Svetovna premiera novega Škodinega paradnega konja v Pragi
Spektakularna svetovna premiera najboljše Škode vseh časov: v Forumu Karlín v Pragi je 17. februarja 2015 prvič v soj žarometov zapeljal novi Škoda Superb, ki prinaša revolucionarne spremembe dizajna znamke Škoda. Izjemne prostorske dimenzije, inovativni asistenčni sistemi za varnost, okolje in udobje, zmogljivi agregati, ki izpolnjujejo zahteve izpušnega normativa EU 6, ter za Škodo značilne ‘simply clever’ rešitve pomikajo Škodinega paradnega konja v zgornji del srednjega avtomobilskega
razreda. Na kratko – novi Superb je najboljša Škoda vseh časov in predstavlja vrhunec največje Škodine modelske ofenzive.
Predsednik uprave družbe Škoda, prof. dr. h.c. Winfried Vahland, je ob prvem nastopu novega Škoda Superba povedal: “S tem avtomobilom Škoda začenja novo obdobje. V zadnjih letih smo našo modelsko paleto obnovili in razširili. Z novim Škoda Superbom razkrivamo naše ambicije v srednjem avtomobilskem razredu. Tehnično in oblikovalsko dosega novo raven in kaže, kam se danes uvršča Škoda, ter nakazuje prihodnost znamke. Ta osupljivi avtomobil bo nove kupce iz zasebnega in poslovnega sveta navdušil
za znamko Škoda”.
Svetovna premiera novega Škoda Superba, na kateri je bilo prisotnih okrog 800 visokih gostov, je bila 17. februarka 2015 v Forumu Karlín v Pragi – poleg predstavnikov mednarodnih medijev je Škoda pozdravila tudi predstavnike iz koncerna, podjetja, politike, gospodarstva in družbe. “Zvezda” večera je bil novi Škoda Superb. Njegov prvi nastop se je odvil v spremljavi krstne izvedbe simfonije Superb, ki jo je izvajal Češki filharmonični orkester. Izpostaviti velja še nastopa legende soula Chake
Khan in pevke Aure Dion. S tretjo generacijo Superba želi Škoda nadaljevati zgodbo o uspehu svoje najvišje modelske serije. Do danes je bilo prodanih že več kot 700.000 primerkov modela Škoda Superb prve in druge generacije.
Eleganca, moč in dinamika – revolucionarna oblikovna zasnova znamke Škoda
Novi Škoda Superb s svojim novim dizajnom kaže čustveno moč znamke in hkrati razburljivi oblikovni slog študije ‘Škoda VisionC’ prenaša v serijsko izdelavo. “Medosna razdalja se je povečala za 80 mm, hkrati pa je sprednji previs krajši za 61 mm. Takšna nova arhitektura vozilu daje eleganco in dinamiko,” je povedal Škodin glavni oblikovalec, Jozef Kabaň. Novi Superb se hkrati lahko pohvali s še izboljšano funkcionalnostjo in še večjo prostornostjo.
Sprednji del odraža moč in samozavest. Markantna mreža hladilnika, ostro začrtani žarometi in nizko segajoča arhitektura sprednjega dela vozila prav vsi poudarjajo večji učinek širine. Pokrov motornega prostora ima odločno poudarjene obrise. Stranska silhueta izraža dinamično eleganco. Ostra tornado linija podaljšuje vozilo in skupaj z drugimi odsevnimi površinami skrbi za učinkovite kontraste svetlobe in senc. Ozki stebrički, ostro začrtana okenska linija in mehko padajoča streha mu dajejo
kupejevski pridih. Velika kolesa in markantni koloteki poudarjajo ekskluzivni videz.
Zadek izžareva samozavest in energičnost. Tudi tukaj so močno poudarjene vodoravne linije. Dvodelne, široko in ozko oblikovane zadnje luči zadek serijsko osvetljujejo z LED-tehnologijo, z njimi pa lepo pride do izraza tudi Škodina značilna oblika luči v obliki črke C. Dodaten sijaj zadnjim lučem hkrati podarjajo kristalasti elementi. Markantno: ostro začrtane linije na pokrovu prtljažnika. Bistveni elementi oblikovne zasnove zunanjosti se nadaljujejo v povsem novo zasnovani notranjosti.
Mednje sodijo poudarjene vodoravne linije, s katerimi že tako zelo prostorna notranjost deluje še bolj mogočno. Prečiščene oblike, precizna izdelava in uporaba vrhunskih materialov novemu Škoda Superbu dajejo novo vrednost.
