Temeljita prenova: en Yeti v dveh izvedbah
Mladá Boleslav (Češka republika), avgust 2013 – Škoda Yeti je eden izmed najbolj priljubljenih kompaktnih SUV-jev. Tokrat je prvič na voljo v dveh izvedbah: kot elegantno in prefinjeno mestno vozilo ter kot vsestransko terensko vozilo, pripravljeno na pustolovščine. Yeti se v obeh različicah ponaša z novim sprednjim in zadnjim delom, novimi aluminijastimi platišči, osveženo notranjostjo, novimi “simply clever” rešitvami, izjemno funkcionalnostjo in široko paleto kombinacij motorjev in
menjalnikov. Svetovna premiera obeh modelov bo na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, prodaja pa bo na prvih tržiščih stekla konec leta.
“Yeti spada med najprivlačnejše kompaktne SUV modele na trgu in je od svoje premiere pred štirimi leti več kot presegel naša pričakovanja,” je povedal predsednik uprave družbe Škoda prof. dr. h.c. Winfried Vahland. “S temeljito prenovljeno podobo in razširjeno ponudbo, ki tokrat prvič vključuje dve izvedbi vozila, postavljamo nova merila. Naš cilj je nadaljevati uspeh na področju tega hitro rastočega avtomobilskega razreda,” je dodal.
Markantna podoba – sedaj v dveh izvedbah
Kupci bodo lahko prvič izbirali med dvema individualnima izvedbama: Škodin kompaktni SUV je sedaj na voljo tako v elegantnem, trendovskem mestnem dizajnu kot tudi v športni različici za izlete v neznano. Izvedbi se med seboj vizualno razlikujeta po elementih na sprednjem in zadnjem delu vozila, kot so odbijač, ščitnik za podvozje, stranske letve in vratni pragovi. Ti elementi so bodisi lakirani v barvi vozila ali – pri Yetiju Outdoor – iz črne plastike. Yeti Outdoor ima tudi srebrni zunanji
ogledali. Yeti sledi novi Škodini oblikovalski filozofiji. Sprednji in zadnji del sta temeljito prenovljena, in sicer imata bolj izrazite robove in linije s poudarkom na vodoravnih elementih in novem logotipu.
Sprednja dela obeh izvedb imata poudarjene vodoravne linije in prepričata z markantno mrežo hladilnika ter novo zasnovo žarometov, ki so prvič opcijsko na voljo kot biksenonski žarometi z integriranimi dnevnimi LED-lučmi. Sprednji meglenki sta skladno z novo Škodino oblikovalsko filozofijo pravokotne oblike, vgrajeni pa sta pod sprednjim odbijačem. Na novo je zasnovan tudi Yetijev zadnji del. Največ pozornosti na pokrovu prtljažnika pritegnejo markantne zadnje luči, ki imajo sedaj še bolj
izrazito obliko črke C in so opcijsko na voljo z LED-tehnologijo. Zadek je prepoznaven še po dveh kubističnih trikotnih elementih, skladnih z novo Škodino podobo, ter novem logotipu znamke.
Ponudbo platišč so obogatila štiri nova atraktivna aluminijasta platišča. Poleg tega je širša tudi paleta barv, ki ponuja štiri nove kovinske lake: mesečevo bela, džungelsko zelena, kovinsko siva in magnetno rjava. Slednja je na voljo ekskluzivno za Yeti L&K. Nova modela Yetija imata močno osveženo notranjost – ponudba notranje opreme vključuje nov 3-kraki volan v skupno sedmih različicah, nove tkanine in vzorce za sedežne prevleke ter nove dekorativne letve na armaturni plošči.
Prva Škoda s kamero za vzvratno vožnjo
Yeti je prvi Škodin model z opcijskim optičnim parkirnim sistemom s kamero za vzvratno vožnjo. Škoda tako v svoja vozila vgrajuje vse več varnostnih in komfortnih asistenčnih sistemov. Za Yeti je zdaj prvič na voljo najnovejša generacija parkirnega sistema s krmilno avtomatiko Automatic Parking Assistant. Ta omogoča avtomatsko vzvratno parkiranje na bočna in prečna parkirna mesta, pa tudi odparkiranje. Novi Yeti se premierno ponaša tudi s sistemom KESSY za avtomatsko odklepanje/zaklepanje in
zagon brez ključa.
