Škoda še naprej na dobri poti, da doseže nov prodajni rekord
Škoda nadaljuje trend rasti. V prvih šestih mesecih letošnjega leta je češki proizvajalec avtomobilov znova povečal število prodanih avtomobilov. S 652.700 prodanimi vozili Škoda prvo polletje zaključuje z novim rekordnim rezultatom. V primerjavi z lanskim letom je tako Škoda prodajo povečala za 11,6 odstotka (od januarja do junija 2017: 585.000 vozil). Samo junija je Škoda prodala 116.500 vozil – to pomeni 10,8-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani (junij 2017: 105.200
vozil). Gonilni sili sta še naprej SUV modela Škoda Kodiaq in Karoq. Na Škodinem največjem posamičnem tržišču na svetu, na Kitajskem, je prejšnji mesec uspešno stekla prodaja Kamiqa.
“Rezultati prvega polletja zgovorno pričajo, da smo s svojo modelsko strategijo na pravi poti. Naša sodobna, široka modelska paleta je naletela na zelo dober odziv pri kupcih,” je dejal Škodin predsednik uprave Bernhard Maier. “V drugem polletju leta 2018 moramo zaradi uvedbe novega preizkusnega postopka WLTP računati z nadaljnjimi zastoji. Pri nekaterih vozilih bo zato prišlo do zamud pri predaji strankam.”
Skupaj z novim preizkusnim postopkom WLTP se uvaja tudi nov izpušni normativ, ki v letu 2018 pomeni izziv za vse proizvajalce avtomobilov. Ob pogledu na Škodino modelsko paleto se to kaže na različne načine: vse proizvedene aktualne Škode Fabie so na primer pred napovedano menjavo modela že odprodane. Začetek proizvodnje posodobljene različice tega malega avtomobila načrtujemo za avgust 2018.
V zahodni Evropi je Škoda z 49.400 prodanimi vozili junijsko prodajo povečala za 7,7 odstotka (junij 2017: 45.900 vozil). V prvem polletju je prodaja vozil češkega proizvajalca zrasla za 5,9 odstotka oziroma na 267.100 vozil (od januarja do junija 2017: 252.300 vozil). Na največjem evropskem posamičnem trgu, v Nemčiji, je Škoda junija kupcem prodala 17.600 vozil in s tem potrdila uspeh lanskega leta (junij 2017: 17.300 prodanih vozil; +1,6 %). Od januarja do junija je Škoda prodajo
vozil v Nemčiji povečala na 93.000 vozil (+5,6 %, od januarja do junija 2017: 88.000 vozil). Škoda je dvomestno stopnjo rasti prodaje v prvem polletju zabeležila v Franciji (16.700 vozil; +25,1 %), Španiji (14.800 vozil; +10,1 %), na Švedskem (10.400 vozil; +17,5 %) in Nizozemskem (9.600 vozil; +24,7 %).
Tudi v Srednji Evropi je Škoda junija povečala rast in kupcem prodala 20.800 vozil (+8,2 %, junij 2017: 19.200 vozil). S 115.000 prodanimi vozili v prvem polletju je podjetje zabeležilo 4,8-odstotno rast v primerjavi s preteklim letom (od januarja do junija 2017: 109.800 vozil). Na domačem češkem trgu je Škoda z 9.400 vozili prodajo povečala za 5,8 odstotkov glede na enako obdobje lani (junij 2017: 8.900 vozil). V prvih šestih mesecih leta je Škoda tam prodala 52.000 vozil (od
januarja do junija 2017: 51.200 prodanih vozil; +1,4 %). Rast glede na enako obdobje lani je Škoda od januarja do junija zabeležila tudi na Madžarskem (7.500 vozil; +19,9 %) in Hrvaškem (3.500 vozil; +7,5 %).
V Vzhodni Evropi brez Rusije je Škoda prodala 4.300 vozil, kar pomeni 13,1-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom (junij 2017: 3.800 vozil). V prvem polletju je češki proizvajalec avtomobilov z 22.600 prodanimi avtomobili ustvaril rast v višini 17,5 odstotka (od januarja do junija 2017: 19.300 vozil). Dvomestno rast prodaje je proizvajalec avtomobilov v prvem polletju dosegel tudi v Romuniji (6.800 vozil; +29,2 %), baltskih državah (4.400 vozil; +11,9 %), Srbiji (3.500 vozil; +11,6 %),
Bolgariji (2.000 vozil; +34,0 %) in Bosni (900 vozil; +12,3 %).
Tudi v Rusiji je Škoda občutno povečala prodajo: 7.100 prodanih avtomobilov predstavlja 26,3-odstotno rast v primerjavi z lanskim junijem (junij 2017: 5.700 vozil). V prvi polovici leta je Škoda v Rusiji prodala 36.300 vozil. To pomeni rast v višini 26,6 odstotka glede na lansko leto (od januarja do junija 2017: 28.700 vozil).
K pozitivnemu razvoju Škodine prodaje je pomembno prispevala prodaja na Kitajskem. Junija se je število prodanih vozil tam povzpelo na 27.500 (+16,9 %, junij 2017: 23.500 vozil). Prejšnji mesec je poleg tega uspešno stekla tudi prodaja kompaktnega športno-terenskega modela Škoda Kamiq, ki ga Škoda ekskluzivno ponuja na svojem največjem svetovnem tržišču. V prvi polovici leta je Škoda prodala nič manj kot 165.500 vozil in s tem v primerjavi z lanskim letom prodajo povečala za 23,5 odstotkov
(od januarja do junija 2017: 134.000 vozil).
Prodaja vozil znamke Škoda v prvi polovici leta 2018 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih v primerjavi z lanskim letom):
Škoda Citigo (prodaja samo v Evropi: 21.000; +6,9 %)
Škoda Fabia (105.300; –5,2 %)
Škoda Rapid (101.400; –1,5 %)
Škoda Octavia (210.700; +2,6 %)
Škoda Yeti (12.000; –72,1 %)
Škoda Karoq (50.100; –)
Škoda Superb (74.100; –2,4 %)
Škoda Kodiaq (77.900; +187,8 %)
Škoda Kamiq (200; –)
Prodaja vozil znamke Škoda v juniju 2018 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih v primerjavi z istim mesecem lanskega leta):
Škoda Citigo (prodaja samo v Evropi: 4.100; +28,6 %)
Škoda Fabia (17.500; –11,4 %)
Škoda Rapid (17.000; –3,2 %)
Škoda Octavia (37.200; +6,1 %)
Škoda Yeti (2.200; –67,2 %)
Škoda Karoq (12.500; –)
Škoda Superb (12.500; –4,0 %)
Škoda Kodiaq (13.400; +34,8 %)
Škoda Kamiq (200; –)