HDC - Hill descend

Asistenčni sistem za pomoč pri spustu po klancu (HDC – Hill Descent Control)

Športni terenci (SUV), ki so opremljeni s t.i. sistemom za pomoč pri spustu po klancu navzdol (HDC sistem) imajo pred običajnimi avtomobili prednost, s pomočjo vgrajenih sistemov, ki posegajo v delovanje motorja, menjalnika in zavor, lahko ohranjajo enakomerno hitrost pri vožnji po klancu navzdol. V tem primeru avto samo usmerjamo z volanom, vse ostalo prepuščamo samemu sistemu.

Mogoče ste se kdaj, kot voznik, znašli v situaciji, ko se je bilo potrebno spustiti po klancu navzdol. Vremenska situacija in razmere na cesti pa so zahtevale skrajno previdnost. Namreč zasnežen klanec, pomrznjena površina, močni nalivi lahko prisilijo voznika da v nekem trenutku naredi napako in zaradi te napake lahko celo zapelje s ceste, trči v kakšno oviro. V takšnih trenutkih, ko zaradi nekontroliranega drsenja, po površinah z zmanjšanim oprijemom, nimamo več kontrole nad vozilom, lahko zaradi paničnega zaviranja situacijo samo še poslabšamo.

Če v avtomobilu nimamo vgrajenega sistema za pomoč in nadzorovan spust po klancu navzdol, se moramo nasloniti na naše vozniško znanje. Ga imamo v takšni situaciji dovolj za varen in uspešen spust?

Tehnika spuščanja v takšnem primeru sloni predvsem na dejstvu, da ne smemo dovoliti da kolesa na spolzki površini zablokirajo, ker od tistega trenutka dalje vozila nimamo več pod kontrolo. Kljub vgrajenem sistemu ABS namreč lahko kolesa zablokirajo, ker pnevmatike ne dajo signala za vklop ABS-a, saj je teren lahko preveč spolzek. ABS sistem se namreč vedno sproži pri zadovoljivem trenju.

Ker nas je veliko voznikov, ki nismo vešči takšnih situacij, ker se ne znajdemo v njih vsakdan, nam močno olajša takšen stres, vgrajen HDC sistem.

HDC sistem (sistem za pomoč pri spustu po klancu navzdol, sistem za nadzorovan spust) deluje v kombinaciji vgrajenih senzorjev, sistemov, motorja in menjalnika. Gre za nadgradnjo vgrajenih sistemov in omogoča varno in nadzorovano vožnjo po strmih in slabo oprijemljivih površinah navzdol.

Sistem HDC posega v samo zaviranje, da vzdržuje konstantno hitrost, ki je nastavljiva (ponavadi v območjih od 3 do 30 km/h). Sistem omogoča prilagajanje podlagi s preprečevanjem zdrsa.

Tako vozniku ni potrebno nenehno pritiskanje na zavoro, saj zaviranje opravlja vozilo samo. S tem lahko pri dolgih in spolzkih klancih preprečimo pregrevanje zavor, saj sistem HDC v delovanje vključuje tudi zaviranje z motorjem.

Kje lahko sistem uporabljamo?

Predvsem pri terenski vožnji, ko smo se znašli na zelo spolzkem terenu in se moramo varno spustiti navzdol. Že mokra trava namreč predstavlja hud izziv za vozilo in voznika.

Zimske razmere in zasneženi in poledeneli klanci lahko predstavljajo velik izziv za naše znanje o vožnji.

Ozke ceste, ki zahtevajo maksimalno koncentracijo in ko v takšnih situacijah ukvarjanje z zavorami, menjalnikom, pomeni preveč dodatnih aktivnosti.

Sistem HDC pomaga in omogoča tudi varno spuščanje v vzvratni vožnji. Kar je lahko še posebej dobrodošlo za tiste, ki so vzvratne vožnje malo manj vešči že v normalnih situacijah na cesti.

Dobrodošlo je tudi, da se ti sistemi vgrajujejo v vozila, ki se danes lahko v situacijah težkega ali otežkočenega spuščanja po klancu navzdol še posebej velikokrat znajdejo in so v osnovi težja, kar pomeni, da lahko zavorni sistem še bolj obremenijo. Tako najdemo sistem HDC vgrajen že v kombiniranih vozilih, pravih terenskih vozilih in avtodomih.

🎥 Snemanje in montaža: Billboard Agency

📍Posneto v kontroliranih in varnih pogojih v AMZS Centru varne vožnje in s pomočjo usposobljenih inštruktorjev.

Podobne objave