Škoda Octavia RS
Kar se tiče same Volkswagen skupine, Octavia Vrs ne bi smela obstajati. Seat naj bi poskrbel za nizkocenovna, delno športna vozila, Volkswagen je zadolžen za malo bolj premium vozila srednjega cenovnega razreda, Škoda pa za nizkocenovne in praktične modele. Pa ni čisto vse tako. Fabia vRS je bila opuščena z izidom nove Fabie leta 2014. Octavia vRS po drugi strani pa je ostala predvsem zaradi velikanske popularnosti med Škodinimi kupci.
Kdo si je ne bi želel. Avto ki s svojo prostornostjo stoji med prvaki razreda D, po ceni pa ni niti v vrhu razreda C, hkrati pa je ravno dovolj športno nabrit, da ponedeljkova vožnja v službo ni popolnoma dolgočasna.
Nova Octavija je brez dvoma postaven avto, vRS pa jo že na prvi pogled postavi še korak naprej. Opazite da je drugačna, pa ne veste točno kako. Sprednji odbijač je oblikovan bolj agresivno s posebnimi RS meglenkami, kromirani dodatki so črne barve in na rešetki hladilnika se nahaja značka vRS. S strani boste opazili posebna 19-palčna platišča in rdeče zavore, na zadku pa prevladuje izrazit črn difuzor in dve trapezoidni kromirani izpušni odprtini. Prepoznali jo boste tudi po odbojnem traku na spodnji strani zadka, ki teče skozi celotno širino vozila. Seveda pa ima tudi spojler na zadnjih vratih. V primerjavi s klasičnim modelom je 14 mm bližje tlem, zadnji kolesni par pa je dobil za 38 mm širši kolotek.
Znotraj se vRS oznaka kaže v črno odeti notranjosti, trikrakem športnem volanu v perforiranem usnju s sivimi ali rdečimi šivi, pedalke iz nerjavečega
jekla in vRS značko na pragovih avtomobila. Sedeži so prilagojeni za boljšo bočno oporo, zaslon pred voznikom pa vam omogoča pet različnih razporeditev merilnikov.
Najbolj zanimiv del je seveda pod pokrovom in tlemi. Dizelska različica ima nekaj več kot 180 konjskih moči, bencinski pa 227 in 245. Že dizelska različica je dovolj poskočna, saj uspe pospešiti do 100 km/h v zgolj 7.6 sekundah, pri bencinskih različicah pa se to pozna še toliko bolj, saj pri šprintu do 100 km/h odštejeta še dodatno sekundo. Vsi trije motorji so lahko spojeni s šest-stopenjskim ročnim ali sedem-stopenjskim DSG menjalnikom.
Stabilnost in oprijem v ovinkih izboljšuje elektronsko nadzorovan mehanski športni diferencial z omejenim zdrsom. Ta vam omogoči da v zavojih z nadzorovano količino zdrsa omogoči optimalen prenos moči na kolesa. Da pa je lahko vaša vožnja še bolj doživeta, skrbi za še aktivni sistem za nadzor podvozja.
Ker je vRS nadgradnja osnovne Octavije, si deli z njo vse ostale dimenzije, dodatke in sisteme.
Več o Octaviji si lahko preberete tu: goo.gl/CgyXtE