Močno osveženi crossover
Med številnimi novostmi na letošnjem, že stotrinajstem avtomobilskem salonu v New Yorku, se predstavlja tudi osveženi oblikovni križanec znamke KIA, ker so Južnokorejci pokazali dodobra spremenjeni model soul, ki bo Evropejcem na voljo v prvi polovici leta 2014.
Še nedolgo tega je slovenski zastopnik (KMAG) v Sloveniji predstavil osveženi soul, sedaj smo dobili temeljito posodobljeno južnokorejsko ‘dušico’, ki je od aktualnih primerkov nekoliko širša (+15 mm) in tudi nekoliko daljša, predvsem na račun malenkostno povečane (+20 mm) medosne razdalje (aktualni primerek modela soul: 2550 mm, novinec iz New Yorka: 2570 mm), ki je poleg temeljitega oblikovnega ‘facelifta’ prinesla tudi povečan (+14-litrov) prtljažnik (nova osnovna prostornina prtljažnika:
685-litrov) in še več prostora za potnike v notranjosti potniške kabine. Višina novega in aktualnega soula pa ostaja povsem enaka (1610 mm).
Novi soul bo privabljal kupce s temeljito spremenjeno podobo, ki je zajela celotno karoserijo, oblikovano po vzoru lanskoletne čikaške študije ‘Track’ster’. Zato ima novi soul povsem novo podobo (za 61 mm povečana prtljažna odprtina, za 13 mm spuščen dostop do vozila ob odprtju vrat, za 20 mm stanjšana A strešna stebrička…) z vseh strani, še več sprememb (za 28,7 % povečana vzvojna trdnost karoserije, nova zadnja prema s klasično vertikalno izvedenim vzmetenjem, novo vpetje pogonskega
agregata v motornem košu…) pa je skritih tudi pod ‘kožo’ tega avtomobila.
Vstop v modelno leto 2014 je prinesel tudi več na otip mehkejših materialov v notranjosti osvežene potniške kabine, kjer si bodo kupci poleg usnja lahko omislili tudi klavirski lak. Nova je tudi podoba celotne armaturne plošče in vratnih oblog. Ker so tudi Južnokorejci že pred časom ugotovili, da se danes avtomobili brez vgrajene sodobne telekomunikacijske opreme slabo prodajajo, so poleg prenovljenega soula pokazali tudi novo storitev UVO eServices, ki kupcu prinaša sožitje s pametnimi
telefoni iPhone ter ostalimi mobilnimi napravami z operacijskim sistemom Android.
Američanom bodo ob nakupu novega soula ponudili samo dva bencinska motorja. Osnovni, 1,6-litrski štirivaljni DOHC 16v GDi motor bo lahko sprostil 130 KM pri relativno športnih 6300 vrtljajih v minuti, tu pa je še 160 Nm motornega navora, ki bo na voljo pri posledično (relativno majhna delovna prostornina pogonskega motorja, uporaba tehnologije 16v…) visokih 4850 vrtljajih v minuti. Bolj zahtevnim in komfortno orientiranim kupcem so namenili nekoliko bolj umirjen 2,0-litrski štirivaljni GDi
motor s podobno zalogo moči (164 KM pri 6200 vrt/min) ter veliko bolj ugodno krivuljo in zalogo motornega navora (204 Nm pri 4000 vrt/min). Južnokorejci zagotavljajo, da sta oba motorja izdatno posodobljena, ker bo lahko manjši bencinski motor ponudil kupcu 5, 2,0-litrski motor pa celo 9 odstotno izboljšanje krivulje motornega navora pri 1500 motornih vrtljajih v minuti.