Vaclava bi bila zadovoljna
Octavia, ki smo jo tokrat testirali, je posebna zaradi oznake Laurin&Klement na njej. Ta danes pomeni, da gre za najvišjo raven opreme, ki jo ponujajo pri Škodi, nekoč pa je bila to čisto svoja avtomobilska znamka. Vaclav Laurin in Vaclav Klement sta namreč že leta 1905 izdelala in prodala svoj prvi avtomobil, dvajset let kasneje pa je njuno podjetje prevzel konglomerat Škoda. Komunizem do nekdaj zveneče znamke ni bil prijazen in ugled kakovostnih, lepo oblikovanih avtomobilov je hitro
zbledel. Na srečo se je s preporodom Škode vrnilo tudi legendarno ime in z njim vsaj nekaj nekdanjega blišča.
Prenovljena octavia je oblikovno nekoliko spremenjena navzven, saj nosi popolnoma novo masko, kar nekaj novosti je tudi v kabini. Gre predvsem za elektroniko, natančneje za kar 23,4-centimetrski barvni zaslon na dotik, ki je naravnost navdušil s preprostostjo uporabe. Zelo dobri sta tako odzivnost kot logika menijev in funkcij, le prstni odtisi se hitro poznajo na njem. Manj je navdušilo dejstvo, da v octavii, niti za izvedbo Laurin&Klement, niso na voljo digitalni merilniki, ki danes
postajajo standard prestiža. Kot v tolažbo je na voljo nova ambientalna razsvetlitev, prav tako je na voljo povezava WLAN.
S prenovljenim sprednjim delom se octavia slogovno nekoliko bolj ujema z ostalimi novimi Škodinimi modeli, ali je bila to sprememba na bolje, pa naj presodi vsak zase.
Ker za to ni bilo nobene potrebe, se notranjosti drugje niso kaj dosti dotikali. Zato je prostora še vedno na pretek, vključno z zajetnim karavanskim prtljažnikom. V njem smo našli pritrjen dežnik, eno od uporabnih zamisli, ki jim pri Škodi pravijo simply clever. Posebnost opreme L&K je zanimivo rjavo oblazinjenje v kombinaciji alkantare in usnja, enaki odtenki so preplavili tudi armaturno ploščo.
Vrh ponudbe pri pogonski tehniki sta dvolitrski turbodizel s 135 kW (184 KM) in štirikolesni pogon, ki bi se lepo ujela s filozofijo L&K, a je imel testni avtomobil šibkejšo različico s 110 kW (150 KM), ki poganja sprednji kolesi. Je pa zato motorju ukazoval odličen 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik (DSG), ki spada med boljše tovrstne izdelke na trgu. Dolge razdalje takšna octavia premaguje kot orient ekspres, varčno in udobno. Konjenica pod motornim pokrovom pa več kot zadošča tudi za
dinamično odpeljane ovinke, če le otroci na zadnjih sedežih niso preveč občutljivi.
Poleg že naštetega, oprema L&K vsebuje še kup drugih dodatkov, med drugim odklepanje in zagon vozila brez ključa, električno nastavljiv voznikov sedež, ogrevana sprednja sedeža in posebna 18-palčna aluminijasta platišča. K temu je mogoče dodati še kup drugih, bolj ali manj uporabnih stvari, na primer prilagodljivo podvozje za 913 evrov. Le ustrašiti se ne smete, ko te priboljške seštejete. Končna cena, tako kot pri testnem avtomobilu, lahko hitro prileze tja do štiridesetih tisočakov.