Strategija za hiter prehod k električnim vozilom in mobilnostnim rešitvam
Korporacija Kia Motors je nedavno razgrnila ‘Plan S’, svojo srednjeročno in dolgoročno strategijo, ki sta namenjeni progresivnemu vzpostavljanju vodilnega položaja v avtomobilski industriji prihodnosti, vključujeta pa elektrifikacijo, mobilnostne storitve, povezljivost in avtonomnost. Strategija Plan S prinaša ‘preskok’ iz poslovnega sistema, ki temelji na osredotočenosti na vozila z motorji na notranje izgorevanje, k takšnemu, ki v ospredje postavlja električna vozila (EV) in posameznikom
ali podjetjem prilagojene mobilnostne storitve. Znamkine nenehne inovacije in povečanje dobičkonosnosti bodo podprli dvotirni Plan S, ki se bo preusmeril na električna in avtonomna vozila ter mobilnostne storitve.
Do leta 2025 enajst EV-jev, ki naj bi Kii zagotovili 6,6 % globalnega tržnega deleža
Do konca leta 2025 namerava Kia ponuditi 11 novih popolnoma električnih modelov. Z njimi si znamka namerava zagotoviti 6,6-odstotni tržni delež na globalnem trgu električnih vozil (brez Kitajske), ob tem pa naj bi 25 % Kiine prodaje prinašala okolju prijaznejša vozila.
Kia bo do leta 2025 naložbam namenila 25 mlrd. dolarjev
Južnokorejski velikan bo svojemu Planu S do leta 2025 skupno namenil 25 milijard ameriških dolarjev, kar naj bi mu zagotovilo vodilni položaj na področju elektrifikacije in razpršitev poslovanja.
Kia Motors se bo s drzno spremembo poslovanja spremenila v inovativno znamko
Plan S je drzen in podjeten načrt Kiinega prehoda v poslovanje prihodnosti, ki temelji na dveh stebrih električnih vozil in mobilnostnih storitev. Kiin pristop je postaviti stranke na prvo mesto, ter da Kia ponovno okrepi inovacije z razvojem izdelkov in storitev, ki kupcem nudijo nove izkušnje. S Planom S se bo Kia osredotočila na dva strateška cilja: (1) vodilno vlogo pri povečevanju priljubljenosti električnih vozil in (2) širitev mobilnostnih storitev za električna in avtonomna
vozila ter vstop na trg namenskih vozil (PBV).
Hiter preskok k električnim vozilom
Kia se bo s sprejetjem strategije razlikovanja izdelkov (npr. z izključno električnimi modeli) in inovacijami osredotočila na zagotavljanje vodilnega položaja na globalnem trgu električnih vozil. Kia načrtuje postavitev temeljev za veliki preskok na poslovni model z električnimi vozili, kjer bi z izkoriščanjem obstoječih proizvodnih zmogljivosti vozil z notranjim izgorevanjem prehitela konkurenco. S postavljanjem želja strank na prvo mesto bo podjetje prav tako razvilo in predstavilo
inovativne EV modele, ki se bodo ponašali z različnimi lastnostmi, kot so npr. EV (futuristični) dizajn, izjemna uporabniška izkušnja in kakovost. Začenši s prvim popolnoma električnim modelom, ki bo na trgu leta 2021, bo Kia do leta 2025 predstavila modelno paleto s kar 11 električnimi vozili. To 11-člansko zasedbo bodo sestavljala osebna vozila, športni terenci in enoprostorci (leta 2022). Kia je maja 2019 postala solastnik hrvaškega proizvajalca Rimac Automobili, ki proizvaja športna
električna vozila, septembra istega leta pa tudi podjetja IONITY, ki je specializirano za vzpostavitev mreže hitrih polnilnic. Naložba v IONITY bo tlakovala pot razvoju Kiine infrastrukture hitrih polnilnic v Evropi in drugod.
Promocija mobilnostnih storitev; vstop na trg namenskih vozil
Kia bo svoje poslovanje razpršila na ponudbo okolju prijaznejših mobilnostnih storitev, kjer bo fokus na električnih vozilih in avtonomni vožnji v velemestih po vsem svetu. Prav tako bo vstopila na trg namenskih vozil (PBV – Purpose Built Vehicle), na katerem se bo po predvidevanjih izjemno povečalo povpraševanje v smeri širitve e-trgovine in souporabe vozil (car sharing), kar naj bi korporaciji zagotovilo nove stranke. Kia – kod del skupine Hyundai Motor Group – je septembra 2019 ustanovila
skupno podjetje z družbo Aptiv, ki je vodilna na svetu na področju razvoja avtonomne vožnje. To partnerstvo bo Kii pomagalo razviti tehnologije 4. in 5. stopnje avtonomne vožnje, ki bodo predstavljale jedro mobilnostnih rešitev v prihodnosti. Skupno podjetje razvija platformo za avtonomno vožnjo, ki naj bi bila nared do leta 2022, ter bo izvajalo poskusne operacije na izbranih področjih leta 2023. Temu bo sledila serijska proizvodnja v drugi polovici leta 2024, ter zagotovitev platforme
globalnim proizvajalcem avtomobilov in podjetjem, ki bodo ponujala mobilnostne storitve.
Finančna in naložbena strategija
Kia je pred meseci razkrila svojo srednjeročno in dolgoročno finančno ter naložbeno strategijo, ki vključuje načrt za povečanje profitabilnosti skozi uspešen prehod na prihodnji poslovni sistem, ter vzpostavitev politike dividendnega donosa, ki bo izboljšala zaupanje trga v delnice Kie. Kia namerava do konca leta 2025 skupno investirati 293,4 milijarde dolarjev, ob tem pa imeti 6 % operativne marže in doseči 10,6 % dobičkonosnost kapitala (ROE).