Cee’d je postal Ceed
Kia Motors je razkrila novega Ceeda, ki bo javnosti prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi. Novi Ceed – oblikovan, razvit in narejen v Evropi – v svoji 3. generaciji krepi Kiino prisotnost v evropskem razredu C z inovativnimi tehnologijami, zrelo in športno novo obliko, ter bolj odzivno vožnjo.
Spremenjeno ime: cee’d je postal Ceed
Od prve generacije cee’da, ki so ga v Kiini slovaški tovarni začeli proizvajati decembra 2006, so jih do zdaj našteli več kot 1,28 milijona, od leta 2012 pa so proizvedli več kot 640.000 primerkov obstoječe generacije modela. Nova oblika imena – cee’d je postal Ceed – utrjuje njegov sloves vozila iz Evropske skupnosti (angl. Community of Europe) z evropskim oblikovanjem (angl. European Design). V svoji tretji generaciji je pričakovati, da bo novi Ceed imel še večji delež v Kiini prodajni
ponudbi.
Tako kot njegovi predhodniki je bil tudi novi model oblikovan, razvit in zasnovan v Frankfurtu, v Kiinem središču za oblikovanje, razvoj izdelkov, raziskave in razvoj. Proizvajali ga bodo v Kiini slovaški tovarni v mestu Žilina, kjer izdelujejo tudi modela Sportage in Venga. Michael Cole, izvršni direktor Kia Motors Europe, pravi: “Kia Ceed je že več kot desetletje ključni model pri nenehni rasti naše znamke v Evropi. Ceed, ki je izključno namenjen evropskim kupcem, je leta 2006 označil Kiino
prelomnico.«
“Z gradnjo na trdnih temeljih novi Ceed ponuja resnično sodoben in prepoznaven dizajn, ter napredne tehnologije, ki povečujejo udobje in varnost. Njegovi novi motorji in vzmetenje omogočajo bolj zabavno in odzivno vožnjo, obenem pa bodo še naprej nudili enako kakovost, kot jo kupci pričakujejo od Kie. To bo eno od najbolj inovativnih vozil v svojem razredu.”
Novi model bo debitiral na marčevskem ženevskem avtomobilskem salonu, kjer bo prvič predstavljena še ena karoserijska različica. Proizvodnja 5-vratne kombilimuzine se začne maja. Prodaja novega Ceeda pa se (izključno) v Evropi začne v drugi polovici leta.
Še večja vloga Ceeda v razredu C
V letu 2017 je razred C predstavljal 22 % vseh prodanih vozil v Evropi in je količinsko že tradicionalno eden od dveh največjih razredov. Aktualni Ceed je v letu 2017 predstavljal 16 % Kiine skupne prodaje v Evropi, od prihoda na trg leta 2012 pa je poleg Sportaga eden najbolje prodajanih znamkinih modelov.
Michael Cole ob tem pravi: “V letu 2006 je imela Kia 1,5-odstotni tržni delež na evropskem trgu. Leta 2017 pa smo že dosegli 3,0-odstotnega*. Od prihoda Ceeda se je Kiina letna prodaja več kot podvojila – z 225.000 leta 2006 na več kot 472.000 leta 2017. Srednjeročno nameravamo prodati 500.000 vozil letno. Ceedova modelna družina bo tako še naprej zagotavljala vzdržno rast znamke Kia v prihodnjih letih in bo ostala ena naših največjih uspešnic. Ceed zaseda edinstven položaj v Kiini modelni
paleti, saj ga kupci dojemajo kot najbolj dinamičen in športen model, obenem pa je eden najbolj zanesljivih, uporabnih in prepoznavnih. Kiin predstavnik v razredu C, ki ima v svoji ponudbi tudi različici GT in GT-Line, predstavlja ‘središče’ znamke.«
Michael Cole dodaja: “Ceed je postal prepoznaven avtomobil na evropskih cestah, kupci pa vedo, kaj predstavlja za Kio. To je drugo ime za zanesljivost in kakovost v razredu, kjer kupci cenijo njegove varnostne in udobnostne tehnologije ter dejstvo, da je oblikovan, razvit in narejen tukaj v Evropi. Novi model bo temeljil na teh adutih.”
