Dvojec Hyundai-Kia krepi sodelovanje z Baidujem pri tehnologijah povezljivosti
Skupina Hyundai Motor Group (HMG), katere del sta južnokorejska velikana Hyundai in Kia, in kitajski Baidu sta naznanila podpis sporazuma o razvoju interneta vozil (IoV, angl. Internet of Vehicles), s čimer sta izrazila namero krepitve sodelovanja pri razvoju naslednje generacije avtomobilskih povezljivostnih tehnologij. Podpisani sporazum bo še okrepil partnerstvo med petim največjim svetovnim avtomobilskim proizvajalcem in vodilnim kitajskim spletnim iskalnikom ter pospešil razvoj inovacij
pri povezljivosti vozil.
Povezljivost na temelju podatkovnih baz, zemljevidov, umetne inteligence in storitev portala
Kot prvi korak partnerstva bosta Hyundai-Kia in Baidu skupaj razvijala povezljivostne storitve v vozilih, ki bodo ponujale informacije o trenutnem stanju na cestah in končnih ciljih uporabnikov, te pa bodo temeljile na podatkovnih bazah (angl. big data), zemljevidih, umetni inteligenci in storitvah portala. S temi storitvami želita Hyundai-Kia in Baidu zadostiti čedalje večjemu povpraševanju po povezljivosti med uporabniki na Kitajskem in širše.
Operacijski sistem Xiaodu In-Car razvit za množično proizvodnjo
Operacijski sistem Xiaodu In-Car bodo serijsko vgrajevali v vozila skupine Hyundai Motor Group. Z naslednjo generacijo tehnologij in produktnimi inovacijami želijo pospešiti uporabo umetne inteligence (AI) in interneta vozil (IoV). Xiaodu In-Car OS, predstavljen v začetku julija na konferenci razvijalcev Baidu Create 2018, je odprta platforma, temelječa na umetni inteligenci rešitev interneta vozil, end-to-end in multi-mode. Trenutno bazira na štirih komponentah: armaturni plošči, kameri za
pomoč pri vzvratni vožnji, infotainmentu in robotu v vozilu.
Operacijski sistem Xiaodu In-Car je bil že prikazan na konferenci Baidu Create 2018, in sicer pri modelu Kia Sportage. Robot v vozilu prikazuje širok nabor čustev, s katerimi komunicira z voznikom in služi za neprekinjeno komunikacijo z vozilom. Robot se interaktivno odziva na potnikove glasovne ukaze za različne funkcije, kot so npr. navigacija, prezračevanje, uporaba medija in zaklepanje vozila. Poleg tega Xiaodu vključuje varnostne funkcije, ki opozarjajo voznika, če sistem zazna
utrujenost ali nevarno vožnjo.
Partnerstvo razvija storitve glasovnega ukazovanja
Še eno ključno področje sodelovanja bodo storitve z glasovnim ukazovanjem, temelječe na Baidujevi tehnologiji obdelave jezika. Baidujeva tehnologija prepoznave glasu bo uporabljena skupaj s tehnologijo Hyundai-Kie za izničevanje hrupa, ki filtrira hrup v ozadju in tako izboljša natančnost za čim boljše delovanje glasovnih ukazov.
Skupno delo za pospešitev uveljavljanja inteligentnih storitev vozilo-dom
Velikana, ki delita skupno razumevanje interneta stvari (IoT, angl. Internet of Things) kot osrednje točke povezane mobilnosti, se strinjata, da je treba nadaljevati pri pospeševanju vpeljevanja inteligentnih storitev vozilo-dom. Končni cilj partnerstva je zagotovitev položaja vodilnega ponudnika na konkurenčem trgu interneta stvari.
“Takšnega sodelovanja med informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in avtomobilsko industrijo, kot se dogaja zdaj, še ni bilo. To nas motivira, da razvijemo in zagotovimo nove priložnosti za naše stranke,” pravi Kyowoong Choo, direktor in vodja razvojne skupine za infotainment pri HMG. “Skupaj z Baidujem bomo razvili vrhunska povezljivostna vozila, ki bodo presegla pričakovanja naših strank.”
Partnerstvo traja od leta 2015, ko sta dve podjetji skupaj razvili informacijsko-zabavno platformo ‘CarLife’. Sodelovanje se je okrepilo leta 2017, ko je skupina Hyundai-Kia v svojih vozilih kot prva na Kitajskem ponudila Baidujev povezljivostni navigacijski sistem s tehnologijo prepoznave glasu. Prejšnji mesec je južnokorejski velikan uradno naznanil, da bo sodeloval v programu Apollo, ki je Baidujev odprti program avtonomne vožnje.
“Apollove vrhunske vozne tehnologije in celostne rešitve zagotavljajo podporno okolje za naše partnerje. Veselimo se sodelovanja s Hyundai-Kio, s katerim bomo dosegli serijsko proizvodnjo vozil z umetno inteligenco, ki bodo našim strankam zagotavljala varno in udobno vožnjo,” pravi Tan Su, generalni direktor interneta vozil pri Baiduju.
Kitajska kot strateški laboratorij za povezana vozila
Lansko leto je skupina Hyundai-Kia odprla prvi globalni podatkovni center v kitajski provinci Guizhou, kjer bodo zbirali in analizirali ogromne količine podatkov, zbranih v njihovih povezanih avtomobilih. Novi center bo omogočil občutno razširitev raziskav in razvoja povezanih vozil, predvidevanja trga ter nadgradnje poslovanja na Kitajskem.
Center za podatkovne baze na Kitajskem postavlja temelje za »avtomobile v oblaku« (angl. Car Cloud), saj Hyundai Motor Group namerava nadgraditi svoje znanje na področju tehnologij povezanih vozil, ki jih nabirajo vse od leta 2013, ko so v Koreji pričeli s programom »avtomobili v oblaku«. Poleg odprtja centra za podatkovne baze je skupina Hyundai-Kia potrdila sodelovanje s podjetjem China Unicom, ki je drugi največji kitajski ponudnik telekomunikacijskih storitev, pri razvijanju platforme
predvidljive analitike.