Premiera novega vrhunskega športnika v modelski seriji
Mladá Boleslav (Češka), februar 2017 – Prosimo, pripnite varnostne pasove: prihaja najmočnejša Škoda Octavia v zgodovini podjetja. Nova Škoda Octavia RS 245 razvije moč 180 kW (245 KM) – to je 11 kW (15 KM) več, kot pri doslej najmočnejši različici RS. Zmogljiv motor in inovativna tehnologija podvozja z elektronsko uravnavano zaporo diferenciala sprednje preme (VAQ) poskrbita za ultimativno doživetje vožnje.
Mogočna Octavia je na voljo v kombilimuzinski in karavanski različici, premierno pa bo predstavljena na 87. mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi. Njena najvišja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, od 0 do 100 km pa pospeši v le 6,6 sekunde (karavan: 6,7 sekunde). V notranjosti in prtljažniku je kot običajno na voljo veliko prostora. Tudi za Škodo Octavio RS 245 so na voljo najnovejši asistenčni sistemi. Z infotainment sistemom z dostopno točko
za WLAN in modulom LTE so potniki lahko po želji ‘vedno povezani’. Številne ‘simply clever’ rešitve dodatno dokazujejo praktične talente zmogljivega kompaktnega avtomobila.
Bleščeče črne podrobnosti in izrazito športni zvok
Škoda Octavia RS 245 je nova predstavnica znamke in odlikujejo jo posebej športne podrobnosti. Popolnoma nov sprednji del s širšo mrežo hladilnika in široke odprtine za zajemanje zraka s satasto strukturo v novo oblikovanem odbijaču dajejo Škodi Octavii RS 245 markanten in dinamičen videz. Tako prečke na mreži hladilnika kot tudi njen okvir so bleščeče črne barve. Novo zasnovani žarometi s kristalastim videzom so serijsko opremljeni s celostno LED-tehnologijo in dinamično smerno
prilagodljivimi lučmi AFS. Z LED-tehnologijo in kristalastim videzom se ponašajo tudi sprednje meglenke, zadnje luči in osvetlitev registrske tablice.
V črni barvi so poleg tega izvedeni še ohišji zunanjih ogledal in trapezasta zaključka izpušnih cevi. Na mreži hladilnika in na pokrovu prtljažnika se bohoti logotip RS z bleščeče črno črko V (za angl. victory – slov. zmaga). Usmernik zraka na zadku kombilimuzine oziroma usmernik zraka nad zadnjim steklom pri karavanu je le ena od podrobnosti, ki so značilne za emocionalni in športni dizajn. Z izrazitim zvokom športnega izpušnega sistema se Škoda Octavia RS 245 tudi z zvokom predstavlja
kot vrhunski športnik.
Športni sedeži in notranji elementi v videzu aluminija
Športni videz prevladuje tudi v večinoma črni notranjosti vozila – od stropne obloge do prostora za noge s srebrnimi pedali v videzu aluminija. Športna sedeža iz alkantare s svojimi visokimi stranicami in integriranima vzglavnika nudita zanesljivo oporo pri hitri vožnji skozi ovinke. Sprednja sedeža – tako kot sprednji vstopni letvi – krasi logotip RS. K dinamični notranjosti sodi športni večfunkcijski usnjeni volan s perforiranim usnjem na volanskem obroču in integriranima obvolanskima
prestavnima ročicama (pri menjalniku DSG). Ambientna LED-osvetlitev v dekorativnih elementih z dizajnom, tipičnim za RS 245, obarva notranjost vozila v deset barv, ki jih je mogoče individualno izbrati. V kombinirani instrument je integriran barvni zaslon MaxiDOT.
Veliko moči, majhna poraba
Pod pokrovom motornega prostora vrhunskega modela iz družine Škoda Octavia deluje štirivaljni bencinski motor TSI z močjo 180 kW (245 KM) – kar je 11 kW (15 KM) več kot pri doslej najmočnejši različici tega modela. Največji navor 370 Nm je na voljo v območju med 1.600 in 4.300 1/min. Na izbiro sta 6-stopenjski ročni menjalnik ali – prvič pri Škodi Octavii – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Iz mirovanja do 100 km/h kombilimuzinska
različica potrebuje 6,6 sekunde, karavanska pa 6,7 sekunde. Posebej prepričljiva je tudi prožnost motorja. Če je treba na regionalnih cestah ali avtocesti v najvišjih dveh prestavah hitro pospešiti, najmočnejša Škoda Octavia nemudoma zagotovi moč. Škoda Octavia RS 245 z ročnim menjalnikom v peti prestavi za pospešek od 60 do 100 km/h potrebuje le 6,4 sekunde (karavan: 6,5 sekunde), pri pospeševanju od 80 do 120 km/h pa preteče le 6,6 sekunde
(karavan: 6,8 sekunde) – prav pomirjajoč varnostni pripomoček.
Škodo Octavio RS 245 kar razganja od čustvenosti in dinamike. Voznikom, ki obožujejo športno vožnjo in so hkrati praktično naravnani, v razredu dinamičnih kompaktnih vozil ponuja odlično razmerje med ceno in vrednostjo.