Zrela športnost – novi dizajn za novo generacijo Ceeda
Novi Kia Ceed so ustvarili v znamkinem evropskem oblikovalskem središču v Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillauma, vodje evropskega oblikovanja, ter Petra Schreyerja, vodje korporativnega oblikovanja. Novi Ceed, ki prinaša delček športnega in čustvenega oblikovalskega značaja Stingerja, prinaša bolj samozavesten videz, ki je tako čustven kot tudi natančen pri svojem delovanju.
Novi Ceed – nižji, širši in z daljšim zadnjim previsom kot predhodnik – prinaša kabino z bolj zrelim športnim videzom. Ravne linije nadomeščajo predhodnikove okrogle robove, prednja maska je evolvirala. »Tigrov nos« je nekoliko širši, odprtina za zajem zraka po novem nižja, linearne poteze pa uokvirjajo njegov ‘obraz’. Novi model serijsko prinaša LED dnevne luči v obliki kock ledu, ki jih je nasledil od predhodnikovih izvedenk GT in GT-Line. Profil zaznamujejo ostre, ravne linije, ki
vizualno podaljšajo motorni pokrov in dajejo vozilu bolj pokončen videz. Večjo mero zrelosti in moči pričarajo ramena s podaljšano vodoravno linijo. Novi model je dobil širši C stebriček, ki je v zadnjih letih postal Kiin zaščitni znak, ki poudarja videz nazaj zamaknjene kabine. To daje zgornji okenski liniji eleganten videz v obliki polmeseca. Nove zadnje LED dnevne luči omogočajo Ceedu boljšo vidljivost – in prepoznavnost – na cesti. V kombinaciji z ravnimi linijami karoserije in subtilnim
spodnjim spojlerjem Ceed prinaša bolj stabilen videz.
Novi Ceed bo v 5-vratni, kombilimuzinski različici na voljo v 12 karoserijskih barvah. Kupci bodo lahko izbirali med različnimi oblikami in dimenzijami platišč – od 15-palčnih jeklenih, 16-palčnih jeklenih ali aluminijastih do 17-palčnih dvobarvnih, diamantno brušenih aluminijastih platišč. V notranjosti je Ceed bolj ergonomski kot kdajkoli prej, povsod po kabini pa so uporabljeni visokokakovostni materiali. Dobil je številne arhitekturne podrobnosti, ki so jih bili deležni tudi ostali Kiini
novejši modeli, kot npr. bolj vodoravno postavljeno armaturno ploščo, ki ustvari bolj eleganten videz. Oblikovanje spredaj sedečim omogoča več prostora v predelu nog, zaradi boljše preglednosti spredaj pa nudi boljši občutek odprtosti.
Armaturka je razdeljena na dva dela – zgornjega s ‘plavajočim’ zaslonom na dotik in zabavno-informacijskim sistemom in spodnjega, kjer so stikala za nastavitev avdio sistema, ogrevanja in prezračevanja. Sredinska konzola je rahlo obrnjena proti vozniku, za lažjo uporabo med vožnjo. V notranjosti prevladujejo sodobni in na otip mehki materiali, ki subtilno ustvarjajo prefinjen ambient v kabini. Kupci lahko izbirajo med kovinskimi zaključki ali tistimi iz satenastega kroma, prav tako je možno
izbirati med oblazinjenjem iz tkanine, umetnega usnja ali naravnega usnja. Kot opcija sta na voljo tudi v usnje odet volanski obroč in prestavna ročica.
Novi Ceed, narejen na Kiini novi platformi K2, je v primerjavi s predhodnikom 20 milimetrov širši (1.800mm) in 23 milimetrov nižji (1.447mm). Njegova medosna razdalja še naprej ostaja 2.650mm, medtem ko je prednji previs krajši za 20mm (zdaj 880mm), zadnji previs pa daljši za 20mm (po novem 780mm). Nova platforma Ceedu omogoča bolj učinkovito izrabo prostora. Novi model je dobil 395-litrski prtljažnik (prej 380-litrski), ter več prostora v predelu ramen za zadaj sedeče, več prostora za glave
na prednjih sedežih in nižji položaj sedenja.
