Električni avtomobili. Je vse kar slišimo res?
Ja, električni avtomobili so nova vrsta mobilnosti, ki s seboj prinaša določene specifike, kar pa ne pomeni, da ne morejo biti prav tako praktični in zabavni kot bratci z motorjem na notranje izgorevanje. Še več, mit je da električni avtomobili ne prekašajo standardnih avtomobilov.
Mit 1: Polnjenje traja predolgo
Večina lastnikov električnih avtomobilov polni svoje avtomobile skozi noč doma, ko ima vsak dovolj časa. Škoda CITIGOe iV se napolni do 80% kapacitete (dovolj za 200 kilometrov dosega) na domači vtičnici v zgolj 4 urah in 15 minutah, kar zadošča za 200 kilometrov dosega. Tudi če bo noč zelo kratka, vas bo avto zjutraj čakal pripravljen. CITIGOe iV pa ima omogočeno tudi 40 kW hitro polnjenje, s katerim polnjenje do 80% kapacitete traja zgolj eno uro, kolikor po navadi traja obisk trgovinskega centra.
Moderna MEB platforma, ki bo uporabljena pri novi Škodi Enyaq iV, omogoča visokozmogljivo polnjenje do 125 kW, kar pomeni da se lahko električno vozilo napolni za več 100 kilometrov v zgolj pol ure. Poleg tega pa prihajajo nove, boljše tehnologije, ki bodo omogočale polnjenje z do 350 kW.
Mit 2: Električna vozila so prenevarna
Električna vozila so vsaj toliko varna kot vozila z motorjem na notranje izgorevanje. Opremljena so z vso najnovejšo varnostno in asistenčno opremo, ki ima lahko še več funkcij zaradi odsotnosti sklopke in ročnega menjalnika. Pri testih trka EuroNCAP dobijo moderni električni avtomobili najboljše možne ocene, ravno tako ko bratci na gorivo. Električi avtomobili samodejno izklopijo baterijo v primeru nesreče. Testi nemške avtomobilistične organizacije ADAC je pokazala, da tveganje požara ni večje kot pri neelektričnih vozilih. Čeprav baterije gorijo drugače kot rezervoar za gorivo imajo reševalna vozila postopke za takšne primere.
Mit 3: Električna vozila ne pomagajo pri podnebnih spremembah
Električna vozila ne proizvajajo lokalnih emisij CO2 in ostalih plinov, zato pripomorejo k čistejšem zraku v mestih. Emisije so seveda produkt proizvajanja elektrike, a te emisije so lahko tudi do 90% nižje kot emisije, ki jih proizvaja motor na notranje izgorevanje. Glede na statistične podatke, ki jih ponuja stran electricitymap.org je povprečna vrednost emisij proizvodnje elektrike v Sloveniji 200 gramov na kWh. Če porabi CITIGOe iV 14.8 kW na 100 kilometrov, so njegovi izpusti tik pod 30 gramov CO2 na kilometer. Najnižji izpusti, ki jih je dosegel bencinski CITIGO so okoli 105 gramov na kilometer.
Mit 4: Električni avtomobili pomenijo manj služb
Res je, da imajo električni avtomobili veliko bolj enostavno izdelavo, saj vsebujejo veliko manj delov kot avtomobili na notranje izgorevanje in hibridi. Ampak eMobilnost je prihodnost. Če ga bodo avtomobilistični proizvajalci ignorirali bo ta sektor izgubil konkurenčnost, kar bi pomenilo še več odpuščanj. S časom bo eMobilnost proizvedla nove službe v novih in sorodnih poljih. Raziskava transportne in okoljske organizacije je pokazala, da bodo uporabniki in podjetja v Evropi, zaradi zmanjšane odvisnosti na uvoz nafte in manjših stroškov vzdrževanja električnih avtomobilov imeli več denarja za investicije in potrošnjo, kar bo ustvarilo 500.000 novih služb do leta 2030.
Mit 5: Električna vozila so nevarna za pešce.
Električna vozila so zelo tiha, kar da dodatno delo oblikovalcem. Ker avto nima motorja so morali inženirji in oblikovalci najti rešitve, kako zadušiti zvoke vetra in pnevmatik v kabini. Tiha vozila so potencialna nevarnost za pešce, a tega problema so se lotili tako izdelovalci kot Evropski pravniki. Po pravilniku morajo električna vozila oddajati zvok iz zvočnikov ko peljejo vzvratno in do hitrosti 20 km/h, vendar izdelovalci vozil to večinoma dvignejo na 30 km/h. Pri hitrostih višjih od 20 km/h se avto sliši že zaradi zvoka pnevmatik in vetra.
Mit 6: Električna vozila niso zabavna
Veliko neodvisnih testov je potrdilo, da so električna vozila zabavna. Velik in takojšen navor električnega vozila do vozila takojšen dinamičen odziv. Čeprav baterija doda na masi vozila, je njena standardna lokacija v tleh vozila idealna dobro razporeditev mase in nizki center teže, kar električnemu vozilu doda dobro stabilnost in izvrstno vodljivost vozila. To pomeni, da so tudi majhna električna vozila, kot Škoda CITIGOe iV zelo zabavna za vožnjo.
Mit 7: Električna vozila izgledajo dolgočasno.
Električna vozila lahko izgledajo kot karkoli. Lahko so umirjena, dinamična, dramatična, zabavna ali futuristična. Oblikovalcem dajo veliko več prostora za oblikovanje saj so baterije v tleh in avto ne potrebuje standardnega prostora za motor. To pomeni, da lahko električna vozila zgledajo kot standardni avto (CITIGOe iV ni zaradi baterije nič manj prostoren) ali pa izgledajo dinamično kot VISION iV, oblikovalska študija za prvo Škodino povsem električno vozilo ENYAQ iV. Nova postavitev pogona omogočajo nove, bolj privlačna postavitve notranjosti. Električna vozila, ki uporabljajo MEB platformo ponujajo veliko več prostornosti kot standardna vozila in imajo po navadi bolj moderno oblikovano armaturno ploščo.
Mit 8: Ni dovolj redkih rudnin za izdelavo električnih vozil.
Veliko redkih kovin, še posebej Litij, je nujnih za izdelavo električnih vozil. Kritiki pravijo da obstaja pomanjkanje teh rudnin za masovno proizvodnjo električnih vozil, ampak to ni res. Baterija vsebujejo čedalje manj Kobalta, nova nahajališča Litija pa so odkrita na skoraj dnevni bazi. Češka republika, dom Škode, ima velike zaloge Litijeve rudnine, ko pa bodo električni avtomobili postali bolj razširjeni, bo postalo mogoče pridobivati kovine iz recikliranih kovin.