Zlati volan za Petra Schreyerja
Pri žiriji so bili mnenja, da nikoli prej niso bili oblikovalci tako pomembni v avtomobilski industriji. Peter Schreyer, predsednik in glavni oblikovalec skupine Hyundai-Kia, je za izjemne dosežke v avtomobilski industriji prejel častni Zlati volan.
Bavarec Schreyer je vodja Kiinega oblikovanja od leta 2006 in je bil v začetku letošnjega leta imenovan tudi za predsednika vseh oblikovalskih centrov skupine Hyundai-Kia. Schreyer, ki je zadolžen za oblikovanje pri 5. največjem avtomobilskem proizvajalcu na svetu, je šele 2. oblikovalec v 31-letni zgodovini Zlatega volana. Sloviti Giorgetto Giugiaro je to priznanje prejel daljnjega leta 1995. Prejemniki priznanja v zadnjih letih so bili npr. Ferdinand Piëch, 1. mož Volkswagna (2012), Alan
Mulally, predsednik uprave Ford Motor Company (2011) in Norbert Reithofer, predsednik uprave BMW (2010). Izbor organizirata reviji Bild am Sonntag in AutoBild, slavnostna podelitev priznanj bo 12. novembra v Berlinu.
“Sem izredno ponosen, da sem prejemnik te pomembne nagrade. To je zame osebno velika čast in obenem priznanje naših oblikovalskih oddelkov po svetu, ki so v zadnjih letih opravili izjemno delo,” je ob tej novici povedal Schreyer. Oblikovalec je odgovoren za ustvarjanje večkrat nagrajenega Kiinega oblikovalskega jezika in ‘tigrove maske’ – značilne motorne maske, po kateri so Kiini novejši modeli postali preproznavni.
“Korporacija Kia Motors mi je dala edinstveno priložnost začeti iz nič in avtomobilski znamki dati povsem nov, značilen obraz. Skrb za celotno oblikovanje skupine Hyundai Motor je nov izziv in obenem jasno ločevanje oblikovalskih strategij teh dveh znamk,” je še dodal 60-letni Bavarec.
Peter Schreyer se je izpopolnjeval na minhenski univerzi za uporabno znanost in londonski London Royal College of Art, slednja mu je leta 2007 celo podelila častni doktorat. Preden so ga zvabili v Kiine vrste je bil Schreyer odgovoren za oblikovanje modelov kot so Audi TT, Volkswagen Beetle in Volkswagen Passat. Pri Kii je Schreyer razvil oblikovalsko filozofijo, ki stavi na preprostost in jasnost, kar je v veliki meri vplivalo na uspeh znamke – v zadnjih petih letih je Kia podvojila svojo
globalno prodajo in je v letu 2012 prodala več kot 2,7 milijona vozil.
Pod Schreyerjevim vodstvom so Kiini oblikovalski studii v Koreji, ZDA in Frankfurtu ustvarili nekaj presenetljivih vozil – npr. kultni križanec Soul, dinamični SUV Sportage, elegantna limuzina Optima, električni koncept POP, študija GT in manjši športni 4-kolesno gnani koncept provo. Nemec se je zdaj že podpisal pod celotno paleto modelov Kia. Zadnji model, ki je še čakal na preoblikovanje je novi Kia Carens, ki je po vsej Evropi naprodaj od maja 2013 in prinaša novo vizualno dinamičnost v
družinsko naravnanem razredu enoprostorcev. Privlačnost Kiinega oblikovanja ni očitna le po prodajnem uspehu, ampak tudi po beri nagrad, ki jih je Kia osvojila odkar se je Peter Schreyer priključil korporaciji. Kar deset Kiinih modelov je prejelo prestižne red dot nagrade za oblikovanje, limuzina Optima in novi pro_cee’d sta celo prejela priznanje ‘najboljši od najboljših.’ Strokovnjaki so pohvalili tudi celotno znamkino oblikovalsko strategijo, tako je žirija Automotive Brand Contest Kio
ocenila kot najboljšo od najboljših za leto 2011 v kategoriji oblikovanja znamk.
Zlati volan sodi med najbolj pomembne avtomobilske nagrade v Evropi. Nastala leta 1976, nagrada vsako leto izbira najboljše nove modele, medtem ko častni Zlati volan od leta 1983 podeljujejo vodilnim v avtomobilski industriji. Do zdaj sta prestižno nagrado osvojila tudi dva dirkača: Michael Schumacher (1993) in Lewis Hamilton (2007). V kategoriji vozil zmagovalce izbirajo bralci revij Bild am Sonntag in AutoBild, ali neodvisna 40-članska žirija, ki jo sestavljajo dirkači, inženirji,
oblikovalci in avtomobilski novinarji. Zmagovalca častnega Zlatega volana izbirajo predstavniki teh dveh revij.