Oblikovalska študija “ŠKODA VisionC”

Ženeva (Švica)/Mladá Boleslav (Češka), marec 2014 – Škoda nadaljuje svojo ofenzivo z dinamičnimi modeli in oblikovalskimi novostmi. Češki avtomobilski proizvajalec v Ženevi predstavlja spektakularno oblikovalsko študijo “ŠKODA VisionC”. 5-vratni kupe s čustveno prevzeto obliko je pionir naslednje faze oblikovalskega razvoja Škode, ki hkrati predstavlja možnosti za inovativne karoserijske koncepte. “ŠKODA VisionC” navdušuje z ekspresivno in dinamično obliko ter najsodobnejšimi tehničnimi
rešitvami, nizkimi emisijami, nizko maso in optimizirano aerodinamiko.

“Škoda je v vzponu,” tako predsednik uprave družbe Škoda prof. dr. h.c. Winfried Vahland. “Točno pred tremi leti je ‘VisionD’ pomenil začetek in oblikovalski mejnik v  naši modelski ofenzivi. Škoda svoj nekajletni razvoj modelov in oblikovanja s študijo ‘ŠKODA VisionC’ postavlja na povsem novo raven. Čedalje več pozornosti je usmerjene v obliko­vanje, pri čemer Škoda dokazuje svojo emocionalno karizmatičnost in moč znamke. ‘ŠKODA VisionC’ razkriva izjemne oblikovalske in inženirske
potenciale drube, pri tem pa poudarja dinamičnost in pomen ene izmed najbolj tradicionalnih avtomobilskih znamk.
V prihodnjih letih načrtujemo rast z uvajanjem vedno bolj izpopolnjenih avtomobilov in z utrditvijo našega položaja mednarodno uveljavljene volumenske znamke,” pravi prof. dr. Vahland.

Maksimalna eleganca, dinamika in slog
“ŠKODA VisionC” je 5-vratni kupe z ekspresivnim slogom in dinamično eleganco. Njegov dizajn je nadaljevanje nove oblikovalske usmeritve, ki jo je Škoda sprejela pred tremi leti. Elegantne linije poudarjajo presenetljiva proporcionalna razmerja vozila. Škodin glavni oblikovalec Jozef Kabaň je s svojo ekipo ustvaril edinstveno kombinacijo mehkih in lahkih silhuet, konkavno in konveksno oblikovanih površin ter ostrih in preciznih linij. Površine in proporcionalna razmerja prepričajo s čisto
strukturo, igra svetlobe in senc je izrazita, robovi so natančno definirani. Kabaň pravi, da je “bistvo v tem, da ni nobenega okrasja in načičkanosti.”

Suvereno zasnovan sprednji del
Mogočni sprednji del kupeja je zasnovan zelo samozavestno in dinamično. Na njem prevladujejo široka mreža hladilnika in nevsakdanji žarometi koničaste trikotne oblike. Linije žarometov z ostrimi robovi delujejo kot izklesani stekleni kristali. V kombinaciji z meglenkami, ki so prav tako trikotne oblike, dajejo vozilu poseben, tridimenzionalen videz, kot bi imelo štiri oči. Mreža hladilnika je nekoliko zaobljena, vendar kljub temu bolj ploska in širša kot pri Škodinih aktualnih modelih. Nekaj
posebnega so tudi njene pokončne prečke. Pri oblikovalski študiji so te prečke ročno izdelani kristalni elementi z diskretno posredno osvetlitvijo. Na dnu sprednjega dela je velika odprtina za zajemanje zraka, ki se razteza po celotni širini vozila in še dodatno poudarja elegantno dinamičnost vozila.

Pokrov motornega prostora je razpotegnjen in poudarjen s podolžnim robom proti levi in desni strani, ki se v rahlem loku razteza od A-stebrička do prehoda med žarometi in mrežo hladilnika. Jozef Kabaň ga opisuje kot “izraz čustev, oblike in gibanja.” Škodin znak se bohoti na harmonično zaobljenem sprednjem delu pokrova motornega prostora, ki je podaljšan v mrežo hladilnika.

