Sedaj so na vrsti Evropejci
Med novostmi na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu bo tudi nova klasična limuzina znamke KIA, ki so jo Američani spoznali že v letošnjem aprilu na tedanjem avtomobilskem salonu v New Yorku. Novi premium model znamke KIA bo Evropejcem na voljo proti koncu letošnjega leta.
Nova generacija modela optima bo skušala nadaljevati uspešno pot aktualne generacije tega modela, ki je samo lani pritegnil več kot 300.000 kupcev po celem svetu. Ob tem bodo Južnokorejci ponovno poizkušali pritegniti predvsem tiste evropske kupce, ki so se do sedaj ozirali po drugih limuzinskih predstavnikih D segmenta (višji srednji razred), kjer kraljuje predvsem Volkswagnov passat. Ob tem je zanimivo to, da je nova optima nekako zaobšla pravila avtomobilske evolucije, ker ni bistveno
večja od predstavnikov aktualne generacije tega modela.
Posledično so prirastki pri dolžini, medosni razdalji in višini avtomobila minimalni (+ 10 mm), bolj odločno se je nova optima (dolžina: 4.855 mm, širina: 1.860 mm, višina: 1.465 mm, medosna razdalja: 2.805 mm) ‘razrastla’ po širini, kjer je pridobila 30 mm. Nova južnokorejska limuzina si tudi dejansko zasluži ime ‘optima’, ker ima ob primerjavi z aktualnim modelom (cw: 0,30) tudi malenkostno izboljšano aerodinamiko (cw: 0,29), čeprav je nova optima, ki bo serijsko počivala na najmanj 16- in
največ 18-palčnih kolesih, višja in širša. Kasneje bomo dobili tudi bolj praktično karavansko različico modela optima, ki bo zasnovana na osnovi letošnje ženevske študije.
Po mnenju proizvajalca bodo kupci najlažje opazili spremembe v notranjosti potniške kabine, ki se zgleduje po potniških kabinah pri nekaterih dražjih modelih te znamke, predvsem pri večjih pripadnikih modnega globalnega ‘SUV gibanja.’ Zato lahko kupci pričakujejo vgradnjo na otip bolj prijaznih materialov ter odlično kakovost izdelave, poleg tega bodo Južnokorejci poskrbeli tudi za ljubitelje asistenčnih in ostalih IT sistemov. Za dodatno varnost potnikov bo tako poskrbela kopica sodobnih
‘Playstation’ pomagal (Vehicle Stability Management (VSM), Advanced Smart Cruise Control (SCC), Autonomous Emergency Braking (AEB), Lane Keeping Assist System (LKAS), High Beam Assist (HBA), Speed Limit Information Function, (SLIF), Blind Spot Detection (BSD)in Rear Cross Traffic Alert ( RCTA)).
Drugačni so tudi vgrajeni sedeži, ker so približno 13 kilogramov lažji od podobnih sedežev pri aktualnem modelu. Poleg tega premorejo drugačno ‘hrbtenico’ in polnilo, posledično so bolj stabilni (manj majavi) in tudi bolj udobni. Več bo tudi prostora za noge (+ 25 mm) in glave (+ 5 mm) potnikov na zadnji klopi. Malenkostno (+ 5 litrov) se je povečala tudi prostornina prtljažnika, ki znaša sedaj solidnih 510 litrov. Omenili so tudi bolj intenzivno uporabo ‘UHTS’ jekla pri proizvodnji
karoserije. Pri novi optimi znaša delež takšnega jekla že 50 odstotkov, pri aktualnem modelu so ti odstotki precej nižji (20 %). Še bolj intenzivno so se Južnokorejci pričeli ubadati z lepili, ker se je delež lepljenih sestavnih delov pri novi optimi povečal za 450 odstotkov. Na ta način so dosegli 50 odstotno izboljšanje vzvojne trdnosti karoserije, ki je zaradi tega tudi nekoliko lažja (- 8,6 kg).
Južnokorejci so zelo ponosni tudi na nova lahka platišča, ki jih bo ob nakupu nove optime prejel uporabnik avtomobila, ker so sedaj še bolj kvalitetna (za 83 % povečana trdnost), celo do te mere, da lahko po mnenju proizvajalca občutno izboljšajo udobje ob vožnji po slabših, recimo slovenskih cestah, ki s številnimi luknjami in grbinami čedalje bolj ustrezajo lastnikom SUV vozil, ker so si ‘itak’ kupili ‘terenski avtomobil’, vsaj če verjamete marketinškim pravljicam. Ob vožnji nove optime
bodo uživali tudi ljubitelji dinamične vožnje, ker premore lažje sestavne komponente podvozja pri štirikrat posamično obešenih kolesih, spremenjene so tudi nastavitve podvozja, zato pri znamki KIA obljubljajo oboje, športno in udobno vožnjo. Svoj delež pri tem naj bi imel tudi novi volanski mehanizem, ki mu pravijo R-MDPS (Motor-Driven Power Steering). Pri aktualnem modelu je montiran na volanskem drogu, pri novi optimi bo ta elektronsko podprti sistem premikal zobato letev. Na ta način je
volanski mehanizem bolj odziven, poleg tega voznik prejme več povratnih informacij.
Za samodejno premikanje nove evropske admiralske ladje znamke KIA bosta poskrbela dva vgrajena motorja. Tistim, ki radi kažejo blišč, vendar bi ob tem še vedno radi varčevali, so namenili 1,7-litrski turbodizelski motor, ki lahko po novem mobilizira 104 kW (141 KM) ter 340 Nm motornega navora v območju od 1750 do 2500 vrtljajev v minuti. Motor, ki se lahko po novem pohvali s petimi dodatnimi ‘konji’ moči je sedaj bolj odziven pri nižjih vrtljajih, aktualni model ponuja 325 Nm motornega navora
v območju od 2000 do 2500 vrt/min. Kupcem, ki vedo, da je povezava z besedo premium smiselna samo takrat, ko si kupec zaradi izrazite debeline njegove denarnice lahko privošči nakup in vzdrževanje bencinsko gnanega avtomobila, bodo ponudili različico, ki jo premika dobro meščanski 2,0-litrski pogonski sklop, ki bo uporabniku lahko ponudil 120 kW (163 KM) pogonske moči.
Prestiž (lastnik jasno signalizira okolici, da ga cene pogonskih goriv ne morejo prizadeti…), ki ga izražajo samo bencinsko gnani avtomobili, je viden tudi pri izbiri menjalnikov, ker bosta oba omenjena motorja serijsko na voljo v povezavi z 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, samo kupcem bencinske različice bodo ob doplačilu ponudili tudi novi 7-stopenjski samodejni menjalnik.