Novi premium karavan znamke KIA
V Ženevi, kjer bo letos vidnih več novosti znamke KIA, se bo predstavil tudi prvi Kiin karavan iz evropskega D segmenta (višji srednji razred), ki bo skušal pritegniti kupce, ki se po navadi odločijo za Volkswagnovega passata ali pa za kakšen podoben model drugih proizvajalcev avtomobilov.
Avtomobil, ki so ga Južnokorejci napovedali že na lanskem avtomobilskem salonu ob predstavitvi karavanske študije sportspace concept, je zasnovan na tehnološki platformi obstoječe serijske klasične limuzine, zato ni velikih dimenzijskih razlik, ker ima 5-vratna karavanska optima sportswagon povsem enako dolžino (4855 mm) in širino (1860 mm) kot 4-vratna limuzinska optima. Razlike se pojavijo predvsem pri višini (1470 mm), ker je karavanska različica malenkostno (+5 mm) višja, ter pri
razpoložljivi prostornini prtljažnika (posledica spremenjenega zadka), ki bo uporabnikom v osnovni sedežni konfiguraciji lahko ponudil 553 litrov prostornine (43 litrov več kot pri limuzini).
Elegantni karavan znamke KIA bo tudi veliko bolj praktičen od klasične limuzine, ker bo druga sedežna vrsta ponudila zelo priročen koncept deljive sedežne klopi in hrbtnih naslonjal v razmerju 40:20:40, ki se bo najbolje izkazalo ob prevozu kakšnih daljših in ozkih predmetov (recimo ob prevozu para smuči), ker bo v tem primeru zadostoval samo preklop najožjega srednjega sedežnega dela v drugi sedežni vrsti, ki bo ob tem še vedno lahko sprejela dva potnika. Omenjajo pa tudi nizek nakladalni
rob ter ‘vizionarsko’ sposobnost električno pomičnih vrat prtljažnika, da prepoznajo pozicijo ključa za zagon vozila in v primeru, ko ugotovijo, da se uporabnik nahaja za vozilom v bližini zadka, poskrbijo za samodejno odpiranje prtljažnih vrat.
Sodeč po trenutno dostopnih fotografijah bodo kupci deležni lepo obdelanega prtljažnika z nekaterimi uporabnimi dodatki ter dvojnim dnom, medtem ko je predelna mreža integrirana v hrbtne naslone zadnje sedežne klopi. Po mnenju proizvajalca bodo kupci v notranjosti potniške kabine deležni tudi pravega premium udobja, ker se kabinska zasnova zgleduje po potniških kabinah pri nekaterih dražjih modelih te znamke, predvsem pri večjih pripadnikih modnega ‘SUV gibanja.’ Zato lahko kupci tudi v tem
primeru pričakujejo vgradnjo na otip bolj prijaznih materialov ter odlično kakovost izdelave, poleg tega bodo Južnokorejci poskrbeli tudi za ljubitelje asistenčnih in ostalih IT sistemov. Za dodatno varnost potnikov bo poskrbela kopica sodobnih ‘Playstation’ pomagal (Vehicle Stability Management (VSM), Advanced Smart Cruise Control (SCC), Autonomous Emergency Braking (AEB), Lane Keeping Assist System (LKAS), High Beam Assist (HBA), Speed Limit Information Function, (SLIF), Blind Spot
Detection (BSD)in Rear Cross Traffic Alert ( RCTA)).
Za samodejno premikanje novega premium karavana znamke KIA bosta na voljo dva pogonska sklopa. Kupcem iz ‘Economy Class’ razreda, ki na zunaj radi kažejo blišč, vendar bi ob tem še vedno zelo radi (ali pa so v to prisiljeni …) varčevali, so namenili 1,7-litrski turbodizelski motor, ki lahko po novem mobilizira 104 kW (141 KM) pri prav nič športnih 4000 motornih vrtljajih v minuti ter 340 Nm motornega navora v območju od 1750 do 2500 vrtljajev v minuti. Kupcem, ki vedo, da je povezava z besedo
premium smiselna samo takrat, ko si kupec zaradi izrazite debeline njegove denarnice lahko privošči nakup in vzdrževanje bencinsko gnanega avtomobila, bodo ponudili različico, ki jo premika dobro meščanski 2,0-litrski pogonski sklop, ki bo uporabniku lahko ponudil 120 kW (163 KM) pogonske moči pri športnih 6500 vrtljajih v minuti ter 196 Nm motornega navora pri relativno visokih 4800 vrtljajih v minuti. Pravi prestiž, ki ga lahko izražajo samo bencinsko gnani avtomobili, je viden tudi pri
izbiri menjalnikov, ker bosta oba omenjena motorja serijsko na voljo v povezavi z 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, samo kupcem bencinske različice bodo ob doplačilu ponudili tudi novi 7-stopenjski samodejni menjalnik.
Še bolj zahtevnim bo na voljo visokozmogljiva GT različica tega karavanskega modela, ki bo razveselila predvsem ljubitelje bolj dinamične vožnje, ker ji pomanjkanja voznih zmogljivosti na ravni športnih avtomobilov res ne moremo očitati. Za to je zaslužna predvsem vgradnja prisilno polnjenega (turbo) 2,0-litrskega T-GDI motorja, ki bo uporabniku lahko ponudil 180 kW (245 KM) pogonske moči pri 6000 vrtljajih v minuti ter 353 Nm motornega navora, ki bo uporabniku na voljo v območju od 1350 do
4000 vrtljajev v minuti. Zaradi takšne zaloge pogonske moči, ki je spojena s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, bo takšna, bencinsko gnana karavanska optima sposobna zelo hitrega odziva (0-100 km/h: 7,4 sekunde), poleg tega bo sposobna doseganja velikih potovalnih hitrosti, ker znaša največja potovalna hitrost takšnega karavana solidnih 240 km/h. Prvi serijsko izdelani karavani bodo kupcem na voljo v zadnjem kvartalu leta 2016. Takrat bodo razkrili še bolj podrobne tehnične podatke ter
prodajne cene.