693,38 kilometra z enim polnjenjem in maksimalno nosilnostjo
Kia se je zapisala v zgodovino in postavila nov svetovni standard za doseg na električni pogon. Kia PV5 Cargo, prvo namensko električno lahko gospodarsko vozilo (eLCV) tega korejskega proizvajalca in del njegove pionirske ponudbe Platform Beyond Vehicle (PBV), je uradno podrl Guinnessov svetovni rekord za dosežek: „Največja razdalja, ki jo lahko prevozi lahki električni kombi na baterijski pogon z največjo nosilnostjo z enim polnjenjem, je 693,38 km.“
Za preskus je bila uporabljena 4-vratna različica PV5 Cargo Long Range z baterijo zmogljivosti 71,2 kWh in največjo dovoljeno nosilnostjo 665 kg**. Z enim polnjenjem je prevozila 693,38 kilometrov in postavila nov mejnik za učinkovitost in vzdržljivost v segmentu eLCV. Rekordna vožnja je potekala 30. septembra 2025 v avtentičnih, realnih pogojih na javnih cestah severno od Frankfurta v Nemčiji.
„Čeprav je Kia novinka na trgu lahkih gospodarskih vozil, ta rekord dokazuje vsestranskost in inovativnost prvega PBV modela Kia, kar kaže, da smo resni konkurenti,“ je dejal Marc Hedrich, predsednik in izvršni direktor Kia Europe. „Dejstvo, da je večina naše ciljne skupine za to različico kombijev lahko delala skoraj dva polna delovna dneva z enim polnjenjem, veliko pove o njegovi zmogljivosti v realnem svetu. PV5 združuje učinkovitost, prilagodljivost in inteligentno povezljivost v enem
paketu.”
Rekorden doseg dokazuje vsakdanjo uporabnost modela Kia PV5
Rekordna pot je bila skrbno načrtovana, da bi odražala vsakodnevno realnost dostavnih in logističnih operacij. Na 58,2 kilometra dolgi mestni in izvenmestni poti se je PV5 Cargo soočal s semaforji, križišči, krožnimi križišči in tipičnim mestnim prometom – kar odraža pogoje, s katerimi se večina voznikov srečuje vsak dan. Poleg tega je kombi večkrat premagal višinsko razliko približno 370 metrov, 12-krat prevozil krog s polno obremenitvijo in se končno ustavil v dvanajstem krogu. Zahtevne
razmere poudarjajo vrhunsko učinkovitost in zanesljivost vozila PV5 Cargo. Inženirji so ga zasnovali za optimalno praktično uporabnost, zato je PV5 izjemno zanesljiva rešitev za trajnostno mobilnost v mestih, ki ne ogroža zmogljivosti.
Junaki za volanom
Za volanom rekordnega PV5 sta bila George Barrow, ugleden novinar, specializiran za gospodarsko vozila, zlasti dostavna vozila, in Christopher Nigemeier, višji inženir v Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC). Nagrajeni novinar ima več kot 15 let izkušenj s poročanjem o lahkih gospodarskih vozilih. Od leta 2016 je tudi član žirije nagrade International Van of the Year (IVOTY), kjer zastopa Združeno kraljestvo. Nigemeier ima diplomo iz strojništva in je bil član razvojne ekipe PV5.
„Resnično sem navdušen, da sem bil del tega neverjetnega dosežka Guinnessovega svetovnega rekorda. Bila je zahtevna, a nepozabna pot,“ je dejal Barrow. „Bil sem resnično navdušen nad tem, kako daleč lahko Kia PV5 pride: več kot 692 kilometrov z enim polnjenjem in polno obremenitvijo. To ni majhen dosežek in imam občutek, da tega rekorda ne bo lahko premagati! PV5 in Christopher sta bila odlična soigralca v tej preizkušnji in ponosen sem, da sem bil del rekorda, ki premika meje električnih
kombijev.“
„Kot inženirju mi je bil ta izziv tako tehničen kot oseben,“ je dejal Christopher Nigemeier, višji inženir v tehničnem centru Hyundai Motor Europe. „George je prinesel neverjetno bogate izkušnje z vožnjo, ki jih je pridobil pri testiranju drugih kombijev, jaz pa sem imel prednost, da sem do potankosti poznal pogonski sklop PV5. Med nama se je razvila prijateljska tekma – kdo bo iz vsakega kilovatnega časa iztisnil največ. Na koncu nas je oba navdušilo samo vozilo.“
Poskus rekorda je bil skrbno pripravljen. Inšpektorji iz TÜV Hessen in buck Vermessung so nadzorovali postopek natovarjanja in preverili skladnost s specifikacijami glede teže. Vožnja je bila neprekinjeno snemana z GPS-sledenjem in kamerami v kabini. Pred odhodom je bila baterija PV5 napolnjena do 100 odstotkov, vtičnica za polnjenje in tovorni prostor pa sta bila zapečatena do konca 22-urne in 30-minutne vožnje.
Prvi član Kiine prilagodljive družine PBV
Kot prvi model v družini PBV znamke Kia je PV5 zgrajen na inovativni arhitekturi E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service) in zasnovan po modularnem konceptu »gradnikov«. Ta prilagodljivost omogoča več konfiguracij – tovorno, potniško, šasijo s kabino in vozilo, prilagojeno za invalidske vozičke*** – za široko paleto komercialnih in osebnih uporab. Različica PV5 Cargo ponuja do 4,4 kubičnih metrov prostora za tovor**** in nosilnost do 790 kilogramov**. Kupci lahko izbirajo
med več možnostmi baterij – 51,5 kWh, 71,2 kWh in kmalu tudi 43,3 kWh –, ki so prilagojene njihovim operativnim potrebam.
S tem Guinnessovim svetovnim rekordom Kia poudarja svojo neprekinjeno zavezanost razvoju inovativnih, učinkovitih in praktičnih rešitev za mobilnost prihodnosti. Rekordni Kia PV5 Cargo bo na ogled na sejmu Solutrans v Lyonu (EurExpo) od 18. novembra 2025, dvorana 5, stojnica C130, začetek prodaje modela PV5 v Sloveniji pa je predviden januarja 2026.
Opombe
* Meritev na kraju samem popolnoma naloženega testnega vozila PV5 Cargo Long Range je pokazala 2652 kg (potrjeno s strani TüV Hessen), z dovoljenim odstopanjem teže 4 kg.
** Največja nosilnost: 790 kg (3 vrat, 51,2 kWh), 690 kg (3 vrat, 71,2 kWh), 745 kg (4 vrata, 51,2 kWh) in 665 kg (4 vrata, 71,2 kWh).
*** Različici Kia PV5 Crew in Camper nista navedeni med temi vozili, saj sta zasnovani kot predelana modela in nista modularna koncepta.
**** Kia PV5 Cargo ponuja 4,4 kubičnih metrov prostora za tovor v konfiguraciji L2H1. Konfiguracija L2H2, ki bo na voljo prihodnje leto, bo ponujala večjo zmogljivost.