Nadgradnja – nova dimenzija udobja in prostornosti
Prostornost novega Superba je v primerjavi z že tako izjemno prostornostjo predhodnega modela postala še večja. Vozniku in sovozniku je na voljo 39 mm večja komolčna širina in več prostora za glavo. Prostornost zadnjega dela je s 157 mm prostora za kolena prav kraljevska. To je skoraj dvakrat toliko kot pri naslednjem najboljšem tekmecu. Na voljo je 980 mm prostora za glavo, česar ne nudi noben drug model v segmentu. Na zadnjem delu potniškega prostora se je komolčna širina
povečala za 69 mm. Brez konkurence v segmentu je tudi prostornost prtljažnika, ki meri 625 litrov, kar je 30 litrov več, kot jih je nudil Superb druge generacije.
Novi Škoda Superb je prvi model znamke, pri katerem je na voljo dinamično uravnavanje podvozja Dynamic Chassis Control (DCC) z izbiro voznih profilov Driving Mode Select. Nove klimatske naprave, med njimi prvič tudi nova 3-conska klimatska naprava, skrbijo za odlične temperaturne razmere in najboljšo kakovost zraka. Po želji je novi Škoda Superb na voljo z električnim panoramskim dvižno-pomičnim strešnim oknom. Za hladnejši letni čas so na voljo ogrevanje mirujočega vozila, ogrevanje sedežev
ter brezžično ogrevano vetrobransko steklo in ogrevane šobe za pranje stekla. Senzor za dež in osvetljenost skrbi za samodejni vklop in izklop brisalcev ter po potrebi samodejno preklaplja med dnevnimi in zasenčenimi lučmi.
Namesto dežnika v zadnjih levih vratih je vozilo sedaj z dežnikom opremljeno v obojih sprednjih vratih. Izjemno udobje nudi tudi novo električno odpiranje in zapiranje pokrova prtljažnika, ki ga je mogoče nadgraditi še s t. i. virtualnim pedalom. Električno odpiranje in zapiranje pokrova prtljažnika in virtualni pedal delujeta v kombinaciji s sistemom za avtomatsko odklepanje in zagon vozila KESSY. Novi Superb je opremljen z najnovejšo generacijo parkirnega sistema Park Assist za avtomatsko
parkiranje in odparkiranje. Poleg tega je novost tudi kamera za vzvratno vožnjo (Rear View Camera). Klasično ročno zavoro serijsko nadomešča električna parkirna zavora.
Odlično povezan
S tretjo generacijo v novi Škoda Superb vstopa povezljivost. Skupno so na voljo štirje popolnoma novi multimedijski sistemi, ki temeljijo na modularnem infotainment sistemu (MIB) koncerna Volkswagen. Najvišje pozicionirana različica Columbus ima po želji lahko integriran hitri dostop do interneta, ki temelji na standardu LTE. To je premiera pri znamki Škoda.
Novega Škoda Superba je prvič mogoče povezati s pametnim telefonom in izbrane aplikacije pametnega telefona upravljati na zaslonu mutimedijskega sistema. Povezava SmartLink pokriva standarde MirrorLink™, Apple CarPlay in Android Auto. Z vmesnikom SmartGate, ki so ga razvili v Škodi, je mogoče s pametnim telefonom priklicati določene podatke o vozilu in te podatke mobilno uporabljati z lastnimi aplikacijami. Z novo aplikacijo Škoda Media Command in v sistem Columbus integrirano dostopno
točko za Wi-Fi je prvič mogoče daljinsko upravljati multimedijski sistem iz zadnjega dela potniškega prostora. Z avdiosistemom Canton z dvanajstimi zvočniki in izhodno močjo 610 W je novi Škoda Superb premikajoča se koncertna dvorana.
Nova dimenzija ‘simply clever’ rešitev
Novi Škoda Superb je najbolj domiselna Škoda vseh časov. 29 ‘simply clever’ rešitev vozniku in potnikom olajšuje življenje. 23 rešitev je prvič na voljo v Superbu, deset od njih jih je celo popolna novost za znamko. Med nove ‘simply clever’ rešitve sodijo praktične stvari kot npr. mehansko poklopna vlečna kljuka, nosilec za tablični računalnik pred zadnjimi sedeži, odlagalni predal za tablični računalnik v večnamenskem predalu Jumbo Box spredaj, USB-priključek in 230-voltna vtičnica za
zadnji del potniške kabine, držalo za pollitrske plastenke, ki omogoča odpiranje z eno roko, in dodatni predali za varnostni brezrokavnik v vseh vratih. V obojih sprednjih in obojih zadnjih vratih je sedaj mesto za 1,5-litrsko plastenko. Notranjost je bolj prilagodljiva, saj je mogoče naslonjalo zadnje sedežne klopi podreti iz prtljažnika, poleg tega je mogoče podreti tudi sovoznikov sedež. Novi pritrdilni elementi omogočajo pritrjevanje predmetov v prtljažniku. Superb je sedaj serijsko
opremljen s strgalom za led, ki je shranjeno pod loputo rezervoarja za gorivo. Poleg tega so novi mrežasta žepa na notranjem robu sprednjih sedežev, snemljiva LED-svetilka v prtljažniku in zaščita proti točenju napačnega goriva.
