Srečni lastniki vozijo avtomobile znamke Škoda
V Nemčiji so v teh dneh predstavili poročilo največjega nemškega avtomobilskega kluba glede zadovoljstva lastnikov in uporabnikov avtomobilov, ki so sodelovali v letošnji spletni raziskavi kluba ADAC. Ta obširno zastavljena raziskava javnega mnenja je na koncu razkrila tudi ime zmagovalne avtomobilske znamke, katere avtomobili ne nastajajo v Nemčiji …
Ta raziskava je zanimiva še iz enega razloga, ker je znova potrdila že večkrat slišano mnenje nekaterih tujih strokovnjakov, ki pravijo, da v Wolfsburgu redno poskrbijo za to, da Nemci ne prejmejo prevelikih kvot novih vozil znamke Škoda, ker so v matičnem koncernu že zdavnaj ugotovili, da imajo modeli avtomobilske znamke Škoda sposobnost, da ogrozijo Volkswagnov primat v Nemčiji. Če ob tem pomislimo na trenutno dogajanje v eni izmed nekdanjih jugoslovanskih republik (BiH), kjer je znamka
Škoda najbolj priljubljena avtomobilska znamka, potem lahko razumemo zaskrbljenost vodilnih v Wolfsburgu, kjer jim bogokletna ideja, da je škoda octavia ‘najboljši golf’ ni ravno najbolj všeč …
Najbolj presenetljivo pri tej raziskavi je to, da je češka avtomobilska znamka blestela predvsem na področju (višji srednji razred), kjer so po navadi dominirali samo nemški izdelki znamk Audi, BMW in Mercedes-Benz. Za to je zaslužen predvsem model superb, ki je leta 2001 obudil predvojno (2. svetovna vojna) tradicijo izdelave prestižnih limuzin znamke Škoda. Druga generacija tega modela (2008–2015) je poskrbela za še več srečnih kupcev, ker so jim Čehi v tej modelni generaciji poleg klasične
5-vratne kombi-limuzine s 4-vratno limuzinsko bočno podobo in stopničastim zadkom (notchback), ki skriva peta prtljažna vrata, predstavili tudi nadvse uporabno in udobno 5-vratno karavansko različico. Oba avtomobila sta izredno cenjena pri tujih kolegih, britanski so celo že večkrat omenili, da so češki mojstri ob razvoju in izdelavi tega modela celo prekosili kolege iz Stuttgarta, ker je kvaliteta čeških premium izdelkov boljša kot pri podobnem modelu (E razred) znamke Mercedes-Benz …
To dejstvo so očitno prepoznali tudi številni Nemci in Nemke, ker je superb (II generacija) že v preteklih letih večkrat dosegel zmagovalni oder, ker je v enakih raziskavah osvojil dve tretji in eno drugo mesto. Letos je temu modelu pripadla absolutna zmaga v kategoriji ‘Obere Mittelklasse’, ker je to model prestižnega avtomobila, ki ima v Nemčiji največ srečnih lastnikov (v raziskavi je sodelovalo več kot 20.000 nemških lastnikov in lastnic avtomobilov v starosti od 18 do 85 let, ki so svoja
vozila registrirali v obdobju od oktobra leta 2011 do decembra leta 2014). Takšno razmišljanje nemških lastnikov in lastnic je superbu že zagotovilo tudi odlično ohranjanje vrednosti na tržišču rabljenih vozil, večina zadovoljnih dosedanjih lastnikom modela superb pa že razmišlja o nakupu primerka iz nove, že tretje generacije tega modela, ki je zasnovan po podobnih načelih kot predstavniki zelo spoštovane in cenjene druge generacije.
V letošnji raziskavi pa ni blestel samo model superb, ker so se tudi ostali modeli (octavia, fabia in yeti) letos uvrstili na boljše pozicije. Octavia, ki je bila lani na šestem mestu v svoji kategoriji, je letos pristala na stopničkah (tretje mesto v ‘Mittelklasse’ (srednji razred) kategoriji). Zelo podobno (skok iz 6. na 3. mesto) se je letos odrezala tudi kompaktna fabia, ki je slavila v ‘Kleinwagen’ (majhen avtomobil) kategoriji. Še več podpornikov ima letos model yeti, ki mu je letos
uspel preskok šestih mest na lestvici. Na koncu je dosegel stopničke (tretje mesti) v kategoriji SUV avtomobilov. Nemški lastniki vozil znamke Škoda pravijo, da so navdušeni nad upravljanjem, voznimi lastnostmi in udobjem ter prostornostjo (glede na kategorijo avtomobila) Škodinih modelov, hvalijo pa tudi odlično razmerje med plačanim in dobljenim, ki pri varčnih in delavnih Nemcih vedno naleti na odobravanje.