Novodobna škoda super sport
Leta 1969 so se Čehi pričeli ukvarjati z razvojem prototipne škode 110 GT super sport, ki jo je javnost spoznala šele leta 1971. Sedaj, približno 45 let kasneje smo dobili spiritualno naslednico legendarne škode v obliki zelo zmogljive in zelo ekskluzivne športne škode R200, ki tokrat nastaja v obratih češkega podjetja Hoffmann & Novague.
Čeprav Čehi ob predstavitvi škode R200 omenjajo predvsem spomin na najbolj znano, in posledično tudi najbolj slavno športno škodo (tip 130 RS), so se ob snovanju tega avtomobila poklonili tudi mitični škodi 200RS, avtomobilu, ki so ga številni novinarji primerjali s tedanjim porschejem 911. O tem priča uporabljena modelna oznaka R200, istočasno so Čehi s prihodom izrazito športno orientirane škode R200 poskrbeli tudi za obuditev spomina na še eno češkoslovaško športno rariteto v obliki
prototipne škode škode 110 GT super sport, ki je v končni različici lahko mobilizirala spoštljivih 104 atmosferskih ‘konjev’ iz samo 1,1-litra delovne prostornine vgrajenega pogonskega bencinskega motorja.
Prototip (dolžina: 4060 mm, širina: 1640 mm, višina: 1120 mm, masa avtomobila: 898 kg) z nenavadno rešitvijo dostopa do potniške kabine ter dvižnimi prednjimi žarometi je v osnovni konfiguraciji (vgrajen 1,1-litrski motor škode 110 L rally (54 kW/73 KM)) lahko dosegel največjo hitrost 180 km/h. Po dodelavi v letu 1971, ki je prinesla 76,5 kW (104 KM) pogonske moči, je z lahkoto dosegel največjo hitrost 211 km/h. Še zanimivost, ki priča o vplivu aerodinamike. Ob nočnih vožnjah, ko sta bila
dvignjena tudi prednja žarometa, se je aerodinamika pri takšni škodi poslabšala do te mere, da je avtomobil dosegel samo še 196 km/h končne hitrosti. Ta radikalni Škodin prototip iz začetka sedemdesetih let prejšnjega stoletja se je kasneje (leta 1981) v rahlo posodobljeni in vizualno spremenjeni različici (za obliko je poskrbel Theodor Pištěk) celo pojavil na snemanju češkoslovaškega filma Upír z Feratu (vampir iz ferata), kjer nastopa kot škoda 110 ‘Ferat’ super sport.
Sedaj, približno 45 let kasneje smo dobili spiritualno naslednico te legendarne športne škode, ki ponovno nakazuje na izredno in že dolgo znano medsebojno spoštovanje čeških in nemških konstruktorjev. Želite primer? Ko so se nemške invazijske čete v maju leta 1940 pripravljale na napad na države Beneluksa, so tedanji nemški generali z veseljem sprejeli večjo količino (približno 300 primerkov) pred tem v Češkoslovaški zaplenjenih Škodinih tankov (model LT vz. 35), ker so bili v marsikaterem
pogledu boljši od tedanjih nemških tankov. Sedaj so Čehi tisti, ki so navdušeni nad nemško tehniko, ker je model R200 zasnovan na tehnološki platformi nemškega sorodstva (prva generacija audija R8 z vgrajenim pogonskim sklopom, ki lahko mobilizira 316 kW/430 KM) iz Ingolstadta.
Vendar so Čehi ob predelavi poskrbeli, da sorodstvene vezi niso razvidne že na prvi pogled. O tem priča na novo oblikovan prednji del avtomobila, ki povzema podobo modela 130 RS, drugačen je tudi zadek. Nekoliko so spremenili tudi bočno podobo. Druga pomembna lastnost te škode je skrita v njeni zasnovi, ker gre za klasičen koncept avtomobila s sredinsko vgrajenim motorjem brez štirikolesnega pogona. Podobno kot je šlo v primeru škode 110 GT super sport. Verjetnost, da boste takšno super škodo
srečali tudi na cesti je zelo majhna. Prvič zaradi izredno omejene naklade, ker bo nastalo samo 24 avtomobilov. Drugič pa zaradi prodajne cene. Za novi statusni simbol (največja hitrost: 280 km/h, 0-100 km/h: 4,5 sekunde) češke avtomobilske industrije bo moral kupec ob nakupu odšteti približno 255.000 evrov.