Električni SUV s ‘360-stopinjskim jedrom’
Kia Motors je razkrila novo konceptno vozilo Futuron, SUV s 4-kolesnim pogonom (e-AWD), ki ponazarja, kako bodo v prihodnosti oblikovana električna vozila. Koncept Futuron predstavlja moderno in samozavestno podobo progresivnega električnega SUV-a, kot ga vidi Kia. Samo ime Futuron je sestavljenka iz angleških besed ‘future’ in ‘on’, kar pomeni vklopljeno, električno naravo prihodnjega SUV oblikovanja te priljubljene znamke.
Z oblikovanjem, ki sloni na dinamični prečiščenosti linij, koncept Futuron združuje elegantne mere s čistimi linijami in površinami. Njegova lahka SUV-ovska karoserija uteleša popolnoma električni 4-kolesni pogon, ovit v drzno, moderno zunanjost, ki se dobro ujema s prilagodljivo, visokotehnološko notranjostjo. Futuron, ki so ga oblikovali v Kiinem oblikovalskem središču v Koreji, je pravkar debitiral na mednarodnem salonu v Shanghai-ju, kjer bo kitajskim obiskovalcem na ogled do 10.
novembra.
Električni kupe s ‘360-stopinjskim jedrom’
Koncept Kia Futuron je osnovan na podlagi ‘360-stopinjske’ oblikovalske zasnove, ki jo zaznamujejo čiste, gladke oblike brez odvečnega okrasja. Karoserijske površine ustvarjajo niz napetih, tekočih oblik, ki se obračajo, širijo in krčijo okrog karoserije. Rezultat je elegantna in aerodinamična oblika. Futuron izstopa zaradi izjemnih mer. Njegove dimenzije – v dolžino meri 4.850 mm, v višino 1.550 mm, medosna razdalja znaša natanko 3.000 mm – in povišana oddaljenost od tal delujejo skladno z
nizko postavljeno karoserijo, kar ustvarja dinamično, samozavestno držo. Za primerjavo podajamo dimenzije Kiinega največjega SUV-a Sorenta (dolžina: 4.800, višina: 1.690 mm, medosna razdalja: 2.780 mm), ki je dimenzijsko precej skromnejši. Nizka SUV drža pušča močan vtis, ki bo morda v prihodnje postal značilen za Kiine nove modele. Ti bodo samozavestni, športni in moderni, a obenem tudi elegantni.
Mreža laserskih radarjev (LiDAR) za 4. stopnjo avtonomne vožnje
Futuronov popolnoma električni pogon omogoča takšno obliko. Visokozmogljiva baterija je nameščena nizko pod kabinskim dnom, kar zagotavlja električno energijo štirim zmogljivim elektro motorjem, nameščenim v pestu koles. Nizka preža vozila se sklada z nizkim težiščem in vrhunskim e-AWD sistemom, ki se bliskovito odziva na voznikove ukaze. Futuron s svojim udobnimi, nazaj nagnjenimi sedeži uporabnikom ponuja nov način interaktivne vozne izkušnje, primerne za urbano okolje. Različni elementi
zasnove in oblike vozila omogočajo trdno vez med voznikom in vozilom.
Prednji del karoserije se razteza od motornega pokrova skorajda do kabine, s čimer ustvari vez med vozniškim sedežem in cesto pred njim. Neobičajna je streha, ki ima panoramsko okno v obliki diamanta s 360-stopnjskim jedrom, kar spominja na tradicionalne podobe neznanih letečih predmetov in krožnikov. Poleg zagotavljanja naravne svetlobe v kabini takšna streha, podaljšana do srede motornega pokrova, voznikom omogoča izjemen pregled cestišča pred vozilom. Na stekleni strehi je vgrajena mreža
laserskih radarjev (LiDAR), ki omogoča 4. stopnjo avtonomne vožnje brez uporabe rok in oči v večini voznih pogojev. 360-stopinjska tematika je očitna pri osvetlitvi, ki poudarja ostre značajske poteze, ki zaokrožajo Futuronovo karoserijo. Igriva in interaktivna funkcija, ki se z osvetlitvijo odziva na kretnje in premikanja izven vozila, dokazuje tesno vez med vozilom in voznikom, še preden ta vstopi v kabino.
Novi ‘tigrov obraz’
Spredaj Futuron prinaša novo predelavo ‘tigrovega nosu’, motorne maske, ki je že več kot desetletje značilna za Kiino oblikovanje. Ob ohranjanju osnovnih načel oblikovanja – prečiščen videz z značko na sredini – so Kiini oblikovalci premaknili meje s širitvijo oblike prednjega dela vozila in tako ustvarili zadržan, a eleganten ‘tigrov obraz’. Nova oblika prednjega dela, podobna tisti s koncepta Imagine by Kia, predstavljenega letos v Ženevi, nakazuje oblikovanje bodočih Kiinih električnih
vozil.
Prilagodljiv in avtonomen kabinski prostor
Zasnova električnega pogona in vgradnja voznih sistemov 4. stopnje avtonomne vožnje je omogočila nastanek prostorne in prilagodljive kabine, ki ji ni para. Prednja sedeža sta izdelana iz prilagodljivih materialov in sta lahko postavljena v pokončen ‘vozni’ položaj ali položaj, nagnjen nazaj za počivanje, kot je značilno za letalske potniške sedeže v prvem razredu. Z aktiviranjem Futuronove avtonomne vožnje se prednja sedeža nagneta, volanski obroč pa premakne nazaj proti armaturni plošči.
Ležeči sedalni položaj zmanjša utrujenost na daljših vožnjah.
Eno najbolj izrazitih področij v kabini je kokpit. Grafični uporabniški vmesnik (GUI) kokpita štrli ven iz vrat na voznikovi strani in se ovija okrog volanskega obroča kot nekakšen neskončni lok. To združi ploščo z merilniki neposredno z avdio-video zaslonom na sredinski konzoli in je povezano z zaslonom, vgrajenim na volanskem obroču. GUI vmesnik, ki ga nadzira tehnologija umetne inteligence, prikazuje uporabne informacije o avtonomni vožnji ter navigacijo, kar omogoča edinstveno uporabniško
izkušnjo. Zaključek kokpitovega loka z GUI vmesnikom je usmerjen proti cesti in je videti kot interaktivna osvetlitev zvezdnega oblaka.
Čeprav zaenkrat načrtov o serijski proizvodnji Futurona še ni, bodo nekatere njegove rešitve zagotovo uporabljene v Kiinih prihodnjih modelih.