Ne le za alergike: sistem za čist zrak
April 2020 – Za alergike se vsako leto spomladi začne neprijetno obdobje, saj je od aprila dalje prvi pelod krivec za solzne oči in napade kihanja. Ti znaki alergije lahko močno vplivajo na varnost vožnje, saj ko voznik pri hitrosti 50 km/h kihne, to lahko pomeni, da 30 m vozi na slepo. V takih primerih je v učinkovito pomoč sistem Climatronic Air Care, ki je na voljo v številnih Škodinih vozilih. Z različnimi senzorji med drugim nadzoruje kakovost zraka v vozilu in zaznava povišano
koncentracijo peloda ali prašnih mikrodelcev ter se nanjo avtomatsko odziva. V aktualnih Škodinih vozilih so za čist zrak v vozilu pomembni tudi filtri za notranjost, ki opravljajo tri funkcije istočasno: prestrezajo mikrodelce, delujejo protibakterijsko in lahko celo absorbirajo neprijetne vonjave. Optimalno to uspe samo, če filtre redno menjate – v idealnem primeru spomladi. Vendar pa filtri za notranjost ne ščitijo pred virusi.
Po podatkih Evropske akademije za alergijo in klinično imunologijo (EAACI) je v Evropski uniji leta 2016 za alergijami trpelo več kot 150 milijonov ljudi. Škoda z učinkovitimi filtri za notranjost in pametnimi klimatskimi napravami, kot je Climatronic s sistemom Air Care, skrbi, da v notranjost številnih aktualnih Škodinih vozil zaide do 99 % manj peloda in prašnih mikrodelcev. S tem češka znamka prispeva k varnejši vožnji za alergike in ljudi, ki imajo kronične težave z dihanjem,
ter k večjemu udobju za vse potnike, še posebej za občutljive ljudi in otroke – npr. v mestih z visokimi koncentracijami prašnih mikrodelcev in na drugih območjih s slabo kakovostjo zraka.
Sistem Air Care uporablja senzorje za kakovost in vlažnost zraka
Klimatska naprava Climatronic s sistemom Air Care, ki je v novi Škodi Octavii ter v modelih Karoq, Kodiaq in Superb na voljo serijsko ali opcijsko, z različnimi senzorji meri kakovost in vlažnost zraka v notranjosti vozila. Če zazna previsoko onesnaženost zraka v notranjosti vozila, avtomatsko aktivira funkcijo zaprtega kroženja zraka: tako se v notranjost vozila ne bo dovajal onesnažen zunanji zrak, zrak, ki je že v vozilu, pa se bo čistil z internim kroženjem. Pri tem postopku kroženja zrak
vsakič steče skozi visokoučinkovit filter z aktivnim ogljem, ki je del sistema Air Care. Ne filtrira le mikrodelcev, ampak deluje tudi protibakterijsko in klicam preprečuje vstop v notranjost. Poleg tega absorbira neprijetne vonjave; po potrebi tudi tukaj pomaga funkcija zaprtega kroženja zraka, če npr. v vozilo zaide vonj prepogosto uporabljane tekočine za čiščenje stekel.
Uporaba treh različnih filtrov za notranjost
Škoda v svojih vozilih uporablja tri različne filtre. Poleg osnovne različice, ki jo uporablja za celotno modelsko paleto, proizvajalec uporablja tudi protiprašni filter z aktivnim ogljem in filter za neprijetne vonjave, ki ga poleg maksimalne filtrirne kapacitete odlikuje tudi to, da absorbira tudi bakterije in neprijetne vonjave.
“Prepričan sem, da danes našim strankam z ozirom na kakovost zraka, možnost filtriranja in ceno nudimo optimalni paket filtrov za notranjost. Preprečimo lahko, da do 99 % peloda in mikrodelcev zaide v notranjost vozila, s čimer prispevamo k zdravju in dobremu počutju potnikov,” je dejal Jan Hrnčíř, koordinator za razvoj klimatskih naprav pri znamki Škoda.
