Klasika mu lepo pristaja
Sorento v svoji novi generaciji stopa v koraku s časom – dobil je namreč hibridni in priključnohibridni pogonski sklop, ki ju tvori kombinacija prisilno polnjenega 1,6-litrskega bencinskega in električnega motorja. A brez skrbi, v svoji ponudbi je še vedno ohranil klasičen turbodizelski motor, brez kakršnih koli hibridnih pomagal (okej, ima start-stop), ki se s svojim robustnim in zmogljivim značajem lepo vklaplja v filozofijo celotnega SUV avtomobila – zmogljivega in udobnega, ki je lahko
opremljen s sedmimi sedeži in vleče do 2,5 tone težko prikolico.
Pa začnimo pri motorju. Ta je z novo generacijo avtomobila nov in lažji od predhodnika, z 200 »konji« in 440 Nm navora suveren v vseh pogojih vožnje, celo pri bolj obremenjenem vozilu. V nižjih vrtljajih je, kot se za avtomobil takega kova spodobi, prijetno tih in uglajen, dobro se ujame tudi z vsemi osmimi stopnjami samodejnega menjalnika. Malce glasnejši postane le pri izrazitejšem priganjanju, kar boste lahko dosegli le z ročno izbiro prestav, a pretiravanje z bližanjem igle na merilniku
vrtljajev rdečemu polju v resnici nima prav nobenega smisla. Poraba? Na testu okroglih sedem litrov (ob težji desni nogi na avtocesti sicer nekaj več), kar je glede na velikost in maso tega 4,8 metra dolgega SUV modela dober rezultat.
Tako motoriziran sorento, z 2,2-litrskim turbodizlom pod motornim pokrovom, zmore vleči do 2,5 tone težko prikolico.
Ja, sorento je velik avto, tega se ne sramuje. Razkošne mere še bolj poudarja velika in izrazita sprednja maska, ki se s kromiranimi letvicami optično pne po celotni širini vozila, medtem ko zadek z dvojnimi pokončnimi lučmi pušča precej, khm, ameriški vtis. Velike zunanje mere se odražajo v radodarno odmerjeni notranjosti, kjer je v vse smeri resnično dovolj prostora in sprednja dva potnika (oziroma voznik in sovoznik) imata zaradi izdatne širine občutek, da sedita v še večjem avtomobilu,
kot sorento v resnici je. Sedežna klop v drugi vrsti je vzdolžno pomična in z možnostjo nastavljanja naklona naslonjala prav tako udobno ukrojena. Če jo pomaknete bolj naprej, prostora za noge tamkaj sedečih potnikov resda ni v izobilju, a to obenem omogoča, da se lahko v tretjo vrsto sedežev (doplačilo 800 evrov) usedeta še dva človeka. Pozabite na sedem odraslih (no, za silo gre), a ko na nedeljski izlet povabite še babico in dedka, bosta mulca v tretji vrsti popolnoma
zadovoljna. Glede na število sedežev in položaj klopi v drugi vrsti je odvisna velikost prtljažnega prostora – ta ob sedemsedežni postavitvi sprejme pričakovano skromnih 187 litrov, ob petih sedežih med 616 in kar 821 litri (glede na položaj klopi), ob zloženih obeh zadnjih dveh vrstah pa boste v sorenta spravili za več kot dva kubična metra prtljage.
Redne cene občutno znižujejo izdatni popusti – ti v posebnem paketu financiranja znašajo kar do 10.200 evrov!
Notranjost s svojo zanimivo, razgibano zasnovo armaturne plošče deluje precej futuristično, kljub temu se lahko pohvali s funkcionalno zasnovo in kombinacijo preglednega ter jasnega infotainmenta in klasičnih stikal. Ta so morda res nekoliko nenavadnih oblik, a po kratkem privajanju učinkovito opravljajo svoje delo. Namesto klasične ročice menjalnika je tu velik vrtljiv gumb (samodejni menjalnik je serijski), še en manjši ob njem služi izbiri različnih voznih programov, od katerih so štirje
namenjeni cestni, trije pa terenski rabi. Čeprav verjetno ne boste prav pogosto zavili s poti, sorento vseeno lahko prileze precej daleč, izbiro štirikolesnega pogona pa glede na velikost in zmogljivosti avtomobila vsekakor toplo priporočamo.
Ta izboljša prenos moči na cesto (predvsem na spolzki podlagi) in poskrbi za pričakovano suverenost v vseh pogojih vožnje. Sorento se sicer najbolje počuti v rokah bolj umirjenega voznika, saj se v ovinkih hitro začne precej nagibati in kmalu jasno pokaže, da mu to ni ravno pisano na kožo. Precej bolje se počuti v vlogi udobnega avtomobila, saj učinkovito blaži različne udarce s ceste. S konkretnimi popusti ublaži tudi po ceniku precej visoko redno ceno – teh, v višini nekaj tisočakov v
primeru nakupa z gotovino ali klasičnega financiranja, smo pri Kii že vajeni, pri sorentu pa v primeru posebnega paketa financiranja popust lahko znaša kar 11.200 evrov. Prav gotovo so v drobnem tisku navedeni in strogo določeni posebni pogoji tega financiranja …