Prve uradne in nove neuradne fotografije
Skrivnosti glede dokončne velikoserijske podobe nove generacije modela sportage ni več. Za to so že pred osmimi dnevi poskrbeli na eni izmed tujih avtomobilističnih spletnih strani, kjer so objavili štiri posnetke novega Kiinega oblikovnega križanca, med njimi tudi posnetek, ki razkriva podobo armaturne plošče.
Zato so se danes na spletu pojavile prve tri uradne fotografije nove generacije modela sportage, točnejši tehnični podatki pa zaenkrat ostajajo izven dosega novinarjev, čeprav v tem primeru ne moremo govoriti o resničnih skrivnostih, ker je novi sportage samo eden izmed konstrukcijsko zelo povezanih štirikolesnih trojčkov iz koncerna Hyundai.
Zato vam lahko predstavim prve izsledke, ki so plod informiranja o preostalih dveh predstavnikih tega tria, ki ga sestavljata še hyundai ix25 ter kia KX3. V primeru izdelka znamke Hyundai z oznako ix25 gre za indijski serijski model, ki se je tamkajšnjim kupcem predstavil pred kratkim. KIA z oznako KX3 je namenjena kitajskim kupcem, ki jo tudi že poznajo kakšen mesec. Zanimivo je pa to, da imata oba avtomobila popolnoma identične zunanje karoserijske mere (dolžina: 4.270 mm, širina: 1.780 mm, višina: 1.630 mm), enako pa velja tudi za medosno razdaljo (2.590 mm), čeprav sta vseeno različno oblikovana. Podobno velja tudi za novi sportage, ki so ga nekateri že krstili za ‘mini subaru B9’ (tribeca), predvsem zaradi podobnosti obeh avtomobilov pri oblikovanju prednjega dela karoserije. Zato vsega tega lahko tudi od novega predstavnika modela sportage upravičeno pričakujemo identične zunanje mere in medosno razdaljo, vse to pa velja tudi za izbiro pogonskih sklopov, kjer pa vseeno obstaja določena ‘kulturna specifika’.
Tako si Kitajci ne morejo omisliti vgradnje turbodizelskega motorja, ker v njihovi kulturi (enako razmišlja tudi večina kupcev v ZDA) dizelski motor, ki predstavlja prvo izbiro za vse kupce gospodarsko orientiranih vozil, taksiste in za tiste s tanjšimi denarnicami (ker v nasprotnem primeru, ob nakupu bencinsko gnanega izdelka, avtomobila sploh ne bi mogli vzdrževati zaradi precej večje motorne žeje…), pač ni prva izbira za prave gospode, temveč le za tiste, ki preveč verjamejo v marketinške pravljice, kjer se aristokrati in ostali predstavniki jet seta prevažajo naokoli z vozili, ki opazovalcu ponudijo tipičen, robati motorni zvok kmetijske in gradbene mehanizacije. Zato si lahko omislijo samo kakšnega izmed treh možnih bencinskih pogonskih sklopov (tip G4FG: 1,6-litra, 92 kW/125 KM, tip G4NA: 2,0-litra, 118 kW/160 KM in tip G4FJ turbo: 1,6-litra, 118 kW/160 KM). Indijski kupci hyundaija ix25 imajo več izbire, ker si lahko ob nakupu vozila omislijo vgrajeni 1,6-litrski CRDi motor (94 kW/128 KM, 260 Nm motornega navora, uradna povprečna poraba l/100 km: 4,55) ali pa 1,4-litrski bencinski VTVT motor (79 kW/108 KM, 135 Nm motornega navora, uradna povprečna poraba l/100 km: 5,88).
Paleta pogonskih sklopov in opreme za evropske kupce je trenutno neznanka, za razjasnitev tega bo potrebno počakati na pričetek letošnjega avtomobilskega salona v Frankfurtu.