Nabrita Čehinja
Na Češkem so v teh dneh predstavili povsem novo posebno različico Škodine octavie RS, ki bo razvajala kupce z nekaj več pogonske moči ter večjo količino vgrajene opreme. Nabrito Čehinjo bodo najprej spoznali obiskovalci letošnjega frankfurtskega avtomobilskega salona, kasneje (proti koncu letošnjega septembra) bo dostopna tudi kupcem.
Najpomembnejša pridobitev takšne, tovarniško modificirane octavie RS se skriva pod motornim pokrovom, kjer najdemo že znani 2,0-litrski TFSI motor iz regalov koncerna Volkswagen, vendar ima ta prisilno polnjeni štirivaljni bencinski motor tokrat na voljo dodatnih 7 kW (10 KM) pogonske moči. Zato bo uporabniku tokrat na voljo 169 kW (230 KM), ki bodo takšno škodo pognali do največje končne hitrosti 250 km/h (sodeč po zadnji fotografiji, kjer je lepo prikazan ‘razvoj dogodkov’ ob morebitni
vožnji s polnim plinom). Novo ‘super octavio’ boste lahko prepoznali tudi po nekaterih karoserijskih detajlih (črno obarvana streha, črno obarvan okvir maske hladilnika ter črno obarvana zaključka obeh izpušnih cevi, rdeče obarvane zavorne čeljusti, črno obarvan zadnji usmernik zraka na prtljažnih vratih pri kombi-limuzini in črno obarvan set strešnih sani pri karavanski, kombi različici) ter nameščenih 19-palčnih kolesih (aluminijasta platišča XTREME, dimenzije: 7,5J x 19 palcev,
pnevmatike: 225/35 R19).
Bolj prestižno je izražena tudi notranjost potniške kabine, predvsem na račun večje količine uporabljenega usnja pri sedežnem in ostalem oblazinjenju, ki so ga Čehi poživili z rdečimi šivi, čeprav obstaja tudi možnost uporabe sivih šivov. Več je tudi sijoče kovine in sijočih črnih površin, ki so jih obdelali s klavirskim lakom. Omenjajo pa tudi več logotipov RS. Med resničnimi tehnološkimi posebnostmi vozil iz te posebne serije so omenili vgradnjo elektrohidravlične zapore diferenciala na
prednji pogonski osi. Sistem, ki mu Čehi pravijo VAQ, deluje ob pomoči elektronsko kontrolirane lamelne sklopke. Njegove prednosti so vidne predvsem v trenutkih, ko bo katero izmed obeh pogonskih koles izgubilo sposobnost uspešnega prenosa pogonske moči do vozne podlage, zato bo ta sklopka v tem primeru poskrbela, da bo kolo, ki premore več oprijema, v tem primeru deležno do 100 odstotkov razpoložljive pogonske moči. Poleg tega lahko tako opremljeno vozilo lažje obvladuje hitre izstope iz
ovinkov.
Čeprav bo takšna škoda lahko resnično hitra, proizvajalec obljublja zelo nizko povprečno porabo v območju 6,2-litra na 100 prevoženih kilometrov (CO2 g/km: 142). Če boste k številki o porabljenem pogonskem gorivu prišteli še približno 2 litra, potem lahko tudi v današnjih časih dobite kredibilen podatek o povprečni porabi. Ta ‘+2’ formula je univerzalna in uporabna za vsa današnja vozila, podobno kot formula ‘+25%’ v primeru, ko si bo kupec namesto golfa omislil tiguana, ker je tiguan v
bistvu samo bolj neroden, težji, višji in posledično tudi precej manj aerodinamičen golf, ki ga premikajo enaki pogonski sklopi. Formula ‘+25%’ predstavlja povprečni dodaten prirastek pri povprečni porabi goriva ob primerjavi s popolnoma enako motoriziranimi kombi-limuzinami, ki so po navadi donatorji tehnološke platforme. To pravilo velja za vse modne SUV-je in križance, ki so zasnovani na podobni ‘High Heels’ filozofiji za uspešno premagovanje ‘zahtevnega voznega terena’ v mestih.
Za takšno visokozmogljivo škodo bo nemški kupec odštel najmanj 33.490 evrov (kombi-limuzina). Ob nakupu manj športnega, vendar pa bolj praktičnega karavana bo odštel še nekaj več denarja, ker bo octavia RS 230 combi kupcu na voljo za najmanj 34.150 evrov. Ob doplačilu bo kupec deležen tudi vgradnje 6-stopenjskega DSG menjalnika.