Športno podvozje in mehansko omejen zdrs
S športnim podvozjem je karoserija Škode Octavie RS 245 v primerjavi z ‘običajnimi’ modeli te serije spuščena za 14 milimetrov. Zadnji kolotek je za 38 milimetrov širši kot pri predhodnem modelu Škode Octavie. Serijska sijoče črno polirana aluminijasta platišča merijo 19 palcev. V serijsko opremo sodita tako stabilizacijski program ESC s športnim načinom kot elektronsko uravnavana prečna zapora na sprednji premi (VAQ). Ta elektronska funkcija zapore diferenciala pogonskih koles
omogoča posebej dinamično pospeševanje iz ovinka. Pri tem se omeji zdrs na enem od sprednjih koles in se optimizira prenos moči na cesto. Elektronsko uravnavana zapora na sprednji premi (VAQ) ostaja posebnost modela RS 245. Izbira voznega profila Performance Mode Selection z generatorjem zvoka Performance Sound Generator omogoča individualno nastavljanje funkcij pogona, podvozja in udobja. Dinamični značaj Škode Octavie RS 245 še dodatno poudarjata progresivno krmiljenje in opcijsko
prilagodljivo uravnavanje podvozja (Dynamic Chassis Control oz. DCC).
Dostopna točka za WLAN in navigacija v realnem času
Škoda Connect nudi inovativne mobilne spletne storitve v kategorijah Infotainment Online (informacije/zabava) in Care Connect (asistenčni sistemi). Upravljalne enote nove generacije infotainment sistemov se v različicah Bolero, Amundsen in Columbus ponašajo s steklenim dizajnom ter se s kapacitivnimi zasloni odzovejo že na rahel dotik. V Škodi Octavii RS 245 prikazujejo posebno začetno zaslonsko sliko. Najzmogljivejši navigacijski sistem Columbus ima 9,2-palčni zaslon, dostopno točko za WLAN
in opcijski modul LTE za izjemno hiter prenos podatkov. Med posebno koristne storitve sodijo tudi Spletne prometne informacije, ki ponujajo priporočila za izogib v primeru zastojev na izbrani poti. V sistemu Columbus je mogoče iskane kraje vnesti z glasovnimi ukazi za iskanje posebnih ciljev (POI). Sistem poleg tega posreduje novice in informacije o vremenu, bencinskih servisih ob načrtovani poti (vključno s cenami goriva) ali parkirnih mestih. V predalu za telefon se pametni telefoni
induktivno napolnijo.
Aplikacija Škoda Connect na pametnem telefonu nudi dodatne spletne storitve. Med njimi je tudi oddaljen dostop do vozila, s katerim je mogoče kontrolirati okna, vrata, pomično strešno okno, luči in količino goriva ali pa prikazati lokacijo parkiranega vozila. Storitev Care Connect poleg tega omogoča, da se opravi Klic v sili (avtomatsko v primeru nezgode, pri kateri se sprožijo zadrževalni sistemi), sistem ob pritisku na gumb obvesti center za pomoč na cesti ali vzpostavi povezavo s
strokovnjaki, ki odgovarjajo na vprašanja o funkcijah vozila.
Asistenčni sistemi kot v višjih razredih
Elektronski asistenčni sistemi močno presegajo standardni nivo v razredu kompaktnih vozil. Med novosti v ponudbi sodijo asistenca za manevriranje s prikolico (pri vzvratnem manevriranju krmili in zavira prikolico), prediktivna zaščita pešcev (zavira ob nevarnosti trčenja s pešci) kot sestavni del sistema Front Assist, sistem Blind Spot Detect (opozarja na vozila v mrtvem kotu), sistem Rear Traffic Alert (senzorji na zadku ob vzvratnem izvozu s parkirnega mesta opozarjajo na prečni promet),
sistem Manoevre Assist (pri manevriranju naprej in nazaj zavira vozilo, takoj ko senzor zazna oviro) in sistem Crew Protect Assist (pri nevarnosti nezgode zapre okna v vratih in strešno okno ter zategne voznikov in sovoznikov varnostni pas). Sistem Crew Protect Assist deluje v kombinaciji s sistemom Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili. Že uveljavljeni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC (pri nastavljeni hitrosti vzdržuje razdaljo do spredaj vozečega vozila) je pri Škodi
Octavii RS 245 aktiven do hitrosti 210 km/h.
Številne ‘simply clever’ rešitve
Med številne ‘simply clever’ rešitve v novi Škodi Octavii RS 245 med drugim sodijo posebna držala za steklenice oz. plastenke v sredinski konzoli (omogočajo odpiranje plastenk z eno roko), ogrevan volan, dva USB-priključka v zadnjem delu potniške kabine, ključ z možnostjo personalizacije (do trije uporabniki lahko programirajo individualne nastavitve klimatiziranja, nastavljanja sedeža, glasnosti avdionaprav in izbire voznega profila) in snemljiva žepna LED-svetilka v prtljažniku karavanske
različice, katere baterija se med vožnjo samodejno ponovno napolni.
Kratica RS za najbolj športne Škodine modele
Škoda je kratico RS prvič uporabila leta 1974 v športnem avtomobilizmu. Leta 2000 je kot sinonim za športnost postala del Škodine modelske palete. To je bil začetek zgodbe o uspehu. Do danes je bilo prodanih 200.000 modelov RS – med temi skoraj 100.000 vozil tretje modelske generacije, ki je na trgu na voljo od leta 2013.