mrtvi kot
|

Sistem za nadzor mrtvih kotov (Blind Spot Detector)

Kaj je potrebno storiti , ko na avtocesti zamenjamo prometni pas ali pa se hočemo vključiti na vozni pas avtoceste? Se še spomnimo, kako smo se učili v avtošoli? Pogled preko leve rame, pogled v ogledala. Zaznati je bilo potrebno vozila ali druge udeležence v prometu v mrtvem kotu.

Z vgrajeno tehnologijo v avtomobilu, imajo avtomobilski proizvajalci zelo veliko možnosti nadgrajevanja kombinacij in lahko ustvarjajo sisteme, ki še dodatno pomagajo in omogočajo bolj varno vožnjo. Sistem zaznavanja avtomobilov je eden izmed takšnih. Razvojni inženirji se namreč vseskozi trudijo, ob opazovanju človeških reakcij v vožnji, razvijati sisteme, ki so v pomoč. Ne sisteme, ki bi vozili namesto nas, pač pa sisteme, ki pomagajo v vožnji in nas opozorijo na nekaj, kar smo spregledali.

Sistem zaznavanja vozil v mrtvem kotu je še vedno sistem, ki ga je potrebno doplačati ob nakupu, vendar je lahko strošek nakupa zelo hitro povrnjen. Že ob enem »spregledu« vozila v mrtvem kotu, nas bo sistem lahko odvrnil s svetlobnim ali zvočnim opozorilom od namena zapeljati pred to vozilo, od zapiranja poti, odvzema prednosti in eventuelnega trčenja.

Dva radarska senzorja, pritrjena na obeh straneh zadnjega odbijača, konstantno merita razdaljo in relativno hitrost do avtomobilov za vozilom. Pri določeni hitrosti sistem z indikatorsko lučko v stranskem ogledalu na vratih, zvočnimi opozorili ali celo vibracijah na volanu, opozori voznika o vozilu v mrtvem kotu ali o približevanju vozila temu območju v roku nekaj sekund v razdalji 50 m. V primeru, da voznik v tem trenutku še vklopi smernik, ker hoče npr,. zamenjati prometni pas, lučka začne še dodatno utripati in opozarjati, da to ni priporočljivo.

Tehnologija sistema za nadzor mrtvih kotov omogoča raznorazne nadgradnje. Nadgradnje tega sistema omogočajo preprečevanje trka, rahlo zaviranje, ne dovoljujejo zapuščanje voznega pasu zaradi drugega vozila. Na osnovi tega sistema in v kombinaciji z aktivnim tempomatom in sistemom za vožnjo v prometnem pasu (Line Assist) lahko kontrolirano vozilo zapušča oz. menja prometne pasove. Nadgradnja omogoča tudi opozorilnik pri odpiranju vrat v primeru, da se avtomobilu približuje kolesar, ko smo avtomobil parkirali bočno ob kolesarski stezi.

Asistenčni sistem za nadzor mrtvih kotov je več kot dobrodošel sistem v avtomobilu in kdor razmišlja o varnosti in varni vožnji, bi ob nakupu novega avtomobila in ob izbranih opcijah v avtomobilu imel ob tem sistemu, kljukico. V avtomobilih srednjega in višjega razreda je ta sistem načeloma že vgrajen. Na voljo pa tudi v  ostalih avtomobilih ŠKODE in KIA, ki ju zastopa Podjetje PAN JAN .

Damijan Kreže

Podobne objave