Nova Škoda Octavia vRS iV
Škoda je pred kratkim predstavila novo izvedbo Octavie, bombonček na vrhu torte pa kakor vedno predstavlja njena različica z oznako vRS. Glavno novost pri novi različici Octavie vRS predstavlja ukinitev produkcije dizelske različice, bencinska pa je dobila pomoč v obliki elektromotorja.
Škoda je v ponudbo modelov iz družine vRS prvič vključila priključnohibridni pogon. Pri novi Octavii vRS iV moč zagotavljata 1,4‑litrski bencinski motor TSI in 85-kilovatni elektromotor s skupno sistemsko mojoč 180 kW oziroma 245 konjskih moči. Črni dodatki na karoseriji že na prvi pogled razkrivajo, da gre za vrhunsko športno različico četrte generacije Škodine prodajne uspešnice. Poleg nje bo češki proizvajalec letos na trg pripeljal še tri elektricifirane izvedbe nove Octavie.
Octavia iV ima priključnohibridni pogon s sistemsko močjo 150 kW oziroma 204 KM in je na voljo s paketoma opreme Ambition in Style. Dve izvedbi e-TEC z močjo 81 kW oziroma 110 KM in 110 kW oziroma 150 KM pa za pogon uporabljata blago hibridno tehnologijo. Škoda bo modele Octavia iV in Octavia RS iV na prve prodajne trge pripeljala v drugem polletju 2020.
Škoda pri modelu Octavia RS iV kombinira 1,4-litrski bencinski motor TSI s150 KM in 85-kilovatnim elektromotorjem. Oba skupaj zagotavljata 245 konjskih moči 400 Nm navora, vse skupa pa se prek 6‑stopenjskega menjalnika DSG prenaša na sprednji kolesni par. Izpust CO2 znaša okrog 30 g/km s čimer vozilo že zdaj izpolnjuje novi, strožji emisijski standard EU6d, ki bo za vsa novo registrirana vozila v Evropi
postal obvezen 1. januarja 2021. Litij-ionska visokonapetostna baterija s celično kapaciteto 37 Ah in energijsko vrednostjo 13 kWh omogoča električni doseg do 60 kilometrov, izmerjenih na testu WLTP. 330 Nm navora, ki je pri elektromotorju na voljo že takoj po zagonu, omogoča energično speljevanje. V športnem režimu vožnje, ko je na voljo polna sistemska moč, lahko Octavia RS iV od 0 do 100 km/h pospeši v 7,3 sekunde. Končna hitrost znaša 225 km/h. Za dinamične vozne lastnosti skrbita serijsko progresivno krmiljenje in značilno dinamična nastavitev športnega podvozja.
Škoda Octavia RS iV je serijsko opremljena z LED meglenkami in črnimi 18-palčnimi aluminijastimi platišči, zavorne čeljusti pa so kot poseben magnet za oči lakirane v rdeči barvi, značilni za RS-modele. Po želji so na voljo 19-colska aluminijasta platišča. Športno črne barve so dodatki na maska, navpični usmerniki zraka, difuzor na spodnjem podaljšku sprednjega odbijača, aerozaslonke, difuzor na zadnjem odbijaču in okenski okvirji. Limuzina ima črn RS zadnji usmernik zraka, pri Combiju pa je usmernik zraka nad zadnjim steklom zasnovan v barvi vozila.
Ob pogledu na Octavio RS iV je najbolj izstopajoča pretežno črna zasnova notranjosti. Trikraki usnjeni večfunkcijski športni volan in prestavni ročici za upravljanje menjalnika nosi logotip vRS. Sprednja športna sedeža sta oblečena v črno tekstilno oblazinjenje, opcijski sedeži Ergo pa imajo prevleke iz alkantare in usnja ter nastavljanje globine sedeža. Sedeže krasijo logotip RS in okrasni šivi v rdeči ali srebrnosivi barvi, kakršne najdemo tudi na usnjenem volanu, naslonih za roke in instrumentni plošči oblečeni v alkantaro. Dekorativne letve v slogu RS in pedali v videzu aluminija zaokrožajo športno podobo.
Poleg Octavie iV RS ponuja Škoda priključnohibridni pogon tudi pri Octavii s paketoma opreme Ambition in Style. Pri Octavii iV razvijeta 1,4-litrski bencinski motor TSI in 85-kilovatni elektromotor skupno moč 204 KM in 350 Nm navora. Tudi ta priključni hibrid omogoča električni doseg do 60 kilometrov in je opremljen s 6-stopenjskim DSG menjalnikom, pri katerem prestavljanje poteka elektronsko s tehnologijo
shift-by-wire. Emisije CO2 znašajo okrog 30 g/km. Tudi Octavia iV izpolnjuje emisijski standard EU6d.
Litij-ionska visokonapetostna baterija obeh modelov iV se lahko enostavno polni doma na gospodinjski električni vtičnici ali stenski polnilni postaji. Polnilni priključek se skriva v sprednjem blatniku na voznikovi strani. Običajni 12-voltni akumulator je v prtljažniku, ki ima pri limuzini prostornino 450 litrov, pri Combiju pa 490 litrov. Rezervoar za bencin ima prostornino 40 litrov, kar je pet litrov manj kot pri modelih Octavia s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem.
Škoda premierno predstavlja dve izvedbi Octavie e-TEC, ki sta opremljeni z blago hibridno tehnologijo. V kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG sta pri trivaljniku 1.0 TSI s 110 konjskimi močmi in štirivaljniku 1.5 TSI s 150 konjskimi močmi vgrajena 48‑voltni jermenski zagonski alternator in pod sovoznikovim sedežem 48‑voltna litij-ionska baterija z energijsko vrednostjo 0,6 kWh. Oba modela imata na zadnjem pokrovu specifično oznako e-TEC.
Blaga hibridna tehnologija pri zaviranju omogoča regeneracijo energije, ki se shranjuje v 48-voltni bateriji. Ta energija z navorom pomaga motorju z notranjim zgorevanjem pri električnem povečanju moči ali pa ga glede na vozno situacijo popolnoma izklopi, tako da vozilo “jadra”. Ko se spet pojavi potreba po motorni moči, baterija v delčku sekunde motor ponovno vklopi. Jermenski zagonski alternator poleg tega omogoča hitrejše in udobnejše delovanje funkcije start-stop. Motor se zažene z manj hrupa in manj tresljajev, 48-voltna baterija pa je s pomočjo pretvornika istosmernega toka sposobna polniti običajni 12-voltni akumulator. Blaga hibridna tehnologija pri obeh Škodinih motorjih e-TEC omogoča prihranek bencina do 0,4 litra na 100 kilometrov.