Samovozeče mobilno vozilo

Skupina Hyundai Motor Group (HMG), katere avtomobilski del tvorijo Hyundai, Kia in Genesis, je razkrila koncept TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot), ki je njihovo drugo ultimativno mobilno vozilo (UMV) in prvo brez posadke. Transformirajoči inteligentni pohodni robot je ustvarjen za prevažanje različnih vrst tovora na zahtevnih terenih.

New Horizons Studio razvija tehnologije za inovativne platforme vozil
TIGER je razvilo skupinino podjetje New Horizons Studio, ki ima sedež v kraju Mountain View v Kaliforniji. Studio, ustanovljen ob koncu leta 2020 z namenom razvijanja UMV-jev, želi postati vodilni v Silicijevi dolini na področju raziskav in inovacij. “Vozila, kot so TIGER in tehnologije, ki stojijo za tem, nam ponujajo priložnost, da premaknemo meje naše domišljije,” je dejal Dr. John Suh, vodja studia. “Nenehno iščemo nove načine za oblikovanje vozil in koncepte prevoza in mobilnosti v
bližnji prihodnosti.”

TIGER za prevoz tovora do oddaljenih in nedostopnih krajev – deluje s 4-kolesnim pogonom ali kot 4-nožni hodeči stroj
“Tigrove” izjemne zmožnosti so namenjene delovanju kot mobilna znanstvena raziskovalna platforma na nedostopnih krajih. Vozilo, narejeno na modularni platformi, vključuje izjemno gibljive krake in sistem za premikanje koles, 360-stopinjsko premikanje ter različna tipala za opazovanje na daljavo. Tiger se lahko tudi poveže z zračnimi plovili brez posadke (UAV), ki ga lahko polnijo in dostavijo na nedostopne terene.

Zajeten odlagalni del Tigru omogoča prevažanje blaga za dostavo, lahko pa tudi dostavlja pakete pomoči v nujnih primerih. Kolesa, ki so gibljiva v več smereh, omogočajo spoprijemanje  z različnimi skrajnimi razmerami. Tiger s svojimi tovornimi zmogljivosti nudi več kot tipično terensko vozilo. Z razširjenimi kraki se pelje kot vozilo s štirikolesnim pogonom, takrat pa je tudi najbolj učinkovit zaradi premikanja s kotalnim oprijemom. Ko vozilo obtiči ali se mora premikati po zahtevnejšem
terenu, ki je težek ali neprehoden zgolj na kolesih, pridejo do izraza njegove sposobnosti hodečega premikanja s kraki. Skupina HMG je leta 2019 na sejmu zabavne elektronike CES predstavila koncept Elevate, svoje prvo ultimativno mobilno vozilo s premičnimi nogami. Tiger si s konceptom Elevate deli podobne značilnosti, kot so noge in kolesa – razlika je v tem, da je prvi namenjen prevozu potnikov, medtem ko je Tiger brez posadke.

Prva različica, razvita v Silicijevi dolini, v sodelovanju z globalnimi partnerji
Prva različica Tigra je X-1 (X kot »experimental«) in prinaša različna tehnološka in oblikovalska znanja. Projekt je vodilo Skupinino podjetje New Horizons Studio, ki je tesno sodelovalo z Autodeskom, vodilnim podjetjem na področju oblikovanja inženirskega softwara.

“Delo na vozilu TIGER X-1 z uporabo napredne tehnologije, kot je generativni dizajn, premika meje in zmanjšuje težo pri prevozu. Je natanko tisto, na kar mislimo, ko govorimo o ustvarjenju novega mogočega,” je dejal Srinath Jonnalagadda, podpredsednik poslovne strategije oblikovanja in izdelave pri Autodesku. “Nove tehnike oblikovanja, inženirstva in izdelave, ki nam jih omogoča Autodesk Fusion 360, so danes v pomoč modernim, skupnim ekipam, ki želijo čimprej in čimbolj učinkovito zagnati
proizvodnjo.”

TIGER X-1 združuje Autodeskov generativni dizajn z znanjem skupine HMG na področju raziskav in razvoja mobilnosti. Ekipi sta skupaj ustvarili lahko, a neverjetno močno strukturo, pri kateri so za aditivno (3D) tiskanje za izdelavo nog in nekaterih delov šasije uporabili ogljikova vlakna. New Horizons Studio je v sodelovanju z oblikovalskimi strokovnjaki iz podjetja Sundberg-Ferar razvil TIGER X-1 za dostavo kritičnega tovora po razgibanem terenu. Zmogljivosti konceptnega vozila so idealne za
360-stopinjsko ocenjevanje površine, npr. na območjih naravnih nesreč, kjer se soočajo z zahtevnim terenom ali celo raziskujejo površino drugega planeta.

“Želeli smo ustvariti robota z maksimalno učinkovitostjo gibanja na kolesih, ki bi lahko razširil možnosti dostopanja do bolj oddaljenih krajev,” je povedal David Byron, ki je pri podjetju Sundberg-Ferar zadolžen za oblikovanje in inovacije. “TIGER je modularna platforma, ki omogoča uporabo različnih teles na šasiji, z različnimi nameni uporabe, kot so npr. dostava tovora ali opazovanje na lokacijah, ki niso primerne za ljudi.”

New Horizons Studio, ki se nahaja v kraju Mountain View v Kaliforniji, razvija vozila brez primere. Gre za vozila za uporabnike, ki potujejo po neobičajnih in težko dostopnih terenih, do katerih se težko pride z običajnimi  vozili. UMV-ji, ki jih razvija ta studio, so kos zahtevni uporabi in okoljem ter se lahko prilagajajo različnim pogojem. New Horizons Studio se osredotoča na razvoj tehnologij, ki omogočajo konceptna vozila, kot je npr. TIGER. Te tehnologije vključujejo premikanje
krakov koles, visokozmogljive materiale in strukture, visokozmogljive električne sisteme, šasije in karoserije, virtualni razvoj in sisteme ocenjevanja, oblikovanje s človekom v središču in podobno. Vse to predstavlja občuten tehnični napredek, ki se ga lahko uporablja pri kateremkoli vozilu in bo pospešil razvoj naprednih mobilnostnih storitev.

Omenjeni studio krepi vizijo Kie, da oblikuje prihodnost mobilnosti in prinaša napredno razmišljanje, inovativno liderstvo, značilno za Silicijevo dolino in ostale inovativne pospeševalnike. Konceptna ultimativna mobilna vozila brez posadke in njihov razvoj ne slonijo le na kolesih, saj so namenjena različnim razmeram – vozilo z robotskimi nogami na primer lahko rešuje življenja kot prvo na kraju nesreče v primeru naravnih nesreč, ali pomaga ljudem, ki za dostop potrebujejo rampo, da dvigne
ali spusti vozilo in nato omogoči uporabo invalidskega vozička.

Pričakovati je, da bodo vozila kot so Elevate, TIGER in podobna s kombinacijo robotike in tehnologije premikanja koles, ki jih razvijata New Horizons Studio in Kia, na novo definirala mobilnost.

<div class=”bcmsFckVideo bcmsFckVideoIframe”>
<iframe allowfullscreen=”” frameborder=”0″ height=”469″ src=”//www.youtube-nocookie.com/embed/M1SbFTpvfFM?rel=0″ width=”592″></iframe>
</div>

Podobne objave