Dinamično elegantna kupejevska silhueta z ostro začrtano tornado linijo
Stranski pogled na model “ŠKODA VisionC” zaznamujejo čiste linije. “Njegova oblika mora biti privlačna. Odpravili smo vse odvečne vogale in robove,” pravi Kabaň. Visoka tornado linija, nizko ležeče vetrobransko steklo in kratka previsa poudarjajo dinamični značaj vozila. Enako velja tudi za ostro začrtano ramensko linijo, ki se začenja na elegantnem pokrovu motornega prostora pri blatnikih ter prijetno in naravno zaobjema stranski del vozila. Markantna in elegantna strešna silhueta se nežno
spušča proti zadnjemu delu vozila do C-stebrička, tekoče linije potekajo brez prelomov, stranska stekla so brez okvirjev in mogočno prehajajo v zadek – vse to je čista estetika. Spodnja linija stranskih stekel se v Škodinem slogu rahlo dviga proti zadku in pod kotom zaključuje steklo v zadnjih vratih. To posebnost so oblikovalci pri Škodi imenovali kar ‘plavut’ in jo prvič uporabili pri oblikovanju nove Škode Octavie, kot značilen element pa se ohranja pri modelu “ŠKODA VisionC”.

Vratne kljuke modela “ŠKODA VisionC” pa so spet prava zanimivost. Oblikovalci so jih enostavno skrili. Vratne kljuke, nameščene neposredno pod tornado linijo, so skrite v zunanjih oblogah vrat. Za odpiranje vrat roko pridržite pred kljuko, ki se potem samo­dejno pomakne v tak položaj, da lahko z njo odprete vrata. Zadnji boki vozila so zaradi širokega in udarnega dizajna kolotekov še posebej vznemir­ljivi. Zadnje luči segajo daleč v stranski del, s čimer poudarjajo dinamičnost modela “ŠKODA
VisionC” pa tudi njegovo dolgo medosno razdaljo. “ŠKODA VisionC” ima velika, 19-palčna aluminijasta platišča.

Zadek: nepredvidljiv in vznemirljiv
Oblika zadka je dinamična, vznemirljiva in nepredvidljiva. Optimalen 3D-dizajn ustvarja izklesano oblikovno zasnovo. Zadnje luči odlikuje izjemen, prepoznaven dizajn. Luči v obliki črke C, značilnost znamke Škoda, so razdeljene na dva dela, pri čemer je črka C po sredini vodoravno razdeljena. Zgornji del luči, v katerem so vse osvetljevalne funkcije, je na pokrovu prtljažnika. Spodnji del črke C pa ustvarjajo odsevniki (mačje oči), ki so vgrajeni v odbijač. Pokončni zaključni del pokrova
prtljažnika je presenetljive in edinstvene oblike. Izjemno pozornost pritegne njegov ostri, navznoter obrnjeni rob. Tako radikalno oblikovan zadek ima pozitiven učinek na količnik zračnega upora cX. Vtisnjena trikotna dela  na pokrovu prtljažnika (ki ju oblikovalci imenujejo kar “kubistična trikotna elementa”) jasno identi­fi­cirata model “ŠKODA VisionC” kot člana družine Škoda.

Strogi standardi funkcionalnosti in prijaznosti do okolja
Poleg sofisticiranega dizajna ima “ŠKODA VisionC” prav poseben pomen tudi glede funkcionalnosti in prijaznosti do okolja. Njegov dizajn razkriva konceptualne ambicije Škodinih inženirjev: dizajn, tehnične lastnosti, prostornost, funkcionalnost in čustvena nabitost kupejevske oblike ustvarjajo zelo impresivno celoto. “ŠKODA VisionC” nudi veliko prostora za štiri potnike in njihovo prtljago. Velik pokrov prtljažnika in velika prostornina prtljažnika sta značilnost vseh Škodinih modelov. Poleg
tega sodobna tehnologija prečnega modularnega sistema (MQB), predserijski pogonski sistem, nizka masa in optimizirana aerodinamika pričajo o velikem potencialu za ‘razumno’ individualno mobilnost z izboljšanimi okoljskimi vrednotami ter najboljšim razmerjem med ceno in vrednostjo.

“ŠKODA VisionC” ima zaradi inovativnega pogona na stisnjen zemeljski plin, nizke mase in odlične aerodinamike izjemno nizke vrednosti emisij. Tehnologija, ki se skriva pod sprednjim pokrovom, vključuje izjemno natančen in sodoben bivalentni 1,4-litrski motor TSI z močjo 81 kW ter pogonom na neosvinčeni bencin in stisnjen zemeljski plin; njegova  najvišja hitrost je 214 km/h. Če vozilo poganja stisnjen zemeljski plin, porabi le 3,4 kg ali 5,1 m3 plina na 100 kilo­metrov, kar ustreza
emisiji 91 g CO2 na kilometer. To potrjuje realno vrednost koncept­nega vozila, saj je ta stopnja emisij znatno pod mejo, ki jo je določila Evropska komisija za leto 2020 in o kateri potekajo burne razprave. Škoda tako dokazuje, da tudi privlačna vozila srednjega razreda s klasičnimi pogonskimi tehnologijami lahko dosežejo obetavno nizke vrednosti CO2.