Maksimalna učinkovitost
Novi motorji v novem Škoda Superbu nudijo do 30 odstotkov nižje porabo goriva in emisije CO2. Škoda Superb GreenLine porabi le 3,7 l/100 km, pri čemer emisije CO2 znašajo le 96 g/km. Masa vozila je nižja za do 75 kg, izboljšana je aerodinamika. Kombinacija do 20 odstotkov višje zmogljivosti, manjšega zračnega upora in manjše mase prispeva k izjemni vozni dinamiki.
Za novega Škoda Superba so na voljo turbomotorji z direktnim vbrizgavanjem goriva, ki so zasnovani na tehnologiji MQB (pet bencinskih motorjev TSI, trije dizelski motorji TDI z vbrizgavanjem goriva preko skupnega voda). Vsi motorji izpolnjujejo zahteve izpušnega normativa EU 6 ter so serijsko opremljeni s sistemom start-stop in rekuperacijo. Bencinski motorji razvijejo moč od 92 kW (125 KM) do 206 kW (280 KM), dizelski pa med 88 kW (120 KM) in 140 kW (190 KM). Z izjemo osnovne različice
bencinskega motorja so za vse agregate na voljo sodobni menjalniki z dvojno sklopko. V ponudbi so štirje agregati, kombinirani s štirikolesnim pogonom, ki temelji na sklopki Haldex 5. generacije.
Varnost brez kompromisov
Novi Škoda Superb navdušuje z vrhunsko stopnjo varnosti. Serijsko je na voljo elektronski nadzor stabilnosti (ESC) s funkcijo večnaletnega zaviranja. V državah EU so poleg tega serijske naslednje rešitve: sistem za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili, elektronski nadzor tlaka v pnevmatikah, sedem varnostnih blazin, pet tritočkovnih avtomatskih varnostnih pasov z opozorilom za nepripet varnostni pas in varnostno optimizirani vzglavniki. Stranske varnostne blazine
zadaj so na voljo kot dodatna oprema. Serijsko je vključena še funkcija elektronske zapore diferenciala XDS+. Od izvedbe Ambition naprej je del serijske opreme omejevalnik hitrosti.
Omeniti velja tudi asistenčne sisteme, ki so na voljo kot dodatna oprema. Sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje Adaptive Cruise Control (ACC) vzdržuje nastavljeno razdaljo do spredaj vozečega vozila. Razširjeni sistem zaščite potnikov Crew Protect Assist voznika in potnike ‘pripravi’ na morebitno trčenje. Za stabilno ohranjanje smeri skrbi sistem Lane Assist. Sistem Traffic Jam Assist, ki je za model in znamko na voljo prvič, zagotavlja več varnosti in udobja v zastojih ter pri vožnji s
pogostim speljevanjem in ustavljanjem. Nova funkcija za zaustavitev vozila v sili Emergency Assist samodejno zavira vozilo do zaustavitve, če voznik ni več sposoben za vožnjo.
Prav tako popolnoma nov sistem Blind Spot Detect vozniku pomaga pri menjavi voznega pasu, tako da ga opozori na vozila v mrtvem kotu. Stalna komponenta sistema Blind Spot Detect je sistem Rear Traffic Alert (asistenca za odparkiranje), ki je prav tako prvič na voljo za znamko in model. Sistem Driver Alert (zaznavanje utrujenosti voznika) opozarja na prekomerno utrujenost voznika. Sistem Travel Assist s prepoznavanjem prometnih znakov, ki je v Škodi Superbu na voljo prvič, voznika sprotno
obvešča o trenutni prometni situaciji.
Sprednji žarometi so halogenski ali opremljeni z biksenonskimi lučmi s funkcijo AFS in LED-dnevnimi lučmi. Dolge luči so opcijsko elektronsko krmiljene – z asistenco za dolge luči (Light Assist) ali z razširjeno funkcijo Smart Light Assist (funkcijo zakritih dolgih luči). Na zadku novi Superb serijsko osvetljujejo markantne LED-luči, poleg tega pa sta v zadnji odbijač na levi in desni strani vgrajena odsevnika. Za maksimalno stabilnost pri vožnji, tudi na zahtevnih območjih, v novem Superbu
skrbi popolnoma novo zasnovano podvozje z McPhersonovo sprednjo premo in večvodilno zadnjo premo.