Dobitnika priznanja revije Autocar
Avtomobilski oblikovalec Peter Schreyer in Kia EV6 sta 10. maja na slovesnosti na slovitem britanskem dirkališču Silverstone prejela najvišja priznanja revije Autocar za leto 2022. Autocar je model EV6 razglasil za ‘najboljši električni avto’, Peter Schreyer pa je prejel nagrado za življenjsko delo zaradi svojega prispevka k avtomobilskemu oblikovanju skozi svojo celotno kariero.
EV6, Kiin prvi namenski električni avto, postal ‘najboljši električni avto’
Nagrade za EV6 že od njegove predstavitve konec leta 2021 niso neznanka, v tem letu pa ga je tudi najstarejša avtomobilska revija na svetu razglasila za ‘najboljši električni avto’.
Mark Tisshaw, urednik za Autocar, je komentiral: »Z EV6 je Kia zasenčila svoje naravne tekmece. Avtomobil gre dlje od konkurence, z namenom, da bi vsakdanje vozilo ustvarjalo poseben občutek. Poleg tega, da je sam po sebi odličen električni avtomobil, EV6 predstavlja tudi Kiino odraščanje. V zadnjih 30 letih je korejska znamka postopoma napredovala in postala vodilna v tehnologiji in na tržišču. Dejstvo, da prihodnje leto prihaja različica EV6 ‘GT’, kaže, da je Kiin končni cilj še višji.”
Kiin prvi namenski električni avtomobil, EV6, temelji na novi električni globalni modularni platformi (E-GMP). Njegova praktična notranjost, vrhunski dizajn in visokotehnološke funkcije se dopolnjujejo z izjemnimi zmogljivostmi. EV6 ponuja do 528 kilometrov dosega z enim polnjenjem in serijsko zagotavlja izjemno hitro 800-voltno polnjenje, kar mu omogoča, da se na polnilnicah z močjo 350 kW od 10 do 80 odstotkov zmogljivosti baterije napolni v samo 18 minutah. EV6 je eno od 14 električnih
vozil, ki jih Kia namerava globalno lansirati do leta 2027, v okviru poslanstva postati ponudnik rešitev za trajnostno mobilnost.
Peter Schreyer, dolgoletni vodja oblikovanja pri Kii, je prejemnik Autocarjevega priznanja za življenjsko delo
Peter Schreyer je prejel Autocarjevo priznanje za življenjsko delo zaradi svoje neverjetne, desetletja trajajoče kariere. Bavarec Schreyer, ki je zdaj izvršni svetovalec za oblikovanje in ambasador znamke pri poslovni skupini Hyundai Motor Group, je več kot desetletje vodil Kiino oblikovalsko ekipo. Njegova prizadevanja in strokovno znanje so v zadnjih letih spremenili uspeh znamke po vsem svetu.
Mark Tisshaw komentira: »Le malo ljudi ima odločnost in sposobnost, da spremeni delovanje ogromnega avtomobilskega konglomerata na bolje. Prav to je storil Peter Schreyer leta 2006, ko je postal Kiin glavni oblikovalec. Reči, da je Schreyer uspel pri svojem poslanstvu, je precej podcenjevalno: Kiina globalna prodaja se je med letoma 2009 in 2016 povečala s 1,6 milijona na 3 milijone, velik del tega vzpona pa je treba pripisati rastoči oblikovalski privlačnosti modelov iz Schreyerjeve dobe.
Njegov portfelj predstavlja zlati standard uspeha avtomobilskega oblikovanja in si resnično zasluži nagrado Autocar 2022 za življenjsko delo.”
Peter Schreyer je takole komentiral svojo nagrado: “V čast mi je prejeti to nagrado za življenjsko delo. Imel sem srečo, da sem v svoji 40+ letni oblikovalski karieri lahko sodeloval v številnih projektih ter imel privilegij delati z nekaterimi najbolj nadarjenimi ekipami pri razvoju vozil, ki so dosegla uspeh pri strankah po vsem svetu.”
»Leta 2006 sem dobil priložnost, da se pridružim Kii in vso svobodo, da si zamislim oblikovno smer znamke. To je bil resnično pomemben trenutek v moji karieri. Zahvaljujoč vizionarskemu vodstvu skupine in zaupanju, ki so mi ga namenili, smo vodili preoblikovanje Hyundai Motor Group in ustvarili zapuščino, na kateri lahko podjetje gradi prihodnost. Od takrat sem vključen v številne uspešne programe za znamke Hyundai, Kia in Genesis in se veselim nadaljnjega dela v skupini,« je dodal.
Schreyer, rojen leta 1953 v Bad Reichenhallu (Nemčija), je imel slavno kariero avtomobilskega oblikovalca. Strokovno izobrazbo je pridobil na Univerzi za uporabne znanosti v Münchnu in na priznanem Royal College of Art v Londonu, ki mu je leta 2007 podelil častni doktorat. Leta 2006 je bil Schreyer imenovan za glavnega oblikovalca pri Kii. V času svojega mandata se je zelo izkazal pri ustvarjanju nove oblikovalske smeri, vključno z uvedbo značilne maske s ‘tigrovim nosom’. Njegovi glavni
oblikovalski poudarki pri Kii vključujejo 3. in 4. generacijo Sportaga, modele Optima, Stinger in Telluride ter več inovativnih in pohvaljenih konceptnih vozil, kot sta Kia Kee iz leta 2007 in Kia Pop iz leta 2010.
Edinstven oblikovalski pristop Petra Schreyerja, ki je bil leta 2013 imenovan za predsednika in glavnega direktorja za oblikovanje Hyundai Motor Group, je Kio in Hyundai spremenil v zelo zaželeni in prepoznavni znamki. Februarja 2022 je bil Schreyer imenovan za izvršnega svetovalca za oblikovanje in ambasadorja blagovne znamke Hyundai Motor Group. Preden se je pridružil Kii, je bil pri Audiju in koncernu Volkswagen odgovoren za oblikovanje pionirskih modelov, kot so Audi A2, Audi TT,
Volkswagen New Beetle in Volkswagen Golf IV.