Škodini inženirji so se pri snovanju vozila osredotočili predvsem na povečanje aero­dinamike in zmanjšanje mase. Zaradi odlične usklajenosti dizajna in tehničnih izboljšav je pri modelu “ŠKODA VisionC” vrednost količnika zračnega upora le 0,26. Zaradi optimiza­ci­je mase je Škoda za izdelavo plinskih rezervoarjev uporabila karbonska vlakna, poleg tega pa tudi izjemno lahko toplotno preoblikovano jeklo. Pomembni montažni deli, kot so blatniki, pokrov motornega prostora in vrata, so iz
aluminija.

Notranjost: popolna eleganca in udobje
“ŠKODA VisionC” kaže, kakšna bo zasnova Škodine notranjosti v prihodnosti. Notranjost in zunanjost sta zasnovani v popolni harmoniji, pri čemer odražata prefinjenost, dinamič­nost in eleganco vozila. Osupljivi elementi notranjosti so na primer elegantno prepletanje konveksnih in konkavnih površin, natančne linije in uporaba visokokakovostnih, sodobnih materialov. V kupeju štirje individualni sedeži nudijo zadosti udobja in prostora za štiri osebe. Navkljub kupejevski silhueti je vozilo
prostorno. Poudarjeni vodoravni elementi tvorijo občutek zračne prostornosti. Vsi instrumenti in elementi za upravljanje so oblikovani v skladu z najnovejšimi ergonomskimi smernicami in so nameščeni na pravih mestih. Multimedijski sistem postavlja mejnike pri obdelavi podatkov in prikazu vseh bistvenih informacij na velikih zaslonih za voznika in sopotnike.

Pred voznikom je vgrajen individualno nastavljiv kombinirani instrument z velikim
3D-zaslonom. Prava paša za oči pa je osrednji del armaturne plošče z multimedijskim zaslonom na dotik, ki se elegantno dvigne iz armature in daje občutek, kot da lebdi znotraj vozila. Posebna osvetlitev ozadja ustvarja svojstven vizualni učinek. Dodaten sijaj nudi fino polirana steklena površina – kot poklon izjemni umetnosti čeških steklarjev. Upravljalna enota klimatske naprave je nameščena pod zaslonom oz. na okrasni stekleni površini sredinske konzole. Prehod med armaturno ploščo in vrati
je še posebej eleganten. Neprekinjen “svetlobni pas” vizualno povezuje oba elementa, hkrati pa poudarja širino vozila. Svetlobni pas poteka po celotni širini vrat, obkroži naslonjala za roke in se konča ob zategovalniku varnostnega pasu. Dodaten vizualni poudarek na vratih so kristalni dekorativni elementi z osvetljenim ozadjem. Vseeno pa ne smemo prezreti funkcionalnih vidikov, na primer predalov za enolitrske steklenice.

Tudi potnika na zadnjih sedežih imata pomična multimedijska zaslona. Zaslon, ki je integriran v zadnji del sredinskega naslona za roke, prikazuje osnovne informacije o delovanju vozila. Udobje potnikov na zadnjih sedežih je izjemno pomembno. V naslonjalih sedežev so integrirane individualno nastavljive prezračevalne šobe. Kadar zadnja vzglavnika nista v uporabi, se pomakneta v naslonjali, da ima voznik dober vzvratni pregled, ko v vozilu ni potnikov na zadnjih sedežih. Kadar pa sta potrebna,
se vzglavnika enostavno dvigneta iz naslonjal. V stranskih delih obeh zadnjih vrat so vgrajene bralne lučke. Velik prtljažnik vozila “ŠKODA VisionC” je še posebej prostoren. Pokrov prtljažnika se zelo široko odpre, kar olajšuje njegovo uporabo. Še več, prtljažnik odlikujejo različne domiselne rešitve, npr. kaveljčki za vrečke ali privezi na dnu prtljažnika za dodatno fiksiranje prtljage. V stranicah sta predala s ključavnico za shranjevanje manjših predmetov.

Podobne objave

Dodaj odgovor