asistenčni sistemi

Leto 2024 je leto asistenčnih sistemov

Razvoj na področju avtomobilov je zelo hiter vendar mu pri podjetju Pan-Jan nenehno sledimo. Če omenimo par pomembnih razvojnih korakov, kot so varnostno steklo, tritočkovni varnostni pas, razvoj zmečkljivih con, vzglavniki, varnostne zračne blazine,  sistem ABS, sistem nadzora stabilnosti ESP, sistem za nadzor tlaka, sistem Isofix za namestitev otroških sedežev in še bi lahko naštevali. Vse te nekdaj novosti so postali povsem samoumevni del opreme, kasneje del obvezne opreme.

Kot ste opazili je šlo predvsem za opremo in konstrukcijske rešitve, ki so povečale pasivno varnost, z izjemo ABS in ESP sistema. Sedaj pa se tehnologija usmerja predvsem v aktivno varnost, se pravi preprečevanja nezgode.

Zato je sedaj v veljavo stopila odredba, ki zapoveduje vgradnjo elektronskih varnostnih sistemov v vsa na novo konstruirana vozila, od julija 2024 pa se brez njih ne bo smelo več prodati oziroma registrirati nobenega novega vozila.

Kar osem varnostnih sistemov bo obveznih v na novo razvitih vozilih.

Sistem za uravnavanje hitrosti, zaznavanje vzvratne vožnje s kamero in tipali, opozarjanje na utrujenost in zmanjšano pozornost voznika, signal za zaustavitev v sili, sistemi za ohranjanje vožnje v izbranem voznem pasu, sistem za samodejno zaviranje in zapisovalnik podatkov o dogodku ali tako imenovana črna skrinjica.

Seveda pa bodo morali biti vozniki še vedno zelo pozorni na dogajanje okoli sebe, kajti nekateri sistemi v slabem vremenu, predvsem pa pozimi delujejo slabše ali pa celo ne, saj umazanija blokira tipala ali kamere.

V podjetju Pan-Jan pa se ne bomo zadovoljili le z opisi o delovanju sistemov, vendar jih bomo tudi preizkusili ter vam njihovo delovanje, prednosti in slabosti še bolje predstavili.

 

Podobne objave