polovici naslednjega leta.
Kia Soul EV je narejen na osnovi novega Soula, ki vključuje nekaj pomembnih izboljšav v primerjavi s prvo generacijo tega priljubljenega modela. Naj omenimo novo platformo (enaka kot pri novem cee’du) z daljšo medosno razdaljo (2.570 mm), 29% tršo karoserijo in nadgrajenim vzmetenjem, kar zagotavlja boljšo vožnjo in vodljivost.
Tako kot novi Soul bo tudi novi Soul EV s svojim atraktivnim videzom nedvomno privlačil poglede mimoidočih, poleg tega pa ga bodo zaznamovali diskretni dodatki, ki pričajo o električnem pogonu. Novi videz je svoj navdih črpal iz leta 2012 predstavljenega koncepta Kia Track’ster in ohranja široko ramensko držo izvirnega Soula. Soul EV bo kupcem med drugim ponudil tudi projekcijske žaromete, LED pozicijske luči, LED zadnje luči in aerodinamično oblikovana 16-palčna alu platišča.
Soul EV bo opremljen s Supervision merilniki in sredinsko konzolo z 8-palčnim zaslonom. Kot se spodobi za okolju prijazno vozilo so v notranjosti uporabljeni predelani materiali kot npr. bio plastika, bio pena, bio tkanine in predelana bio PET plastika, poleg tega je treba omeniti še organske snovi z nizko stopnjo izhlapevanja in novorazviti antibakterijski materiali in barve. Kia je na južnokorejskem trgu konec leta 2011 začela s prodajo električnega modela Ray EV in si je v tem času
pridobila veliko dragocenih in praktičnih izkušenj iz vsakdanje rabe flote Ray EV, ki je v uporabi pri različnih ministrstvih in državnih agencijah.