Narejen za evropske ceste
Novi Ceed je bil narejen izključno za evropske ceste in namenjen najbolj zahtevnim kupcem na svetu – Evropejcem. Vozne lastnosti novega modela so v primerjavi s predhodnikom izboljšane, še posebej na področju dinamičnosti in odzivnosti. Novo nedvisno vzmetenje voznikom z bolj živahnim in bolj neposrednim občutkom na volanu omogoča živahnejšo vožnjo, kar dopolnjujejo nove vzmeti, blažilniki in neposrednejši servo volan na zobati letvi. Vožnjo so izpopolnjevali na različnih evropskih cestiščih,
tako da se novinec lahko pohvali z udobno vožnjo, ki zaradi večjega nadzora nad karoserijo voznikom vliva samozavest med vožnjo v ovinkih in nudi večjo stabilnost pri visokih hitrostih.
Modelno ponudbo novega Ceeda bodo poganjali motorji, razviti, da zadovoljijo različne potrebe kupcev. Vstopni motor je sodobnejša različica Kiinega 1,0-litrskega T-GDi bencinskega motorja s turbopolnilinikom, ki proizvaja 89 kW (120KM). Turbo bencinske barve zastopa tudi 1.4 T-GDi, ki bo nadomestil 1.6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi bencinski motor z močjo 104 kW (140 KM) je kljub manjši prostornini 4 % močnejši od predhodnika. Turbo polnilnik zagotavlja širši razpon navor kot odhajajoči
1,6-litrski motor, kar mu omogoča boljšo odzivnost v različnih voznih pogojih – ob manjših emisijah. Manj zahtevnim bo na voljo 1.4 MPI bencinski motor z večtočkovnim vzbrizgom z močjo 75 kW (100 KM).
Novi Ceed bo dobil tudi Kiin novi dizelski motor U3. 1,6-litrski CRDi motor izpolnjuje najnovejši, strožji emisijski standard Euro 6d TEMP, saj med drugim uporablja selektivno katalitično redukcijo (SCR – Selective Catalytic Reduction – tehnologijo za aktivni nadzor emisij), ki občutno zmanjša emisije. Novi motor zato proizvaja manj ogljikovega dioksida, trdnih delcev in dušikovega oksida (NOx) v primerjavi s prejšnjimi Kiinimi dizelskimi motorji. Novi 1,6-litrski dizelski motor, ki je na
voljo v dveh različicah (z močjo 85 kW/115 KM in 100 kW/136 KM), proizvaja 280 Nm navora. Emisije ogljikovega dioksida pri tem novem motorju bodo nižje od 110 g/km po novem WLTP voznem ciklu, pretvorjeno v novi evropski vozni cikel (NEDC).
Vsi motorji bodo moč do koles prenašali preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika, medtem ko bosta nova motorja 1.4 T-GDi in 1.6 CRDi na voljo tudi v kombinaciji s Kiinim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Inovativne tehnologije, ki povečujejo udobje in varnost
Inovacije so postavljene v samo osrčje novega Ceeda, ki bo postal eden najbolj naprednih modelov v svojem razredu. Kabina ponuja širok nabor novih tehnologij, ki povečujejo udobje vseh potnikov. ‘Plavajoči’ infozabavni sistem je na voljo s 5- ali 7-palčnim zaslonom na dotik, ali celo 8-palčnim v primeru opremljenosti z navigacijskim sistemom. Kupci bodo ob tem lahko izbrali zmogljivo premijsko ozvočenje JBL s Clari-Fi tehnologijo obnavljanja kompresiranih glasbenih datotek. Serijsko je Ceed
opremljen z Bluetooth tehnolgijo, samodejnimi žarometi in odklepanjem brez ključa.
Sistem izbire načina vožnje (Drive Mode Select) bo lastnikom omogočal, da izberejo vožnjo po svojih željah – od običajne do športne. Z uporabo omenjenega sistema lahko vozniki nastavljajo trdoto volana, obenem pa vsak način subtilno spreminja značaj motorja. Normalni način je namenjen doseganju karseda varne vožnje in ponuja bolj mehak občutek na volanu. Športni način izboljšuje odziv na pedalu za plin in omogoča hitrejše pospeške – pri mirovanju in med vožnjo – ter povečuje trdoto volana in
neposrednejši odziv na vozniške inpute.