Prostoren in funkcionalen: “simply clever” na poti
Yeti vsebuje štiri nove “simply clever” rešitve. Ena izmed njih je obojestranska talna obloga prtljažnika, ki je za Yeti novost, pri različnih drugih Škodinih modelih pa je že pravi hit. Med ostale pametne rešitve spadajo še izgradljiva LED-lučka v prtljažniku, držalo za varnostni brezrokavnik pod voznikovim sedežem in koš za smeti na notranji strani vrat. Poleg novih rešitev ponuja Yeti nekaj uveljavljenih uspešnic: veliko panoramsko stekleno strešno okno, sodobno dvoconsko klimatsko napravo
Climatronic, ogrevane sedeže, tempomat, ogrevano vetrobransko steklo in električno nastavljiv voznikov sedež.
Vrhunec ponudbe Škode Yeti je in ostaja sistem zadnjih sedežev VarioFlex, ki omogoča edinstveno prilagodljivost potniške kabine. Vsakega od treh zadnjih sedežev lahko npr. poklopite ali izgradite. Ko je sredinski sedež izgrajen, je zunanja sedeža mogoče pomakniti tudi prečno ali vzdolžno. Yeti se iz petsedežnika v trenutku prelevi v štirisedežnika in potnikom na zadnjih sedežih ponudi še več prostora. Udobje omogočajo uveljavljeni elementi, kot so poklopno naslonjalo sovoznikovega sedeža,
poklopni mizici na hrbtnih straneh sprednjih sedežev, različni predali ali praktična držala za pijačo. Funkcionalnost je pisana z veliko začetnico tudi v prtljažniku, med drugim s pritrdilnimi obročki in poklopnimi kaveljčki za prtljago.
Yeti tudi v prenovljeni izvedbi dokazuje, da je izjemno prostorno vozilo: noben drug kompaktni športni terenec potnikom na zadnjih sedežih ne ponuja toliko prostora za glavo – 1027 milimetrov. Prostornina prtljažnika znaša najmanj 405 litrov. Če zadnje sedeže pomaknete naprej, se prostornina poveča na 510 litrov, če pa jih izgradite, pa na kar 1.760 litrov.
Sedem najsodobnejših motorjev, pogon na sprednji kolesi in štirikolesni pogon, ročni menjalnik in DSG
Prenovljeni Yeti ponuja štiri dizelske in tri bencinske motorje, vse s turbopolnilnikom in direktnim vbrizgavanjem goriva – od 1.2 TSI z močjo 77 kW (105 KM) pa vse do 2.0 TDI z močjo 125 kW (170 KM). Odvisno od motorja je vozilo opremljeno s peto generacijo pogona na sprednji kolesi ali štirikolesnim pogonom s sklopko Haldex. Avtomatski menjalniki v Yetiju so izključno najsodobnejši 6- ali 7-stopenjski menjalniki z dvojno sklopko (DSG).
Pri izvedbi GreenLine z motorjem 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM), pogonom spredaj in ročnim menjalnikom emisija CO2 znaša le 119 g/km, kar ustreza porabi 4,6 litra dizelskega goriva na 100 km. Poleg tega so na voljo trije motorji s paketom ukrepov Green tec: 2.0 TDI z močjo 103 kW (140 KM) in ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM) in 7-stopenjskim menjalnikom DSG ter bencinski motor 1.4 TSI z močjo 90 kW (122 KM). Ta motor, ki je kombiniran s sprednjim pogonom in
ročnim menjalnikom, je na voljo izključno kot varčna izvedba Green tec. Paket Green tec zajema sistem start-stop, sistem za regeneracijo zavorne energije (rekuperacijo) in pnevmatike z manjšim kotalnim uporom.
