12 milijonov izdelanih škod
Pri avtomobilski znamki Škoda, kjer letos praznujejo dve pomembni obletnici (110 let izdelave avtomobilov in 120 let obstoja podjetja Škoda), so v teh dneh dosegli nov proizvodni mejnik, ker je v Mladi Boleslavi so sedaj nastalo že več kot 12 milijonov novih avtomobilov znamke Škoda.
Kako pomembna je matična Škodina tovarna, ki stoji na območju mesta Mladá Boleslav, govori tudi podatek, ki pravi da je v tej tovarni nastalo več kot 50 odstotkov vseh do sedaj proizvedenih avtomobilov te znamke. Današnja tovarna stoji v bližini lokacije, kjer sta Václav Laurin (mehanik) in Václav Klement (prodajalec knjig) leta 1985 postavila prvo tovarno biciklov in koles z motorjem. Njuna domoljubno poimenovana blagovna znamka Slavia je bila tako priljubljena pri kupcih na območju
avstro-ogrskega cesarstva, da sta bila že leta 1899 prisiljena postaviti novo tovarno, kjer je delalo približno 40 zaposlenih. Leta 1905 sta češka podjetnika razširila proizvodnjo na avtomobile, poleg tega sta takrat predstavila tudi prvi motocikel z vgrajenim bencinskim štirivaljnikom. Znamko Laurin & Klement je leta 1925 absorbirala znamka Škoda.
Od leta 1991 (prevzem znamke Škoda s strani koncerna Volkswagen) do današnjih dni je v tej tovarni nastalo že približno 7,8 milijona novih ‘čeških volkswagnov’ (približno 3,3 milijona primerkov modela fabia, približno 2,8 milijona primerkov modela octavia in več kot 300.000 primerkov modela rapid), tudi po zaslugi masivne finančne injekcije v višini 1,5 milijarde evrov, ki so jo leta 2010 uporabili Nemci za posodobitev glavnega Škodinega obrata. Tako so Čehi že leta 2012 občutno dvignili
število (iz 800 na 1200) dnevno proizvedenih avtomobilov, ker so pred tem posodobili obrat za izdelavo karoserij ter lakirnico. V naslednjem letu so dobili še nov obrat s stiskalnicami za izdelavo karoserijskih in ostalih sestavnih delov, ki bo leta 2017 dočakal novo razširitev proizvodnih prostorov. Za razširitev tega obrata bodo Nemci odšteli nadaljnjih 87 milijonov evrov.
V tovarni v Mladi Boleslavi je trenutno zaposlenih približno 15.000 ljudi, ker na tem mestu nastajajo tudi pogonski sklopi (motorji in menjalniki). Za izdelavo ostalih modelov (superb, yeti in roomster) je zadolžena druga češka tovarna (Kvasiny), v obratu na območju mesta Vrchlabí pa nastajajo DSG (tip DQ 200) menjalniki za potrebe celotnega koncerna Volkswagen. Pomembne finančne inekcije je bil letos deležen tudi obrat Kvasiny, ker so Nemci v letošnjem marcu razvezali mošnjiček in Čehom
namenili novih 263 milijonov evrov za razširitev proizvodnje modela superb. Tudi v tem obratu se lahko pohvalijo z dolgoletno (81 let) tradicijo izdelave avtomobilov. Proizvodnja Škodinih modelov poteka od leta 1947. Čehi pričakujejo, da bodo v tem obratu do leta 2018 zaposlili 1300 novih ljudi. Na ta način bodo dvignili kvoto letno proizvedenih vozil na 280.000 primerkov.