Kia predstavila elegantno in luksuzno limuzino
Kiina nova luksuzna limuzina (zaenkrat le z imenom K9 za korejski trg) je pravkar začela svojo prodajno pot v Južni Koreji in bo to najbolj prodorno globalno avtomobilsko znamko popeljala v povsem nov avtomobilski razred, kjer je do sedaj nastopala zgolj občasno in dokaj sramežljivo.
Luksuzno limuzino, ki bo nedvomno pomenila (še eno) prelomnico za Kio, bodo ob koncu leta predstavili še na nekaterih ključnih globalnih tržiščih (Evrope zaenkrat ne omenjajo). Gre za prvo sodobno Kio s pogonom na zadnji kolesni par, ki sicer uporablja svojo platformo in kombinira elegantno obliko z luksuznim udobjem, izjemnimi voznimi lastnostmi in naprednimi visokotehnološkimi pripomočki.
Ime K9 bo veljalo le za Južno Korejo, medtem ko bo limuzina na ostalih trgih dobila drugo ime, ki bo znano nekoliko kasneje. K9 kot zelo dolgo vozilo s prav tako zelo dolgo medosno razdaljo pusti močan prvi vtis. Ker je motor pomaknjen nekoliko nazaj, je tudi A stebriček premaknjen nazaj, kar ima
za posledico dolg motorni pokrov in impresiven kratek prednji previs. Zaradi tega je razdalja med središčem kolesa in A stebričkom, ki se ji reče tudi “prestižna razdalja ”, povečana.
Zahvaljujoč dolgi prestižni razdalji in širokemu »ramenskemu« delu, so steklene površine pomaknjene nazaj in je stičišče kovine in stekla opazno povečano. Zaradi tega in zlasti zaradi majhnih steklenih površin imajo potniki še boljši občutek zasebnosti, medtem ko okenske poteze s kromanimi obrobami dajejo občutek tako značilen za vozila premium razreda.
“Pri K9 gre za elegantno enostavnost, skladne mere in enostavne poteze,” pravi Kiin vodja oblikovanja, Nemec Peter Schreyer in dodaja: “Razredno najdaljša medosna razdalja, prestižna kabinska razdalja, zajetna kolesa, ostro privzdignjen kratek prednji previs in dolga bočna linija skupaj delujejo skladno in K9 dajejo videz športne, samozavestne premium limuzine.”
“Nova generacija Kiinega dizajna, ki jo uteleša K9, je jasen signal naših namer in odločenosti tekmovati z evropskimi luksuznimi znamkami. In za Kio, naše stranke in zame osebno je to vozilo kot uresničitev naših sanj,” zaključuje sloviti Schreyer.
Z dolžino 5.090 mm in medosno razdaljo 3.045 mm je K9 zares radodaren glede prostora za spredaj in zadaj sedeče. S širino 1.900 mm in višino 1.490 mm so ustvarili prostorno kabinsko okolje, medtem ko količnik zračnega upora (Cd 0,27) vozila sodi v sam vrh razreda.
Moč šestvaljnika in 8-stopenjski samodejni menjalnik
Na začetku bo vozilo poganjal 3,8-litrski MPI Lambda šestvaljnik z močjo 290 “konjskih moči”, ki se mu bo naslednje leto pridružil še 3,8-litrski šestvaljnik z neposrednim vbrizgom goriva in 334 “konjskimi močmi”. Slednji bo opremljen z DOHC sistemom, dvojnim spremenljivim krmiljenjem ventilov (CVVT) in sistemom spremenljivega vsesavanja zraka (VIS – variable Intake System). Za prenos bo skrbel novi 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga odlikujejo sunkovita pospeševanja in uglajenost,
medtem ko tehnologija shift-by-wire z joysticku podobno prestavno ročico omogoča hitra in zvezna prestavljanja.
Pogon na zadnji kolesni par
Poleg ojačane karoserije, narejene iz 74,3 odstotkov tršega jekla, se K9 lahko pohvali tudi z elektronsko nastavljivim zračnim vzmetenjem s petimi vodili spredaj in zadaj, kar tej limuzini omogoča vrhunske vozne lastnosti.
Štirje načini vožnje (Eco, Normal, Sport in Snow) vozniku nudijo želeni način
nastavitve vzmetenja, upravljanja, izrabe motorja in prestavljanja v različnih voznih pogojih.
Napredna oprema
Aktivna varnostna oprema bo med drigm lahko ponujala povsem prilagodljive LED žaromete, sistem za opozarjanje ob zapuščanju voznega pasa, radarsko voden sistem za zaznavanje mrtvega kota in sistem za boljši pregled okoli vozila, ki se ponaša s kar štirimi kamerami. Vrhunsko udobje vključje tudi 12,3-palčni LCD merilnik, zaslon v vetrobranskem steklu,
dva 9,2-palčna zaslona namenjena zabavi zadaj sedečih potnikov ter 17-kanalni Lexicon (by Harman) zvočni sistem s kar 17 zvočniki in »pametnim« tempomatom, ki hitrost vozila prilagaja ohranjanju varne varnostne razdalje do spredaj vozečega vozila. Posebna VIP opcija bo ponujala še več udobja za zadaj sedeča potnika – npr. gretje in hlajenje zadnjih sedežev s spremenljivim naklonom hrbtišč, pomičnim sedalnim delom ter med drugim s sovoznikovim sedežem samodejno pomičnim naprej v primeru, da je
nezaseden, kar bodo prav gotovo cenili zadaj sedeči.