Dizelski motor 2.0 TDI z močjo 125 kW (170 KM) je sedaj na voljo v odlični kombinaciji s štirikolesnim pogonom in 6-stopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko. Yeti s pogonom spredaj in motorjem 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM) pa je mogoče kombinirati s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Brezkompromisna varnost
Yeti pri varnosti ne pozna kompromisov, zato je že leta 2009 na testiranju Euro NCAP prejel najboljšo možno oceno – pet zvezdic. Aktivno varnost še povečujeta sistema ESC (elektronski nadzor stabilnosti) in ABS (antiblokirni sistem) z zavorno asistenco, ki sta v državah EU del serijske opreme. Za sprednji meglenki je opcijsko na voljo funkcija smerno prilagodljivih luči. Novi biksenonski žarometi z dnevnimi LED-lučmi skrbijo za večjo opaznost vozila in boljšo osvetlitev cestišča v temi. Kot
dodatna oprema sta na voljo elektronski asistenci za speljevanje na klancu in za nadzorovani spust. Ostala opcijska ponudba vključuje sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah.
Z elektronsko krmiljenim štirikolesnim pogonom (sklopka Haldex 5. generacije) in odmikom od tal, ki znaša 180 milimetrov, je kompaktni SUV opremljen za vsakršen teren. Elektronska zapora diferenciala EDS omogoča enakomerno in udobno speljevanje na podlagi z različnim trenjem. Z vidika pasivne varnosti Yeti prepriča z do 9 varnostnimi blazinami. S pritrdišči Isofix lahko otroške sedeže zanesljivo pritrdite. Tritočkovni varnostni pasovi, spredaj z zategovalnikoma varnostnih pasov in nastavljivo
višino, ter po višini nastavljivi vzglavniki dopolnjujejo varnostno opremo.
Mednarodna zgodba o uspehu
Z Yetijem je Škoda leta 2009 obeležila vstop v segment kompaktnih SUV vozil. Yeti hitro postaja eno izmed najuspešnejših predstavnikov svojega razreda. Do sedaj je bilo skupno prodanih 263.200 vozil (stanje 30. junija 2013). Samo leta 2012 je Škoda dostavila okoli 87.400 Yetijev, ker je za 24,3 odstotka več kot v primerjavi s prejšnjim letom. V prvi polovici leta 2013 je bilo v svetovnem merilu prodanih 41.800 vozil. V Evropi spada Yeti s približno 5-odstotnim tržnim deležem med 10 najbolje
prodajanih SUV vozil segmenta A, na domačem češkem trgu pa je trdno na prvem mestu v tem segmentu. Yeti izdelujejo na Češkem, v tovarni v Kvasinyju.
V sklopu strategije rasti do leta 2018 se Škoda ozira po mednarodnih rastočih trgih. Yeti od konca leta 2012 izdelujejo v Rusiji. Lokalna proizvodnja poteka v sodelovanju z ruskim proizvajalcem GAZ Group v tovarni v Nižnem Novgorodu. Od sredine leta 2013 se Yeti prodaja tudi na Kitajskem, trenutno kot uvoženi model. Do konca leta bo Yeti posebej za kitajski trg na voljo tudi v podaljšani izvedbi. Proizvodnja poteka lokalno, pod okriljem družbe Shanghai Volkswagen. Yeti je ob začetku prodaje
navdušil ljubitelje SUV vozil. Prejel je 47 nacionalnih in mednarodnih nagrad. V anketi avtomobilistične revije Auto Express je 46.000 bralcev ocenilo, da je Yeti vozilo, s katerim so vozniki v Veliki Britaniji najbolj zadovoljni. Škoda največjo modelsko ofenzivo v zgodovini podjetja nadaljuje s predstavitvijo dveh novih izvedb Yetija hkrati. Samo leta 2013 bo na trg pripeljala 8 novih ali popolnoma prenovljenih modelov, do leta 2018 pa namerava Škoda prodajo v svetovnem merilu povečati na
najmanj 1,5 milijona vozil letno.