Doplačilno ogrevanje vetrobranskega stekla – s skorajda nevidnimi žicami, ki narahlo ogrevajo steklo – omogoča prijetnejšo vožnjo s Ceedom v mrzlih dneh. Kia to tehnologijo, ki s pritiskom na gumb odmrzne led in odmegli vetrobransko steklo, predstavlja prvič. Kupcem so prav tako na voljo brezžično polnjenje mobilne naprave, gretje vseh sedežev ter hlajenje prednjih.
Novi Ceed je serijsko opremljen z na novo oblikovanimi LED dnevnimi lučmi v obliki kock ledu. Te luči – pri cee’du so bile prej na voljo le pri GT in GT-Line različicah in nameščene na prednjem odbijaču – so zdaj postale del serijskih žarometov pri vseh Ceedovih izvedenkah. Opcijsko so na voljo tudi polni LED žarometi. Ceedov doplačilni ECO paket ponuja aktivno zračno loputo na maski, ki se zapira in odpira glede na temperaturo motorja, s čimer izboljšuje aerodinamičnost in posledično
zmanjšuje porabo goriva. ECO paket zaradi boljšega pretoka zraka pod vozilom nudi pokrov podvozja in nižje vzmetenje ter Michelinove pnevmatike z nižjim kotalnim uporom.
Poleg serijskih sedmih varnostnih zračnih blazinin za varnost potnikov v vozilu skrbijo napredni sistemi vozniške asistence, ki z uporabo aktivne varnosti zmanjšujejo tveganje za trke. Serijski varnostni pripomočki so med drugim: samodejno zasenčenje žarometov (HBA), sistem za opozarjanje na nezbranost voznika (DAW), sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA) in opozarjanje na nevarnost naleta (FWC) s pomočjo pri preprečevanju naleta (FCAA).
Prva Kia s tehnologijo ohranjanja vozila na voznem pasu ‘2. stopnje avtonomije’
Novi Ceed bo kot prvi Kiin model v Evropi ponujal sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LFA – Lane Following Assist) ‘2. stopnje’ avtonomne vožnje. Sistem LFA med vožnjo zaznava vozila, ki se nahajajo pred Ceedom, ter identificira ustrezne prostore na ostalih voznih pasovih, na katera se lahko varno premakne med gostim prometom. Sistem zaznava cestne talne označbe in ohranja Ceeda na obstoječem voznem pasu, obenem pa nadzira pospeševanje, zaviranje in položaj volanskega obroča glede na
kolono spredaj vozečih vozil. Sistem za ohranjanje varnostne razdalje do vozila spredaj uporablja zunanje senzorje in deluje v hitrostnem razponu od 0 do 130 km/h.
Na voljo je še nekaj tehnologij, kot so npr. radarski tempomat s sistemom Stop & Go, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BSCW), sistem za opozarjanje pri prečnem prometu za vozilom (RCTCW), sistem za pomoč pri parkiranju (SPA), ter zaznava pešcev s heptičnim opozarjanjem na volanu v primeru zaznavanja nevarnosti naleta. Novi Ceed je serijsko opremljen s pomožnim stabilnostnim sistemom (VSM – Vehicle Stability Management), ki v primeru zaznave izgube oprijema v kombinaciji s stabilnostnim
sistemom (ESC) poskrbi za stabilnost pri zaviranju in zavijanju.
Proizvodnja maja, pri nas ob koncu poletja
Proizvodnja novega Kia Ceeda se v Kiini tovarni v slovaški Žilini začne maja. Ob koncu poletja, ko se pri nas in drugod po Evropi začne prodaja, pa bo tako kot vsi ostali Kiini modeli s 7-letno garancijo (do 150.000 km, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov) jamčil za svojo vrhunsko in večkrat nagrajeno kakovost.
Opomba: *Vir: Združenje evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA, podatke se nanaša na države EU + EFTA.