Redna menjava filtrov povečuje učinkovitost
Če želite zagotoviti visoko učinkovitost filtriranja, morate redno menjati filter za notranjost. Idealni čas za menjavo filtra je spomladi ali na začetku poletja, ker se po številnih zimskih vožnjah v dežju in snegu v filtrih lahko pojavi plesen in ker je sistem z novim filtrom spomladi kar najbolje pripravljen na prvi pelod. Vzporedno z menjavo filtra je dobro preveriti tudi delovanje klimatske naprave, da boste optimalno pripravljeni na višje poletne temperature.
Intervju o zgradbi, delovanju in učinkovitosti sodobnih filtrov za notranjost z Janom Hrnčířjem, koordinatorjem za razvoj klimatskih naprav pri znamki Škoda.
Zakaj klimatske naprave sodijo ne le med najbolj priljubljeno, ampak tudi med najpomembnejšo opremo avtomobilov?
Jan Hrnčíř: Včasih so klimatske naprave veljale za luksuzne, danes sodijo k standardni opremi. Ne prispevajo le k večjemu udobju, ampak tudi k bistveno večji varnosti. To velja še posebej za naprave, kot je Climatronic, ki v vozilu avtomatsko upravljajo optimalno temperaturo in razvod zraka, ne da bi voznik moral ves čas posegati: ko voznik nastavi želeno temperaturo, se lahko popolnoma osredotoči na vožnjo, saj vse ostalo opravi sistem. Poleg izboljšane pozornosti voznika Climatronic skrbi
tudi npr. za optimalno vidljivost, saj med vožnjo pri slabih zunanjih pogojih samodejno poskrbi za to, da se stekla ne rosijo – tako vozniku ni več treba lastnoročno prilagajati razvoda zraka in števila vrtljajev ventilatorja.
Pomemben sestavni del klimatskih naprav so postali tudi filtri za notranjost. Kaj lahko z njimi dosežemo?
Hrnčíř: Preprečujejo, da bi v veliki meri v notranjost prodrli prašni mikrodelci in – kar je pomembno za alergike – tudi pelod. To zmanjšuje nevarnost solzenja voznikovih oči ali napadov kihanja, s čimer se poveča varnost. Sedaj pri Škodi vgrajujemo tudi filtre, ki delujejo protibakterijsko ali ki lahko celo absorbirajo vonjave.
Pri Škodinih vozilih se uporabljajo trije različni filtri za notranjost. V čem se razlikujejo?
Hrnčíř: Osnovni filter za notranjost je filter za trdne delce. Naslednja stopnja je različica z aktivnim ogljem za absorpcijo neprijetnih vonjav, ki prihajajo od zunaj. Poleg dveh omenjenih različic pa je na voljo še različica z dodatno protibakterijsko prevleko.
Kako učinkoviti so posamezni filtri? Kako veliki so lahko delci, da jih filtri še zadržijo?
Hrnčíř: Vse tri različice so 99-odstotno učinkovite pri zadrževanju prašnih mikrodelcev, velikih 2,5 mikrometra. Filtri so najbolj učinkoviti v velikih mestih zaradi tamkajšnje obremenitve s prašnimi mikrodelci in onesnaženosti zraka.
Kako pogosto je treba menjati filtre? Ali je to odvisno tudi od tega, na katerem območju ali v katerem okolju se vozilo večinoma uporablja?
Hrnčíř: Poznamo dve vrsti okolja. V prvi skupini so države z majhno zaprašenostjo, v drugi skupini pa so države z visoko zaprašenostjo. Tukaj igra pomembno vlogo visok delež prašnih mikrodelcev v zraku zaradi stanja cestišča in drugih okoljskih pogojev. Za prvo skupino priporočamo, da se filter menja na vsaki dve leti ali po 60.000 prevoženih km. Za drugo skupino priporočamo pogostejšo menjavo, in sicer vsako leto ali po 30.000 prevoženih km.