»Divji otrok« Kiinih oblikovalcev

Na pravkar odprtem salonu vozil v Detroitu je Kia predstavila svoj najbolj agresiven koncept GT4 Stinger, ki z zadnjim pogonom in sedežno razporeditvijo 2+2 premika meje zmogljivosti ter človeka in stroj postavlja v pravo ravnovesje tako na cesti kot tudi na stezi. Ne preseneča, da je GT4 Stinger »divji otrok« oblikovalcev iz Kiinega kalifonijskega oblikovalskega centra, kjer se je leta 2012 rodil tudi koncept Track’ster. In tako kot Track’ster tudi GT4 Stinger ne more skriti svoje živahne
narave.

“Užitek v vožnji je bila ena naših prednostnih nalog pri nastanku GT4 Stingerja,” je o konceptu povedal Tom Kearns, vodja oblikovanja pri Kiinem ameriškem oblikovalskem centru. “Gre za 2+2 kupe, za katerim se bodo obračale glave vsakdanjih voznikov, obenem pa se bo tudi na stezi počutil kot doma. Gre za čistost, preprostost in brezčasnost. GT4 Stinger je vrnitev v čase, ko je bila vožnja nepozabna izkušnja in je niso omejevali številni elektronski pripomočki.”

Opogumljeni z uspehom na dirkaški stezi serije Pirelli World Challenge z dvema turbo Optimama GTS razreda, so se Kiini ameriški oblikovalci pri GT4 Stingerju odločili za smer, ki vodi z zmanjšanju teže, večji uporabnosti vozila ter povečanju voznih užitkov. Koncept se izmika luksuzu tradicionalnih vozil Grand Touring in ima za cilj združitev voznika in vozila v eno.

“Če se je kdo spraševal, če ima Kia kredibilnost izdelati vozilo kot je GT4 Stinger, bi mu preprosto rekel, da Kia dirka – in zmaguje – proti nekaterim najbolj legendarnim dirkaškim znamkam na svetu,” pojasnjuje Kearns. Kia Racing je v letu 2012 s partnerjem Kinetic Motorsports dirkala na tekmovanju Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge Drivers and Team Championships z vozilom Forte Koup in trenutno pripravlja dve turbo Optimi za njuno tretjo sezono v tekmovanju Pirelli World
Challenge 2014, kjer je bila Kia lani med konstruktorji drugouvrščena.

Moč, drža in dokazane zmogljivosti
Pod pokrovom GT4 Stingerja se nahaja 2,0-litrski turbo bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva (T-GDI) z impresivnimi 232 kilovati (315 KM). “Naša dirkalna Optima ima enak motor in lahko proizvaja več kot 294 kW (400 KM),” pravi Kearns. “Zakaj, torej, našemu konceptu ne bi dali moči, ki jo bodo ljudje opazili?”

Moč preko športnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika prenaša na zadnji kolesi obuti v Pirellijeve P-Zero pnevmatike z merami 275/35 R20 (spredaj so z merami 235/35 R20). Po meri narejena 20-palčna alu platišča se zaradi večje trdote in zmanjšane teže ponašajo z ogljikovimi vlakni. Tu so še Brembo Gran Tourismo zavore z dvema zavornima diskoma s slepimi izvrtinami in zavornimi čeljustmi s štirimi batki. Živo rumena barva karoserije je postavljena na novo šasijo z neodvisnim vzmetenjem z dvema
trikotnima prečnima vodiloma. S krajšo medosno razdaljo (2.618 mm) in dolžino (4.310 mm) kot pri 4-vratni različici Forteja, širino (1.889 mm) večjo kot pri veliki limuzini Cadenza, in z zaboljeno strešno linijo skorajda 228 milimetrov nižjo (1.249 mm) kot pri Riu, GT4 Stinger navdušuje z atraktivno obliko. Teža vozila (1403 kg) je razporejena tako, da je 52 odstotkov teže na prednji, 48 odstotkov pa na zadnji osi. Volan je zelo neposreden in vodljiv.

Preprostost dizajna
Oboževalci Kiinega oblikovalskega jezika, ki ga je naredil predsednik korporacije Kia Motors in njihov glavni oblikovalec Peter Schreyer, bodo takoj prepoznali Kiine ključne stilske elemente. “Vozilu smo dali nekoliko stisnjen videz,” pove Kearns in pojasni: “To pomeni, da smo karoserijske plošče oblikovali okrog šasije, namesto da bi jih zgolj zvarili na njo.” Silhueta GT4 Stingerja je enostavna, ampak mogočna. Značilna Kiina tigrova maska je spuščena k tlom zaradi čimvečjega zajema hladnega
zraka. Videz koncepta poleg maske zaznamujejo še pokončni LED žarometi in poudarjeno zaobljeni odbijači ter v črno zarobljene hladilne reže za zadnje zavore, kar vse skupaj pričara čist, gladek videz. Sprednji podaljšek iz ogljikovih vlaken, nameščen pod odbijačem, zagotavlja dodatni podtlak, ki 20-palčne pnevmatike in celega GT4 Stingerja drži »prilepljenega na cesto«.

Prozorna A stebrička vozniku zagotavljata dober pregled z več kot 270-stopinjskim pogledom. Reže v stebričku zmanjšajo težo in izboljšujejo vidljivost navzven. Agresiven bok je poklon ikoničnemu Soulu. Ob tem Kearns pove tudi to, da “je videti, kot da bi imel GT4 Stinger  sončna očala s poudarjenim stranskim delom”. Zadaj najprej opazimo Pirellijeve P-Zero pnevmatike z merami 275/35 R20. Z dvigom steklenih prtljažnih vrat v prtljažniku opazimo vgrajen predal in zadnjo opornico. Zadnje
LED luči svetijo od notranjega do zunanjega roba črne plošče, ki se nahaja nad dvema izpušnima cevema v zadnjem odbijaču.

Notranjost je oblikovno namenska in praktične narave. Na tleh ni preprog, le gumijasta podlaga, ki se odlično prilega aluminijastim pedalom. Debel volanski obroč je v obliki črke D, LED osvetlitev v rdeči barvi izpostavlja velik merilnik hitrosti in kazalnik prestav. Dirkaško vzdušje vzdržujejo rdeči potezni trakovi, ki zamenjujejo klasične notranje vratne kljuke. Glede akustike je potrebno omeniti razlago glavnega oblikovalca, ki pravi, da se “avdio sistem začne pod motornim pokrovom,
zvočniki pa so izpušne cevi ”. Čeprav Kia zaenkrat nima načrtov v zvezi serijsko proizvodnjo koncepta, GT4 Stinger ponuja provokativen videz in napoveduje Kiine oblikovalske smernice v bližnji prihodnosti. Ali kot je glavni oblikovalec Tom Kearns rekel: “Gre za povsem sebično oblikovanje. V naši oblikovalski ekipi je veliko avtomobilskih frikov in zanesenjakov in GT4 Stinger je odličen avto za takšne ljudi.”

Podobne objave

Dodaj odgovor