Recept, ki deluje

Pri Kii znajo narediti vrhunsko zmogljiv, prestižen in oblikovno vpadljiv električen avtomobil. To so že dokazali z nekaj drugimi modeli, ki pa so na ta ali oni način nišni. Kot prvi, katerega ciljna skupina kupcev je kar najširša, pa je prišel razmeroma kompakten, a vsestransko uporaben EV3, ki je za povrh še cenovno dosegljiv. V dolžino meri 4,3 metra, pa je avtomobil vseeno bolj uporaben kot marsikateri klasični karavan ali enoprostorec segmenta C. Seveda gredo tu glavne zasluge
električni zasnovi, pri kateri pogonska tehnika skorajda nič ne vpliva na prostornost. Relativno kompaktni križanec je sicer drzno oblikovan, zato je vse prej kot dolgočasna izbira. Pravzaprav je zelo zanimivo, kako veliko pozornosti požanje na cesti, glede na to da gre za običajen družinski avtomobil. Nekaj k temu zagotovo prispeva dejstvo, da je ta model pri nas še vedno precej redek prizor.

Ugodnejšo ceno so pri Kii zagotovili z uporabo 400-voltne arhitekture.

V notranjosti je zgodba zelo podobna kot pri drugih električnih modelih znamk Hyundai/Kia. Je močno digitalizirana, a ne do stopnje, da bi bila zaradi tega uporabnost resno zmanjšana. Osrednji panel tvorijo trije zasloni: levi je voznikova instrumentna plošča, srednji je
namenjen prikazu nastavitev klimatske naprave (slabše viden zaradi volana), desni pa multimediji. Kakšen klasičen gumb več bi prišel prav, a še bolj moti dejstvo, da v Sloveniji ni mogoče uporabljati sicer zelo priročne aplikacije za nadzor in upravljanje z vozilom. Eden glavnih adutov RV3 je prav gotovo prostornost. Spredaj se sedi kraljevsko, na zunanjih sedežih zadnje klopi prav tako, le sredinski sedež je precej neudoben. Prtljažnik je s 460 litri prav tako nadpovprečen, še posebej
ob dejstvu, da avtomobil v dolžino meri le 4,3 metra. Bonus je sprednji prtljažni prostorček, ki je s 25 litri ravno prav velik za polnilne kable.

350 kilometrov je bilo največ, kar smo zmogli prevoziti z enim polnjenjem.

Omenjeni kabel je namenjen polnjenju z izmeničnim tokom z močjo do 11 kW, z enosmernim pa gre do 100 kW. To danes ni ravno veliko, razlog za to pa tiči v 400-voltni arhitekturi (Kia sicer premore tudi 800-voltno). Pozitivna plat tega je bolj konstantna krivulja polnjenja, z manj vrhovi in padci, zato je 58,3-kWh baterija razmeroma hitro napolnjena. To smo potrdili tudi v praksi, ko je na dovolj zmogljivi polnilnici z enosmernim tokom večji del časa moč vztrajala nad 80 kW, v pomoč pa je bila
tudi možnost predčasnega vklopa predgretja baterije. Po uradnih podatkih naj bi baterija zadoščala za več kot 400 kilometrov vožnje, kar se z veliko pazljivosti tudi lahko doseže. Sicer lahko računate na brezskrbnih 300–350 kilometrov.

Pod črto lahko rečemo, da je EV3 lahko odlična izbira za sodobno družino, ki je v odkrivanje radosti nove dobe mobilnosti pripravljena vložiti kar najmanj. Edino cena, ki jo je treba za to plačati, je ob prevelikih apetitih lahko (pre)visoka. Osnovni EV3 resda gre pod mejo 35.000 evrov, kar po odšteti subvenciji pomeni celo manj kot 28.000 evrov, a testni z bogatejšo opremo stane več kot 42 tisočakov. Tudi po odšteti subvenciji in popustu ob izbiri subvencije namreč takšna kia EV3 še vedno
stane več kot 33.000 evrov. No, če pogledamo na cenike po uporabnosti primerljivih sodobnih križancev v segmentu C, tudi to ni prehudo.

Podobne objave